drömtolkning
Hur skulle ni tolka det, att ni ser en uggla i drömen?
jag var ute i skogen för att visa för min scouter ugglor lyssna på deras hoande på natten, Vi såg en uggla, (kattulga) sen såg vi uppstopade ugglor av alla arter som finns i sverige. alla satt på en lina mellan två stora träd. Sem flögg kattuglan iväg framför oss.
För mig har ugglor alltid soymboliserat begravning, död på olika sätt många av mina äldre vänner säger att när det skule på begravning kom en uggla så också för mig. Förra gången jag var på begravning kom ugglan innan personen dog.
skulle vara intersant att se vad andra tolkar in i en uggle dröm
Hoppas ni får en bra dag
M
Denise Linn skriver så här om ugglan:
Ett mycket betydelsefullt tecken eftersom ugglan är en stark symbol för transformation. I gamla kulturer kunde ugglan väcka rädslor eftersom den var en symbol för mörkret och det okända dimensionerna. Ugglan är ofta ett kvinnligt totem.
Ugglan förknippas också med död och pånyttfödelse. (Tarotkortet XIII Döden/Transformation)
Ugglan är också en symbol för uråldrig visdom från de inre världarna.
Vänta dig en insikt om mystik!
Mina kort har tyvärrtala om döden och då på riktigt så den kommer att ske vet det och vem också. en mycket gammal släkting.
ÅÅÅÅÅ tack det var en fin förklaring om denna ståtliga fågel,
mystik *ler* Å tänk om jag får lite mer insikt som du skrev.
Ja såg just en super lång artikel från någon stor tidning om ugglor så minst sagt ett otroligt djur, som finns i många kulture.
tack Gilla din förklaring värmde.
M

Ugglan är ju ofta ett klokt djur i fablernas värld - Uggla enligt solöga - gör bruk av din visdom. Har även läst att ugglan är en symbol för både död och visdom. Döden här ska då ses som döden i tarotkorten. Alltså att förändringarnas tid är här och det är dags att släppa taget. Både skrämmande men också frigörande. Ugglan sägs kunna navigera dig rätt efter du irrat bort dig. Med sitt mörkerseende är den inte vilse i mörkret, den leder dig rätt. I detta mörker finner den också sitt byte i vilken vegetation som helst och detta byte leder till att nära din själ. I den grekiska mytologin symboliseras ugglan av Athena - vishetens gudinna. Här lyser ugglan upp hennes blinda sida. Drömmar om ugglor kan betyda att du behöver rena ditt hem från negativa energier och släppa gamla band som du inte längre har bruk för. Starta om på nytt med friska och inspirerande handlingar.
Enligt shamanskt totem tänkande så står Ugglan för ett budskap om att du ska söka i det fördolda och finna orsaken till det som besvärar dig och där ska du finna svaret. Svaret är alltså dolt i ditt inre och du själv har svaret och detta kan nås via meditation.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Tack pagan den var en lång fin förklaring *ler*
Gillar den mycket . så är det nog även om jag inte ser det alltid.
nu har jag städat ut dålig energi i veckan som var det var, underbart , men borde inte få den efteråt då.
.Jag har vaknat på många sätt det senaste året inom det magiska men också på andra sätt.
Försöker att söka min vishet hela tiden, kanske är därför ugglan vill ge mig. En vän sa en gång att jag är så klok och vis men jag svarade att jag inte är det. '
Jag vill söka visheten inte känna att jag äger den.
Kortet döden vet jag att det står för förändring *ler* har också gjort det så det kan inte vara det tyvärr, men framntiden får visa vad som händer.
Hoppas du får en underbar dag *ler*