Vädersträck & avstånd.
Har förstått att elementen indikerar väderstreck och har läst någonstans att man kan fråga korten om hjälp vart ex bortkomna personen, försvunna djur etc finns i för väderstreck.
Min fråga är, om jag nu skulle lägga kort för att få hjälp med att hitta en försvunnen "'någon" och ex. får upp 5 i stavar. Är fem då antalet i någon längdenhet, vilken isåfall, som korten vill berätta/ visa?
(Ex är djuret då fem km söderut?)
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Kära skogis, du väcker min nyfikenhet
Jag har faktiskt aldrig provat att söka efter något med hjälp av tarotkorten - däremot med hjälp av en pendel. Jag har frågat frågor gällande årstid mm, men aldrig efter plats. Du ställer en intressant fråga och givetvis så väcker den min nyfikenhet att ta reda på mer. Jag funderar ju direkt på vad numerologin kan ge för svar när det gäller tider och platser. Men skulle jag förlorat något så skulle jag ju se till nummer och element samt vad korten säger angående platser att söka på och finna ett samband. Därför blir mitt svar lååångt - det ena leder till det andra som i sin tur leder till…………
Ser man då till numerologin till att börja med så kan en enkel skiss av ett - nio se ut ungefär så här:
Ett - En situation är på gång, något nytt är på ingång.
Två - En tid av väntan.
Tre - Du har sökt och samlat information, nu är det dags för att leva ut det, treor indikerar gruppaktivitet.
Fyra - Nu händer det något, det du sökt och samlat manifesterar sig. Du får skörda så att säga.
Fem - Förändringar på gång, vi förfinar vad vi söker, förfinar våra mål, utmaningar och expansion i sikte.
Sex - Nu söker vi bekräftelse, tillrättalägganden, vi ser över våra mål och söker efter förbättringar, ser över tankar och attityder.
Sju - Nu närmar vi oss vårt mål, det är nu de verkliga prövningarna kommer, har vi fast mark under fötterna? Kan innebära en viss tid av inbundenhet och ensamhet på gott och ont.
Åtta - Kraft, energi vi kan se vårt uppnådda mål från ett upphöjt perspektiv, resultatet av våra ansträngningar ligger framför oss.
Nio - Kontemplation, slutet på det vi efterstävat, cykeln är till ända, fulländning i bästa fall, nu ser du ditt resultat.
Här är vad sviterna representerar gällande platser:
Eldsviten - Stav: Färg röd. Leta på mellan höjd, nära väggar, i närheten av värmekällor, vid järn eller stål. Astrologiska riktningar: Väduren: Öst. Lejonet: Öster om Norr. Skytten: Öst om syd.
Vattensviten - Bägare: Färg blå. Leta nära vatten, fuktig mark, fontäner, brunnar, flytande containrar, oljetankar. Astrologiska riktningar: Fiskarna: Norr, nord väst. Kräftan: Norr. Skorpionen: Nord ost.
Jordsviten - Pentagram: Färg grön. Leta på marken, jorden, genom broar, betong, trottoarer. Astrologiska riktningar: Oxen: Sydost. Jungfrun: Sydväst. Stenbocken: Söder.
Luftsviten - Svärd: Färg gul. förknippas också med syn, lukt och ljud. Leta ovan jord, på övervåningen, nära fönster, där det råder frisk luft. Astrologiska riktningar: Vattumannen: Väst om norr. Tvillingarna: Väst om Syd. Vågen: Väst.
Lite kort om vad Ess i sviterna kan innebära gällande årstid:
Stavar: Vår
Bägare: Sommar
Mynt: Höst
Svärd: Vinter
Klädda kort, kan indikera på den astrologiska månad som kortet representerar.
Här är vad Astrologin och 12 kort ur Stora Arkanan representerar gällande platser:
Väduren och Kejsaren: Sandig mark, kuperad mark, anläggningsarbeten, där värme och järn brukas, taknivå, takyta, blod.
Oxen och Översteprästen: Källare, låga rum, låga byggnader, foderplatser, banker, värdeskåp, lantbruksbyggnader, lagerutrymmen.
Tvillingarna och Kärleksparet: Där studier bedrivs, behållare, lådor, arkivskåp, bilverkstäder, bland papper och böcker, kullar, berg, där mycket folk kommer och går.
Kräftan och Vagnen: Hav, floder, vatten, sjöar, fjädrar, diken, tvättstugor, nära vatten eller mat, kyrkogårdar, gravar, platser där moderlighet och/eller omhändertagande äger rum.
Lejonet och Styrkan: Parker, skogar, vilda platser, djungel, nöjesplatser, tivolin, teatrar, palats, fästningar, skrytsamma byggnader, bergiga eller höga terränger, eldstäder, ugnar, pråliga och glamorösa platser.
Jungfrun och Eremiten: I fickor, containers, pentryn, där livsmedel och mejeriprodukter förvaras, spannmålsmagasin, kontorsytor, sjuksalar, medicinskåp, förråd.
Vågen och Rättvisan: Vindar, loftgångar, bergstoppar, sidan av kullar, stenig eller sandig mark, där frisk luft råder, garderober, övre våningar, höga platser, bokhyllor.
Skorpionen och Döden: Soptippar, soptunnor, nära vatten, där kackerlackor och råttor samlas, nära VVS, kök, tvättstugor, stillastående vatten, där översvämningar förekommer, underjordiska tunnlar, hemliga lådor, hemsökta platser.
Skytten och Alkemisten: Berg, kullar med träd, höglända platser, stora rum på högre våningar, öppna spisar, kyrkor, sportarenor, sportanläggningar, vid hästar, stall, områden nära tak.
Stenbocken och Djävulen: Mörka karga platser, buskig vegetation, verktygsförråd, dystra platser, mörka utrymmen på golvnivå, affärsområden, utrymmen för lantbruksredskap.
Vattumannen och Stjärnan: Vid kuperad och ojämn mark, nyligen exploaterade platser, grävda platser, stenbrott, vingårdar, golvnivå, föreläsningssalar, vid datorer, flygplan, modern teknik, klimatanläggningar, dragiga ställen, övre våningar.
Fisken och Månen: Sankmark, floder, akvarium, pumpanläggningar, där religion utövas, vätska, kemikalier, oljor, helande tekniker, sjukhus, kliniker, fängelser, mörka rum, biografer, kall fuktig luft, golvbeläggningar, områden som översvämmas.
Hoppas du orkade med att läsa och att jag närmar mig svaret på din fråga.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
SHIT vad intressant! TACK Pagan. Det här med Tarot och vad man kan få ut blir ju bara mer och mer intressant för var dag!
Ska skriva av din numerologi, den stämde f.ö finfint med min läggning ohc tolkningnen jag gjorde om mig själv idag;), jätteintressant ju!
/ Skogshumblan
Tack själv, du väcker ju min lust. Håller du på med runor? Det är något som de senaste dagarna börjat locka… *fnissar*
Men jag lovar, en sak i taget. Nu ska jag snart börjat Gillas grillning, förlåt, tarotkurs;) SEN får vi se….
/ Skogshumblan

Jepp, runor var egentligen "min grej" från början - nu fuskar jag lite i båda oraklen. Jag har lagt in ett par artiklar om runor här på sajten. Mer finns på min hemsida. Fast som du säger - en sak i taget. jag har ju aldrig varit så disciplinerad, men det är nog kanske bäst
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Så spännande! Hojtar till när jag känner att futharkerna hoar mitt namn
/ Skogshumblan
Helt konstaterat är att jag inte längre behövs på denna sajt, jag kan bara gå och gömma mig och dra något gammalt över mig - med andra ord, tack för denna fina beskrivning Pagan 
För att svara på Skogis fråga så har jag hittat några djur via tarotkorten, men bryr mig egentligen inte alls om elementen eller något annat. Där litar jag helt på min intuiion, inget annat. Jag bara tittar på kortet och försöker se vad det vill berätta för mig. Kanske jag ser något som jag kan känna in och berätta om. Tyvärr för det mesta när det gäller bortsprungna katter så har antingen någon annan tagit hand om katten eller så har den dött.
En gång så var en mailkompis katt försvunnen. Han var en ungkatt omkring ett år gammal. Han var "lillkatten" och väldigt älskad och omtyckt. Och så plötsligt försvann han.
Väninnan bodde på en stor gård i Helsingland med både ängar och skogsmark, så där var gott om plats. När katten hade varit borta en vecka så bad hon mig lägga några kort. Jag lade kort några gånger i veckan två veckor till och kunde för varje gång berätta var han hade varit, kunde säga vad det var för plats, hur där såg ut, och allt fanns på deras ägor. Eftersom hon kände igen platserna så tänkte vi att han var nog ute på friarstråt. Och så kom han hem efter tre vecko, lagom tilltufsad, lite mager och väldigt trött och hungrig.
Lustigt att det fungerar så bra med intuitionen när det gäller att hitta katterna men att jag använder både kortens betydelse och intuitionen när det gäller att lägga för människor. Hmmmm……….
PS - Har också sett var vapnet finns som mördade OP.
Nämen Gilla, DU behövs här! Vem skulle annars fått mig att våga det här med Tarot? Vem skulle varsamt valla mig under DIN kurs?
Nä du, drar du något över dig då drar jag av dig det!
Jag skrattade gott när jag läste om dig och katten. Idag när jag läste på om stora arkannan stod det på "mitt" kort att jag antingen redan kan eller kommer bli en som pratar med djur. Det hade jag faktiskt inte hört/ sett innan men nu vet jag ju;)
/ Skogshumblan
Intressant tanke, det har inte jag heller funderat över. 
Tack Pagan för en "eminent" förklaring, den ska jag spara och fördjupa mig i. 
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Tråden bokmärkes tacksamt!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Ska tillägga till #7 att katten blev kastrerad per omgående :-)
Nu har jag hittat var det var jag läst och vad:)
På Anna-Lena Vikströms sida hittade jag det.
Hur du kan tyda tid i korten. Hon skriver
*stav + siffran anger antalet veckor framåt i tiden
* bägare + siffra anger dagar
*mynt/pentagram + siffra anger månader
* svärd visar att det inte är förutestämt utan att du själv påverkar det hela.
Det var lite det här jag sökte efter vidareutveckling kring.
Ska mejla Annalena och fråga:)
/ Skogshumblan