Tarot iFokus

Tarot

Etikettdagens-tråd
Läst 4681 ggr
[GunillaR]
0

Söndag 30 januari

Snart är denna månad slut.

Jag har haft en underbar kväll, tagit det väldigt lugnt och läst och läst och läst.

Nu är det sängen som gäller.

Och så har jag fått några idéer till målningar.

God morgon - god natt - vad som behagas

Maggan71
0

God morgon! Efter att ha legat och glott på klockan i trekvart, så gav jag upp och nu sitter jag här… Får väl gå och sussa en liten stund på förmiddagen…

Söndag. En lugn dag för min del. Ska köra en maskin tvätt och så får jag besök i eftermiddag, men annars ska jag göra så lite som möjligt. *ler*

Önskar alla en fin avslutning på helgen! Skrattande

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Pagan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon på er

Här är vackert, kallt men soligt. Sitter och filurar över några beslut som måste tas. Funderar på vilken stjärna som lämpar sig bäst. Lite vägledning behövs. Ska annars också ta det ganska lugnt under dagen. Lite städa, lite promenera, lite middagsbjudning i kväll, lite Lätt & Lagom så där.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
0

God morgon! Här är kallt ute men väldigt soligt och fint.

Jag tar ett par varv ner i tvättstugan och i em vankas judoträning. Tänk att man som "gammal tant" kan se fram så till träningspass? Ja käre tid. Det är nog femåringen i mig som lever om;)

Pagan, gäller något av besluten runkurs så behöver du inte fråga korten- vi är några här inne som säger JA! ;)

Ha en bra dag alla.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
0

#3 nej din bus, jag har andra funderingarTungan ute

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Godmorgon allesammans Skrattande

Jo jag lever än. Flört Men har en del att fundera över. Min dotra har legat inne på sjukhus med yngste dottern som är 2 år. Hon vill inte äta eller dricka och åkte in akut för uttorkning för någon månad sen. Nu misstänker de att hon har förstadium till diabetes typ 1. Gråter Nå man kan leva ett bra liv ändå. (Jag är själv pre-diabetiker med typ 2 och har haft koll på det i 7-8 år nu, än behövs inga madiciner för mig). Det värsta är nog att de inte är säkra utan det kan också vara en infektion. Och ovissheten är lite jobbig, så jag är rätt splittrad för tillfället. Obestämd

Kroppen är lite seg och tjurig, men de flesta på jobb är väldigt trötta så jag tror vädret påverkar en hel del.

Sen har jag upptäckt en fantastisk ursäkt för att slippa städa…Oskyldig Jo om jag ska rensa ur mina skrivbordslådor, måste jag bära ner det till mitt syrum i källaren… meeen… då måste jag rensa upp på mitt sybord. och där är en del som ska slängas/kastas/skänkas… de ska ställas vid ytterdörren i grovköket…. meeen där står några lådor från min mor, som gick bort och de har jag inte känt mig mogen att titta i än… osv. osv. OskyldigFlört Enbart ursäkter sa min dotra när jag beklagade mig för henne. Förvånad Så jag får väl börja med mina skrivbordslådor, eller iallafall en. Skäms 

Men en dagens tanke av Louise L. Hay ska ni få:Tungan ute

"Jag känner min kropp som en fantastisk skapelse, och jag är priviligierad att få bo i den."

Ha en skön dag.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Maggan71
0

Skickar massor av värmande tankar till dig och de dina, Isa! *kramas*

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Isa56
0

Tack Maggan71,Kyss

Den äldste flickan är laktosintolerant mellan tösen nötallergiker, den store pojken allmänt virrig (som de är i 16-årsåldern) så man tycker ju att det borde räcka med sorger nu.

Pagan
0

Låter riktigt jobbigt Isa. Jag har saknat dig tjejen. Sänder mina varmaste tankar via cyberrymden och kramar om dig, håller tummarna för att allt går bra med den lilla.Kyss

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Tack Pagan. Kyss

Ja lite jobbigt är det, även om, som min dotra sa, bättre nu när hon är liten än kämpa med en envis 6-åring. Just nu är det nog ovissheten som är jobbigast, det här att inte veta vad som är fel. Men de håller på så förhoppningsvis får vi snart besked om vad som är fel på henne.

Pagan
0

Ja tiden av väntan är värst. Efter ett besked så finns det planer, strategier och råd. Gå in på LoA och skriv A&A för idag.

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
0

God förmiddag!

Isa, så jättetråkigt om den lilla skulle få diabetes. Visserligen kan man leva ett bra liv idag och göra nästan allt som andra kan göra, men.. Man får inte heller göra framtiden till något mörkt som den kanske inte alls blir. Men jag kan förstå oron.

Det är solsken och  har förmodligen varit kallt inatt för frosten ligger fortfarande. Vad jag ska göra idag? Har ingen aningen. En promenad blir det i alla fall idag också, sen vet jag inte.  Det får bli vad det blir.

Ha en skön och vilsam söndag  Glad

Skogshumblan
0

Kramar och goda energier till de dina och dig Isa!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Isa56
0

Tack Gilla och Skogis för er omtanke. Kyss

Ja, det löser sig nog, bara vi får besked om vad det är, så vi kan handla utifrån det. Glad

[Malinkonst]
0

Godag alla trevlig här inne.

Idag ska jag på middag occh träffa en fransk vän.  och villa ordentlig inför imorgon.

#13 isa förstår dig ovisheten är det värsta.

sänder god energiger med, hopp om att ni snart får lycka .

Ha en bra dag alla !

M

Isa56
0

#14 Tack Knaveofpentacles. Kyss

silverljus
0

God dag! ..Glad

säjer hon som tog sovmorron , efter gårdagens festligheter Flört

#13, förstår din/er oro…det är ju så jobbigt när de små får lida och må dåligt..men tycker lixom bara att allt ska va bra, inga sorger inget lidnade…..hoppas ni snart får besked och kan hjälpa henne på bästa sätt….*kram*

idag blir det slutföra sonens flyttstäd….skönt!!

blir nog en promenad också , det är riktigt skönt ute, -10 solen skiner….vinterväder när det är som bäst…..*L*

ha en sköna dag alla…..

[GunillaR]
0

# 16 - Va?? Har hon varit ute och slarvat? Förvånad

silverljus
0

# 16 ..men jo…..liite…blev en sväng på krogen, efter tjejmiddan..sen blir det ju så svårt somna då man kommer hem…var pigg som 17on..somna vid 4 ! Förvånad

roligt var det …men tur det inte blir så ofta…Flört

Pagan
0

#18 så trevligt silverljus. Ja de gånger jag slarvar till det till 4 på morgonen så behöver jag 2 dagar att återhämta migTungan ute

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

#16 Tack Silverljus Kyss

Om jag slarvar till 4 på morgonen så behöver nog jag också 2 dagars återhämtning.Oskyldig

Just nu skiner solen och det är ljuvligt ute, stod en stund på trappan i bara t-shirten (långbyxor också förståss Flört) där är ju lä så det var jätteskönt. Tungan ute

[GunillaR]
0

Ha ha, om jag skulle slarva till fyra nuförtiden skulle jag säkert behöva en vecka för att återhämta mig Tungan ute

Men å andra sidan så har jag ju mina minnen ifrån yngre dagars slarvande och de finns ju alltid till hands. Det är bara att dyka ner i dem, minnas och le Cool

Pagan
0

Ja, det är sant Gilla minnen kan man leva på lääänge. Och trevliga minnen får man ju inte huvudvärk av.Flört

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Nä, nu säger jag natti, ska upp 4 imorgonbitti, förmiddagssskift denna vecka. Jag ska krypa ner i sängen med en Tarotbok istället (läser väl två meningar sen zzzzzzzzzzzzz Flört)

Ha en skön kväll

Kram Isa

silverljus
0

#19, 20 21…hihi….jo lite trött känner jag mej ….nu…

har flyttstädat med sonen….tänk jag var piggare än dom!……dubbel så gammal, dubbelt så pigg…..hehe….

…nu blir det lite vila iaf ..lite te…och se på tv….

ha en bra kväll..alla…. :)