När det känns fel
Vad gör man när man gör en läggning (åt sig själv) och man känner redan när korten ligger framför en och man inte har börjat tolka än, att det är fel? Att det är något som inte stämmer?
Det hände mig igår, så fort jag hade gjort läggningen så kände jag direkt att det var fel, att det inte stämde och att jag därmed inte skulle tolka den. Min intuition slår i princip aldrig fel och känslan var så stark, så jag skrev upp läggningen i min "tarotdagbok" tillsammans med min känsla och lämnade det.
Rätt gjort? Fel gjort? Tankar omkring detta? Är fortfarande Nybörjare inom just Tarot, så det är skönt med lite input.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Det har hänt mig några gånger också. Då har jag valt att lita på känslan. Häromdagen gjorde jag en läggning för en fråga som jag vinklade på två olika sätt. När den första vinklingen av frågan ställdes så hade korten inget svar - det var som att den framtiden helt enkelt inte existerade. Så vände jag på frågan och då kom starka kort fram.
Intuition ska man aldrig ta lätt på så i mitt tycke gjorde du helt rätt. Men de mer " lärda och visa" här inne har säkert något att dela med oss.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Ibland blir det sådär och jag vet precis vad du menar.
Jag lägger undan korten och gör en ny läggning vid senare tillfälle.
Kanske det beror på en känsla eller en omedveten tanke som ställer till det för korten att ge ett korrekt svar. Kanske det finns något som man ska "skaka" av sig först.
Ibland är det också så att man skickar iväg en fråga som egentligen inte ligger förankrad i hjärtat, att tanke och känsla inte är synkroniserade.
Kan också vara som Nellie säger, att man ställer fel fråga.
Tack mina vänner, då vet jag att jag inte gjorde fel i alla fall!
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Jättebra att vi kan fråga varandra så här!
Kramen!