God morgon 3 feb
Blåsigt värre idag så sonen får vara hemma. Han går på ur & skur-dagis så det känns lite fult av mig att tvinga dit honom i väder jag själv inte vill vara ute en sekund i:)
Snart kommer en vän med sin lilla dotter hit på lite lek & fika. Sen ska ja gstäda klart sängkammaren och i kväll är det veckans höjdpunkt: ju jutsu!
Ha en skön dag alla!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
……trist väder här me…..tur man får va inne! 
dagen bestpår av plugg och plugg..inför tentean imorgon….sen är jag klar och mitt nya liv börjar 
..önskar en en bra dag!
Godmorgon mina vänner
Även här är det gråtrist och blött, och snön smälter bort, passande väder att vara inne och fixa hemlagade köttbullar till familjen som längtar efter mammas köttbullar
. Ska bli gott att få krama om dem allesammans efter att ha varit och blivit ompysslad på Vk i 3 veckor.
Önskar er alla en finfin dag!
"När man har lärt sig något om sig själv är nästa steg självdisciplin."
(BEAR HEART i boken "Vinden är min mor")
Godförmiddag!
Här är en som varit vaken sedan klockan 7 i morse. Det blev 6 timmars sömn för mig inatt. Nu är det ingen tvekan om att jag har bihåleinflammation. Jag ska tvätta idag annars hade jag ringt VC för akuttid, men nu gör jag detta i stället i morgon. Måste ha antibiotika. Snuvan kommer liksom inte fram nu längre utan sitter och spränger i huvudet.
Det är mulet idag också, alltså inget upplyftande men jag ska ju tvätta så det gör inget. Huvudsaken att det inte regnar.
Nillan, den boken har jag här och har läst den några gånger. Där står mycket visdom från Bear Heart.
Ha en bra dag! 
Silverljus. Assa brassa med tentaplugget & jag ger dig en lyckospark inför morgondagens tenta!
Snart är det andra studier vi ägnar oss åt;) Läääängtar!
/ Skogshumblan
God förmiddag
Lite gråmulet här också någon plusgrad ute Jag ska snart åka och jobba i kväll till kl 21 Ska ta en kopp kaffe med gubben först
Ha en bra dag alla
kram
Allting är möjligt

Goddagens alla
Nillan vad kul att se dig. Jösses, tre veckor har redan gått. Hoppas dessa veckor varit bra för dig till kropp & själ. Förstår att familjen saknat dina köttbullar och mer än så. Det är nyttigt för dem att se vad mamma egentligen gör varje dag.
Lycka till med pluggeriet Silverljus. Slutspurten är värst.
Krya på dig Gilla.
Här är det också trist och grått. Men det är plusgrader och det bådar ju gott, hoppas all is häromkring smälter.
Idag går vi in i kaninens år - enligt den kinesiska tideräkningen. Har lagt in lite om det på feng shui sajten om ni vill läsa. Det blir ett mycket bra år. Nymåne i dag, den andra efter vintersolståndet. Därav det Kinesiska nyåret förståss. Nymåne är en tid för krångel med elektriska saker, så få inte anfall om datorn krånglar lite. Magin är inte så stark för cermonier odyl, men det är en bra tid för kreativitet och nyskapande. Formler för fördrivning och skydd går däremot bra. Det du grubblat på får en lösning och ny energi kommer till oss. Har du saknat ditt naturliga driv så kommer det åter nu. Ha en riktigt bra dag i dag. Kram
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
*ler* ahh därav städdillen hag har nu då- ny kraft;)
/ Skogshumblan
Inte tillräckligt, jag är törstig av allt städande;) haha.
Men skämt å sido, det blir många ahaupplevelser när man är " grön" som jag är :)
/ Skogshumblan
Godmiddag!
Solen kom fram precis en stund efter att jag skrivit att det var mulet. Mycket trevligare med lite ljus.
Men fy sjutton vad jag har ont i pannan och kinderna! Blir galen!!!
Undrar hur man gjorde förr i tiden med bihålienflammation, innan antibiotikan kom!
Nä, nu blir det tvättstugan, hej och hå!
Sköljde med koksalt?
Ha det så trevligt i tvättstugan:)
/ Skogshumblan

Gilla, lägg dig på soffan och vänta tills du ligger riktigt skönt & bekvämt. Andas djupt & lugnt tills du blir riktigt lugn & fin. Säg högt till dig själv "jag är ett med mitt högre jag och jag mår bra" djupandas mellan varje stavelse. Upprepa det tills du känner att du är i vila. Ligg kvar en stund och när du reser dig upp, lite yr och vimmelkantig som efter en djup sömn så är du smärtfri.
Jag har fått detta att fungera på både mig själv och andra. bl.a en arbetskamrat som får kraftig migrän regelbundet. Hon tror inte på detta alls. Så henne får jag andas med och vi säger orden gemensamt samtidigt som jag håller en hand över hennes onda. hon tror att det är min hand som gör henne smärtfri - men jag är övertygad om att det är samtalet med hennes högre jag som gör det.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
hej alla
stress och stress, men tiden är för mig ändå glad för det.
det där med ny måne och elektriska saker märkte jag igår
har märkt förut, men nu blev det mer än vanligt. Datorns skärm var av stängd och blixtrade till trots det. Funkar dock idag igen. men men tecken. vet att den behöver bytas. Detta var väl signaskottet nu då
hm
hoppas ni all får en bra dag med alla saker ni ska göra.
M
# 13 - Jag ska göra så när jag är klar med tvätten. Ska också ånga med kamomill. Värmen kan ju göra att "skräpet" tunnas ut.
#5 # 7. Tack för det! 
jo ..det ska blir så roligt med lite annan pluggning , börjar väl på söndag! 
Godkväll allesammans
Pagan visst hade de saknat morsan och maten
.. lika mycet som jag saknat samtalen och kramarna
.
Gilla jättebra att ånga bihålorna med kamomill! när det mesta av värmen förångat kan du tillsätta varmt pepparmyntste och sitta ytterligare en stund.
Du kan även riva pepparrot knappt 1 msk och lägga i en näsduk eller kompress vik ihop till ett litet paket, fukta med våt hand några ggr. Blunda och lägg omslaget på ena kinden tills det svider i huden byt då kind, lägg den sist på pannan. det brukar gå att snyta sig efter detta! Lindra svedan i huden med någon mild olja. Gör behandlingen 2-3ggr/dag.
Senaps fotbad kan även det lindra huvudvärken, colemans senapspulver, 1msk till en hink vatten så varmt att du sänker ner fötterna sakta, 15 min.
Ha en fin kväll!
Goddagens!
#2 Lycka till med tentan Silverljus…
#4 Lite tilläg till de andras tips från en som just själv kurerarat sina bihåler igen,,,
Inom svensk sjukvård använde man samma tips som Ayur Veda spola med saltvatten. Numera kan man köpa spruta på apoteket. När opererat upp näsgången till vä bilhåla för att minska antalet bihåleinflammationer, då fick jag komma på en massa återbesök för spola ut årtiondens lagringar. Blä. Det har också sesamolja för den torra näsan, också från Ayur veda.
På en kurs i aromaterapi fick jag lära mig att Ravensara var bra för mig. Den känns lindrande. Jag var allergisk mot standardörterna.
Andra gamla tips är dricka varmt, sitte uppe och mer halvsitta när man sover. Kuddar under huvudet eller telefonkataloger under de övre sängbenen.
Ha de´bra alla…
Nu säger jag godnatt"
Innan midnatt!!! Kan ni tänka.
Ska upp tidigt i morgon och ringa efter il dottore /la dottora
Chiao!