Tarot iFokus

Tarot

Etikett: tolkningar
Läst 6564 ggr
[akumas7]
0

Hjälp med 2 olika tolkningar

Hej hej!

Jag har lite frågor angående de kort jag har fåt upp via keltiska korset. Och jag skulle vilja ha hjälp att tyda dessa då jag tycker att de säger emot varandra lite gran.

Min lek är en Thoth Deck. Jag valde inget nyckelkort.

Min fårsta fråga var - Har han känslor för mig.

Kort 1 - Tornet 
Kort 2 - Ess i Bägare
Kort 3 - Den hängde 
Kort 4 - Månen
Kort 5 - Döden
Kort 6 - 5 i Stavar - Konflikt
Kort 7 - 6 i Brickor - Framgång
Kort 8 - 2 i Stavar - Herravälde
Kort 9 - 3 i Svärd - Sorg 
Kort 10 - Riddare i Bägare

min andra fråga var - är han atraherad av mig

Kort 1 - Riddare i Stavar
Kort 2 - Prinsessa i Svärd
Kort 3 - Drottning i Bägare
Kort 4 - 5 i Bägare - Besvikelse
Kort 5 - Ess i Svärd
Kort 6 - 10 i Svärd - Undergång
Kort 7 - 2 i Svärd - Frid
Kort 8 - 2 i Bägare - Kärlek
Kort 9 - 8 i Svärd - Nederlag
Kort 10 - 7 i Brickor - Misslyckande

Jag behöver värkligen höra från experters öron vad deta betyder, får gärna tolka kort för kort också och inte bara helhet. Jag känner värkligen att jag måste höra från någon annan vad korten betyder.

Pagan
0

Det keltiska korset används för att få en överblick över en situation - för att ge perspektiv. Eller en livsöversikt sas. Denna stjärna är väldigt komplex. Det tar lång tid för en erfaren tolkare att lära sig det keltiska korset. Eftersom du ställer en specifik fråga och inte ber om hjälp att tolka en situation så kanske du istället ska välja en enklare stjärna för att besvara din frågeställning.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
0

Jag håller med Pagan här. Det hade varit bättre att ställa frågan om ert förhållande, vad som finns för utsikter.

Man kan heller aldrig fråga korten om någons känslor. Tarotkorten fungerar inte på det sättet.

Varför inte fråga mannen själv? Eller tänk ut en situation där mannen måste avslöja vad han känner för dig.

Bloudwedd
0

Jag håller med både Pagan och Gunilla - du har försökt fånga en fluga med en stor träklubba…. Mycket troligt detta är anledningen till att du får två läggningar som är förvirrande.

Jag försöker i de flesta fall där jag upptäcker att det kanske blev lite för många kort eller en stjärna som inte riktigt är lämpad för ändamålet att inte titta på individuella kort utan på helheten istället. Så här är min tolkning för dig:

Hans känslor: De är något förvirrade just nu och något som kanske han upptäckte plötsligt. Något som han inte riktigt räknade med. Framför allt eftersom han verkar vilja vara i kontroll hela tiden. Troligen inte romantiska känslor ännu, men något som kan utvecklas dit kanske?

ÄR han attraherad av mig:

Mmm, det verkar finnas något där från hans sida.Men han är rädd om sitt hjärta på grund av sina tidigare besvikelser och skall jag vara ärlig så är jag inte säker på att han har lärt sin läxa från tidigare relationer ännu… Han vill, men kanske har svårt att ro i land med det!

Denna kommentar har tagits bort.
[akumas7]
0

okej tack för svaren.

Vad spännande det blev.

2011
0

undrar hur man tolkar korten överhuvud taget?

#0 Och hur lade du ut korten på dina frågor?

Skrattande

Gopsmor
0

Tröttar du ut din lek med för många utlägningar?

Jag anser att det är viktigt att ta fram den för egen del max två gånger per år. Tiden är mycket relativ, jag vet, och det är inte alls någon rekomendation eller kritik, du gör såklart som du vill. För mig så slår desa två mot mig som brandfacklor, en är absolut tillräcklig, och tar minst en timme att reda ut. Men jag skall göra ett försök med den första:

Tornet avslöjar din egen vilsenhet och ditt beroende av honom. Det betyder inte att du är så kraftlös och förlorad utan honom.

Esset avslöjar ändå att du är på nya tankar

Jag tror att den hängde mannen också handlar om dig (det mesta handlar om den som man lägger för oavsett frågan) Och det är möjligt att du uppoffrat dig själv en hel del (eftersom det inte är jagg som lagt utläggningen så ser jag inte något tydliugt mönster) Men oftast så har man de känslorna när man är rädd för att inte få gensvar.

Har månen att göra med dig också? Den brukar vara en svår resa som slutar med insikt, en ensam resa.

Döden i den positionen är oftast positivt, du vet innerst inne!

Fem i stavar står för förändring, och det är en bra plats för det anser jag. Har du ett för stort behov av erkännande från andra? Du kanske har mycket goda ledaregenskaper som ingen ser och som gör dig frustrerad? (fortfarande så känner jag ingenting alls om din parner, bara om dig)

Sex i mynt (är inte det vågen?) Den balanserar och vill väl, du har i botten en sund självbild (och en etisk talang) Bra grund

två påkar känns som den första indikationen på din fråga. Vet du om du har känslor för honom?

3 svärd betyder här att du är rädd för hur omgivningen skall möta dig och dina beslut, jag tror att den hängde mannen spökar. Ofta måste man se sin rädslas botten för att gå förbi den

Riddare i bägare är ju ett mycket kärleksfullt kort, men som alla drömmar om riddaren så är det snarast en passiv prinsessa som väntar… och får :)

Jag har gått tillväga helt intuitivt, så jag ber om ursäkt om jag stött dig på något sätt, jag är medveten om att det keltiska korset inte passar så bra för frågor om tredje part.

Lycka till

Ingela

Skogshumblan
0

Nu är jag inte rätt person att uttala mig för jag är knappt Nybörjare ens själv men det jag lilla jag förstått så ska man undvika att ställa frågor som kan besvaras med ja eller nej. Har han känslor för mig är ett sådant exempel. Som de andra som verkligen kan det här mer än mig skrivit tror jag korten talar mer om dig än om honom. Försök göra en liten trekortsläggning för dig själv och se vad DU kan göra för dig själv.

Ex "vad kan jag göra för att jag ska må bra igen?" Kort ett är vem du är nu, kort två vad du måste göra och kort tre är vad som kommer ut av det. Exempelvis.

Men den känsla jag får är att du tappat fotfästet och slutat lyssna inåt dig själv och då  ber korten om hjälp. De svarar som du ropar vännen:) Ditt keltiska kors är ju en stor läggning som tar jättelång tid att tolka in för en ovan läggare och om det är du själv som lägger kanske dina egna känslor gör att du inte kan se vad korten och din intuition egentligen vill säga dig så det var oerhört klokt att vända dig till andra!

Hoppas du får rätsida på den här känslomässiga grejen du står i just nu.

Allt gott!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[akumas7]
0

#7 Ja du det är hellt riktigt det du har bäskrivit, du har precis beskrivit min situation nästan till fullo XD Jag är inte kär i honom, eller ens intresserad. Jag behöver bara komfermation på att någon gillar mig, eller älskar mig. Jag har alltid vetat om att jag har ledar talanger och egenskaper, men jag har aldrig hamnat i situationer där det går att vissa dem. (eller det händer men väldigt sällan) Jag är i en situation i livet där allting mer eller mindre går upp och ner som en bargodalbana. Så livet är inte som det borde vara.

Tack för era svar

[Malinkonst]
0

Oj Nu har du gett dig på tarots absolut svåraste stjärna. En stjärna som Är oerhört svår att kunna se helhet i och över om man inte hållit på hela livet . Att ge sig på en sån stjärna är som #1 pagan  ger otrolig bra svar på.

du kan få svar på ja och nej frågor om man tolkar omvänt rätt vänt med korten. Men det är ofta svårt att få ett bra svar. beronde på hur vi ställer frågan. och hur vi väljer att tolka korten et använda dem.

Jag har själv aldrig valt att läga ett keltiskt kors av olika anledningar.

mitt tips ställ om frågan blanda korten dra tre kort och se vilka kort du får upp och vilken ordning det kommer. lättare att se helheten då och förstå ditt svra själv. Även om jag tror att du är duktig.

Lycka till

M

Iliam
0

Ok! För mig är det keltiska-korset bland det  enklaste att tyda! Man kan alldrig se en helhet i denna stjärna utan fler kort brevid;)

Men tänk om nu.. när det handlat om ditt känsoliv!! Nu är det dags att lämna det gamla bakom sig! Det kommer inte att bli lätt men den går:)

- Du kommer att möta den stora kärlkeken i maj månad..lystna bara till dig själv, för detta kommer att betyda stora förändringar i ditt liv.

- Ser att du är stresad(fysiskt) broblem med magen.

- Du har även en nära vän som du ventiletar med.

- Ser en resa som som du ska på. tror detta kommer att ske någon gång i sommar.

- Se upp med en falsk vän du har omkring dig! Tror du vet vem det är;)

Personen du frågar om trot jag inte är rätt för dig då det handlar om kärlek!

Nu vart det lite rakt på! Hoppas det inte vart för personligt;)

[Malinkonst]
0

Iliam

du har så rätt så , men jag till hör dem som vill se sambanden och få någon slags helhet.  Då krävs det många kort enligt mig. då blir det energi krävande. vi är olika i hur vi tolkar och ser.

Hoppas din fina tolkning till akumas ger ett bra svar.

M