Tarot iFokus

Tarot

Etiketttarot-allmänt
Läst 4902 ggr
[Linda-E]
0

Frågor

Hej på er alla!

Länge sedan jag var här inne nu. Har hänt mycket annat i mitt liv som har tagit tid.

Vad anser ni att man ska lägga en hel läggning för en annan person eller ska man ta emot 1 fråga eller fler frågor från personen om dom inte vill ha en hel läggning??

Är lite kluven i detta, vet ej varför.

Skogshumblan
0

Lita på dig själv. Vad gör att du känner kluvenhet? Finns det en bakomliggande orsak som gör att du kanske tvekar av en anledning?

Får känslan av att du kanske inte är så tveksam egentligen men till att lägga för vännen i fråga just nu.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Maggan71
0

Vad innebär "en hel läggning"? För min del kan det se olika ut…

En kollega bad mig lägga en stjärna för henne för den kommande veckan. I morse satt jag och funderade på hur jag skulle göra. Det slutade med att jag lade 3 kort:

Vad ska E tänka på under veckan?

E på jobbet?

E hemma.

För mig är det en "hel läggning", även om det är få kort.

Det kan nog vara enklare att lägga om man har en specifik frågeställning… Lycka till!

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Iliam
0

Hej Linda-E!

Brukar fråga mina kunder om de vill att jag lägger en allmän stjärna eller om de vill ställa frågor. Valet ligger hos de som söker min tjänst.

Brukar ändå föreslå en allmän stjärna då jag inte blir påverkad av en speciell fråga.

Mår jag inte bra eller känner mig sjuk/trött så avbokar jag en sittning. Spår alldrig någon om jag känner mig ur balans/trött/sjuk. Nu arbetar jag som sierska då jag använder tarotkorten som ett hjälpmedel, det finns de som är tarot-tolkare som kanske inte berörs av detta;).

#2 En hel läggning kan vara på så många olika sätt. Känner du att du laggt ut en hel läggning så har du gjort det som känns viktigast för dig/din sitter för tillfället. Det kanske var de viktigaste frågorna som kom upp då:). Tror inte att man ska krångla till det för mycket.

Att skapa egna stjärnor som man kan tolka tror jag kräver erfarenhet. Att skapa egna stjärnor är utvecklande särskilt då de börjar "prata med dig".

Vill du skapa egna sjärnor så tänk på de olika elementen och hur de är kopplade till varandra.

- luft, eld, vatten, jord.

- händelser.  jobb/intressen/studier. kännslor/kärlek. din grundtrygghet.

- norr, ost, söder, väster.

- svärd, stavar, bägare, pentagram.

- tvilling, våg, vattuman./ Vädur, lejon, skytt./fisk, kräfta,skorpinjon/  Oxe. stenbock, ljungfru.

Lycka till! Massa kramar till er alla

[GunillaR]
0

Iliam, välkommen till Tarotsajten!

Vi vill gärna att våra medlemmar lägger in en presentation av sig på den personliga sajten. Det behöver inte vara någon lång beskrivning, bara några ord om dig.

[GunillaR]
0

Hej Linda! Trevligt att se dig igen Glad

Gäller det bara en enda fråga så behöver du kanske inte göra en heltäckande läggning som berättar om hela livssituationen. Det beror ju också på vad det är för slags frågeställning.

Du har ju fått några läggningar genom tarotkursen, kanske är där någon som passar för sammanhanget.

Fråga gärna mera om du känner dig osäker!

[Linda-E]
0

Tack så mycket för era svar.

Har nu provat på att bara lägga Tarot på en fråga, och det gick ju jättebra.
Det är bara mina tankar som sätter hinder för mig. Måste kommer över dessa hinder.