God morgon 6/2
God morgon!
Åh, du din stackare, Elpida! Kalas i stället för städning… 
Här blir det en lugn och lat dag, tror jag. Jag hade tänkt träna, men efter gårdagens träning (jäpp, äntligen på gång igen!) är jag för stel och öm… *skrattar*
Hoppas att ni alla får en härlig söndag! 
Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... 

Godmorgon
Så trist Elpida. Ska du behöva umgås och vara trevlig istället för att städa. Life sucks big time hörrö
Nå, en annan har inga kalasplaner, inga direkta planer alls faktiskt. Tror dagen får leda mig dit den vill. Söndagen är ju Mikaels dag och han är ju uppenbarelsens ängel - så kanske något uppenbaras för oss idag. Ha en underbar söndag.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Elpida, stackars dig. Jag lider verkligen med dig. Inte lätt att behöva ha trevligt och umgås med människor man gillar ;)
Själv ska jag *trummvirvel* tvätta! Det är ju så kul så jag kör en maskin om dagen. Eller nä, men småbarn gör ju att man måste;)
I väntan på första kursuppiften i tarotkursen är dagen vigd åt städning, ju jutsuträning och sen olidligt lång väntan i kväll;)
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
God förmiddag :-)
Sovit gott och utvilad funderar jag på om jag skulle promenera till Coop idag. Jag var ute igår på en prommis trots att det blåste kraftigt men det var så skönt. Idag verkar vinden ha stillat sig men det är ingen sol och ingen nederbörd.
Annars tar jag det lugnt idag. Jag städade igår så det behöver jag inte tänka på. Kanske jag ställer mig vid staffliet.
Ikväll är det nya Sherloc Holmes och det ska jag absolut se. Förra avsnittet var jättebra.
Ni får ha en bra dag och Elpida, jag tänker på dig stackare som ska behöva vara trevlig 
Ha en skööööööön söndag!
Vaknade trött till en strålande sol. Efter svansenläggninge ska jag ägna mig åt städning, helande och inre utveckling.
Hoppas er söndag blir en bra dag.
#4 För en holmesfantast var det också riktigt bra…
Have som fun Elpida 
Godmiddag Elpida, Maggan71 och alla goa vänner. 
Ja, stackars dig Elpida som måste umgås istället för att städa. 
Maggan då har du hittat muskler du inte visste du hade, kanske? 
Pagan vad skönt med en blank att fylla med vad man vill.
Skogis jo småbarn kan dra fram tvätt, och ännu mer blir det i tonåren, tills man lär dom tvätta själva. 
Gilla vad skönt att du fått sova ut ordentligt och känner dig pigg. 
Simudainkain Helande och inre utveckling låter bra när man är trött. 
Startade datorn klockan halvåtta imorse…. Den fick ett städryck och skulle djupscanna sig själv först…. ok gör det då tänkte jag… Och det har den gjort i fyra timmar…
Sen hittade den inte inloggningprocessen… "Suck" då tröttnade jag och startade om eländet…
Och nu är jag här. 
Idag har jag skalat potatisen,
resten fixar maken. Hela dagen ligger fri. Tror jag ska försöka få färg på den där teckningen jag gjort. Och "retas" med maken, så han inte blir alltför ledsen när jag kör på jobb imorgonmiddag.
Dagens tanke av Louise L. Hay
"Att förlåta gör att jag känner mig fri och lätt. Jag förlåter alla inklusive mig själv."
Ha en skön dag.
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
God eftermiddag
Jag ser att ni alla har en händelserik dag! Själv så har jag sovit till nu . Har jobbat i natt . Ska ta en dusch och lite fika snart. Tack Isa för dagens tanke I natt jobbade jag med en person som jag inte kom överens med Jag sa vad jag tyckte och det var inte populärt .
Ha en bra fortsättning på söndagen
Kram
Allting är möjligt
God eftermiddag!
skönt med söndagar..mest slappat..:D
känner mej lite småkrasslig..försöker kurera mej inför morgondagen…
-..ha en fortsatt trevlig söndag…
#7 Dolla Nej det brukar inte vara så populärt när man talar om vad man tycker. Ta inte åt dig. Kram 
#8 Silverljus.Hoppas du mår bättre imorgon och får vila dig ikväll. 
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
#9, tack snälla :)
Godkväller!
När jag var ute och promenerade innan idag så sjöng talgoxarna som om alla ville överrösta alla andra. Det har varit milt idag också med andra ord. Ingen sol dock.
Jag kunde inte hålla mig från staffliet idag, men jag har också suttit i soffan och läst bok. Det har varit en skön dag på alla sätt och vis, lugn och skön.
Nu har jag en Stinas Kyckling i ugnen och den börjar dofta gott av örter. 
Krya på dig silverljus!
Och ha en myyyysig kväll alla 
#8 Krya på dig Silverljus
Allting är möjligt
#11 #12…Tack, snälla ni 
myser i soffan och kikar in lite här…..i väntan på 1:a lektionen 
Hej, godkväll och godnatt!
Man ska aldrig säga att det är lugnt och skönt (på tal om gammalt skrock)
Precis ikväll då jag skulle lägga maten på tallriken så såg jag blåljus som blinkade där ute, så jag öppnade balkongen och såg - flera brandbilar!!! - Neeeej inte igen!!!! 
Samma trappa som förra gången. Det påstods att någon sett lågor på översta våningen, en kvinna som hade stått på en balkong i husen som ligger i vinkel. Så det var hennes dotter som hade ringt och nu befann sig nere på gården. Men det var tydligen ingenting, det fanns ingen brand så en stegbil, en pumpbil och en ambulans fick köra hem igen.
Men bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite!
Men huvva, som jag körde upp mig.
Ser detta som ett dåligt omen. Eller?