Vad göra när man inte trivs med leken...
Har ju min lilla universal wait raider som jag haft ett litet tag nu men ju mer jag lär känna den dessdå mer känner jag att vi inte riktigt hittat varandra, är i fas eller vad man ska skriva…. Finns det något jag kan göra för att "bli vän" med den eller för att få lite mer harmoni i, är villig att prova många saker. Jag har verkligen ingen lust att köpa en ny för jag vet inte vilken jag vill ha och har inte råd med någon ny nu heller….
*suck*
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Hmm invigningsrit? Alltså göra den till en del av mig? Några tips på rökelse eller dofter man kan ha? Funkar vanlig salvia tror du?
/ Skogshumblan

Om jag skulle göra en sådan rit så skulle jag välja den doft/rökelse som jag trivs med - allt för att göra stunden så trevlig som möjligt. Rökelsens eller doftens magiska egenskaper hade jag i så fall inte varit så noga med sas. viktigast att du gör det såå najsigt du bara kan.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Ah ok. Det är helt klart värt ett försök. Jag älskar ju kortens utseende. De är vackra och talar så fint tycker jag.
/ Skogshumblan
Tack, jag med. *laddar upp för lite myspys*
/ Skogshumblan
Tråkigt skogis
Lite råd
När man får en ny lek är det bra att rena den innan man använder den så att allt försvinner och den bli klar och ren från annat som alltid påverkar även om man köper osedd lek.
Jag brukar tala med min lek genom att bära den på mig.Har den innan för tröjan. När jag är avslappnad och vill ge den min energi, specielt i början när leken var ny. Dock inte så att den får för mycket. då säger den till.
Nu ibland när jag renat den, en kort stund för att den ska få min kraft. Min lek gav mig ett kraftigt tecken när den kände att min energi som den fick blev för mycket, så det märker du.
Be din lek när du håller i den att ge dig något tecken eller när du använder.
Som pagan sa gör en fin sermoni för leken.
Lycka till och hoppas att din lek ska ge dig ett tecken du kanske behöver.
M
Jag kan bara hålla med de råd du fått redan. Gör den till din! 
Ja jag har börjat fundera lite på "fredagsmys" med leken så vi får lite goda vibbar av varandra igen;)
/ Skogshumblan
Jag tog mig råd och köpte en ny lek när den första och jag inte var kompatibla alls. Sedan funderade jag på vad jag skulle göra med den första… Sälja den? Ge bort den? Låta den samla damm?
Var hemma hos en god vän i helgen och berättade om tarotkursen och mina lekar. Förklarade att första leken inte stämde eftersom korten i Stora Arkanan var "knas" för min del. Styrkan XIII, var inte styrkan, utan…
… där fyllde min vän i: "Lustan!?! En sådan lek hade jag förut, men gjorde mig av med den av oklar anledning. Älskade den leken!"
Så igår var jag hos vännen igen och leken fick en ny, kärleksfull ägare… Allting ordnar sig! Jag tror till och med att det var meningen att jag skulle köpa "fel" lek - åt min väninna! *ler brett*
Lycka till med ditt fredagsmys, Skogis! 
Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... 
Så skönt att det ordnade sig så fint för din lek det inte stämde med Maggan.
Jag ska ge min lek och mig en ärlig chans till, om det inte det funkar blir det nog att försöka hitta en ny.
/ Skogshumblan
Tack för era råd. Jag gjorde lite som ni sa, tog upp leken, höll den nära mitt ansikte så jag kunde andas på den och dra in dess dofter i mig, så vi blev blandade. Berättade för den hur jag kände och bad om förlåtelse för att jag inte lyssnat på den.
Fick en så stark känsla av vad den ville & behövde så nu ligger den i ett västerläge, nystädad fönsterbänk och lapar ljus. Asken står brevid och är öppen, näsduken den är svept i hänger på luftning. Har renat dem och gett dem en doftpust från acaibärljus som jag älskar så.
Det jag fick till mig var att den ville ut i ljuster, bildligt och bokstavligt på många plan. Tänker inte smyga med den mer för min make för det känns som att det var det som var "felet".
Stort tack igen!
/ Skogshumblan
Tack Pagan, då är vi (minst) två;)
Sov middag med leken i sin ask, min ena hand på leken där den ligger inbäddad och skickade mod, kärlek oh goda tankar om oss två. Haha låter ju knäppt för en som inte förstår men det var så den ville få vara så vem är jag att neka? ;)
/ Skogshumblan
Härligt!
Fattar preciiis… 
Tror att jag ska göra något liknande med mina pendlar. Jag har inte börjat använda dem än eftersom det inte känts helt rätt. Men det handlar kanske om att vi inte "lärt känna varandra"… *funderar*
Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... 
Knaveof… Tack! Yes jag vet vad den betyder. Känner hur sen kittlar mig skönt i pannan:)
Min lek i sin ask ligger nu framme på byrån i sängkammaren. Ska bli kul att se hur både leken och maken reagerar;)
/ Skogshumblan
Intressant tråd. Vad glad jag blir för din skull Skogis att du fått kontakt med din lek nu.
Jag har också hittat många bra tips i tråden. 
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Isa, ja visst är det skönt att vi har varandra med alla våra olikheter i både erfarenhet och smak? Att få dela tankar, skratt och som i mitt fall problem med.
/ Skogshumblan
Ja det håller jag md dig om. Det är skönt att kunna gå in här och känna gemenskap och få tips, hjälp och förhoppningsvis själv kunna bidra med något också. 
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻