Drömmar som slår in.
Jag drömmar ofta drömmar som slår in, därför försöker jag alltid att tolka dem, men det är inte ofta jag lyckas lista ut budskapet, inte förrän det är för sent. Jag har blivit mycket mer seriösare i att försöka förstå vad de försöker säga mig pga detta.
En sådan dröm (som jag förstod för sent) handlar om min hund.
Drömmens handling är kort. Jag står i ett rum vars väggar är fyllda med godis. Från golv till tak. Rummet är lite mörkt och jag bara står där med godis i min famn.
När jag drömde den där drömmen var jag samtidigt ute efter en hund. Kontaktar en kennel som finns i närheten av där jag bor. Enligt deras hemsida har den en äldre hund till omplacering, vilket intresserar mig då jag inte vill ha en valp. Då säger de att de har två hundar till omplacering, bara att den andra hunden inte är utlagd på hemsidan ännu.
Några dagar senare träffar jag båda hundarna. Den ena heter Linn … den andra Candy. 
Candy bor idag med oss och en bättre hund hade jag inte kunnat få. Hennes personlighet passar mig så otroligt bra. Jag minns att jag tänkte på vad som skulle ske om jag tog Linn istället. Då blev det genast enorma protester i mitt huvud och det skrek i mitt huvud CANDY! Så Candy blev det. 
Men jag kan än till idag inte låta bli att undra vad som hade hänt om jag tagit Linn istället. 
Detta är en av få händelser där drömmar i förväg berättar för mig vad som kommer att ske. Men att försöka tolka dem är nästintill omöjligt. Om jag kollar upp tolkningen för godis betyder det något man vill ha väldig gärna ha på ett barnliknande sätt. Visst jag ville ha en hund, men i detta fall är jag helt hundra på att godiset syftade på hundens namn. Därför är det väldigt svårt för mig att tolka mina drömmar.Vad följer ni vid tolkning av era drömmar?

Jag är ganska dålig på att anteckna mina drömmar. Men då jag gör det skriver jag ned alla verb, alla känslor som väcktes och symbolerna jag upplevt i min dröm. Vissa drömmar fastnar ju ordentligt. Har också haft drömmar som slagit in på märkliga sätt. Ännu ingenting som jag kunde ha varnat för eller så och det är jag ju förstås glad över. Det måste ju vara himla jobbigt att i efterhand se att man kunde hjälpt någon, varnat för något om man bara förstått. Din dröm handlade säkert om att när du skulle välja hund så skulle du välja Candy. Hon och du skulle trivas bäst ihop och just Candy behövde komma till dig. Att du inte valde Linn var ju för att någon annan var ämnad att ta hand om henne.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Nu är jag ingen expert på drömtolkning men jag tror att när man tolkar drömmar ska man gå på sin egen känsla på vad symbolerna och bilderna betyder för en själv. Det finns ju böcker med tolkningar av bilder och symboler men en bild av ex. en häst kan betyda olika för olika personer. Just denna drömmen som du hade är ju klockren på att det var just namnet Candy som du skulle ta fasta på och inte betydelsen av Candy
Medarbetare på Tarot
Har ett kriterie på drömmar jag ska följa och det är hur tydliga de är. De få gånger jag drömt så tydliga drömmar som vore jag vaken så har de drömmarna visat sig stämma.
Ett tydligt exempel är båda mina barn. Jag är rätt nyfiken av mig så tidigt i båda graviditeterna har jag ödmjukast bett om att få veta vem som ligger i magen. Med sonen drömde jag i vecka 15-16 en så tydlig dröm att jag hörde rösterna. I drömmen var jag hemkommen från bb, satt och ammade min lille son och min moster ringer och gratulerar och frågar om han fått några namn. Jag HÖR mig själv säga alla de tre namn som han sen fick heta. Men det intressanta är tilltalsnamnet, det är INTE ett namn min make eller jag skulle valt men när jag berättade om drömmen för min man så var saken biff. På bb trodde de att vi gjort ett könsbestämmande ultraljud för varken maken eller jag var ett dugg förvånade över att det kom en liten kille utan det var mer " jaha är det så du ser ut vår älskade son".
Kan tillägga att jag inte pratar andlighet hemma alls, min man tror inte ett dugg på sådant här men min son som är fyra år säger själv bestämt att han talade om för oss vad han ville heta och att hans lillasyster också gjort så.
Med dotera drömde jag om en stellaris polaris, Stella tolkade jag det som men det namnet kändes inte som att hon ville heta och hon heter inte heller så. Däermot så känns det namn hon fick som ett klockrent namn till henne. Det kom från ingenstans och bara var så självklart.
Har några gånger i livet drömt andra former av sanndrömmar men minns ingen som jag vill dela här .
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
#0j! Vad spännande! :)
Har själv haft lite underliga upplevelser kring min son som idag är drygt 7 år gammal.
Många år innan jag ens blev gravid frågade jag min hjälpare om jag skulle få barn och han svarade ja. En son vid 23 års ålder och jag bad då honom hälsa till min kommande son. :) Det blev också som han sagt, men det mindes jag inte förrän flera år senare.