Dröm: Uppskjuten till mars!
Nu kommer jag här igen och tänker trötta ut er med ytterligare en dröm.
Jag tror att jag är ute på rätt spår men tänkte höra vad ni tror.
Drömmen börjar att jag befinner mig på jorden och kliver på en enkel raket som ska ta mig till mars. Den är extremt liten, ingenting än jag får plats i den. Det finns ett stort fönster jag kan titta ur.
Raketen skjuts iväg och jag stiger högre och högre och högre upp genom mörka moln. Jag andas andfått, försöker slappna av och bara ta det lugnt trots att jag är rädd. Rädslan av att vara så otroligt högt upp med ingenting annat än mörka moln runt mig. I min hand håller jag något rött. Om jag drar i det kommer färden att avbrytas och jag återvänder tryggt hem igen, men jag trotsar rädslan och fortsätter mot mars.
Hamnar plötsligt på mars. Landar på vita fluffiga moln som man kan gå på. Marsianerna ser ganska mänskliga ut och så gör också miljön, förutom att det är i andra färger.
På mars blir jag i stort sätt bara jagad och jag flyr tills att jag blir vän med en marsian som först försökte döda mig. Men jag visade honom att jag inte var farlig. Sedan vaknar jag.
Vad tror ni? Jag tolkar drömmen lite som en övergångsfas. Att jag har tagit mig igenom det värsta och att nya saker väntar (på mars :P )
Kom att tänka på de spådomar du fått och som nu börjar komma i verklig dager. Kan det vara så att den här drömmen handlar om det sierskan sa? Symboler i drömmar tror jag kan vara väldigt individuellt men hoppas du hittar svar ändå.
Stor kram!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Hmm … kanske det.
Efter meditationen idag så kom denna lilla tolkning fram. Observera att det är mina tankar, jag tolkar rakt av utifrån det lilla du skrivit här inne och min intuition. Det följer som såhär ; själva avfyrandet av raketen- starten på det sierskan sa.
Mörka moln- något oroande, kanske i det sierskan sa eller/ och dina tankar kring detta.
Marsianerna- de händelser som sker, blir i stort sett som sierskan sa.
Det där sista om att bli vän med och visa sig ofarlig tolkar jag som din inställning och tankar kring ödet och det som sierskan sagt.
/ Skogshumblan
Att drömma att man lyfter och far iväg tolkar jag som att du är i stånd att - lyfta och dra iväg. Men du är ändå lite försiktig eftersom du inte exakt vet om din nya miljö ska vara trivsam eller inte, om du blir trevligt bemött eller inte. Du har heller inte någon medpassagerare och detta tyder på att denna färd gör du helt själv.
Jag tolkar det som att du är på gång med en stor förändring. Måhända känns detta som en frigörelse, därav känslan att flyga iväg.
Skogshumblan: Jag funderar själv lite åt det hållet, att det kan ha något att göra med det sierskan sade.
Gunilla: Tack för din tolkning. Den känns väldigt rätt. :)
Tror att ens egna intuition är viktig för att tolka rätt. Meditera över det och be dina guider om hjälp så ska du se att de nog ger dig mer ledtrådar.
/ Skogshumblan
#6 Jag är väldigt nu när det gäller meditation. Började typ i förra veckan och har ingen aning om hur man mediterar över en dröm. Vet inte heller riktigt hur man bör rådfråga sina guider. Tycker att jag gjort det tusentals gånger utan att få några direkta svar. :/
Varför inte lägga några kort?