Tarot iFokus

Tarot

Etikettdagens-tråd
Läst 3596 ggr
Maggan71
0

God morgon 20 januari

God morgon, alla! Hoppas att ni sovit gott trots fullmånen… *ler*

Idag har jag tagit en semesterdag som jag ska tillbringa i Linköping. Den primära anledningen till att jag först tog ledigt har dock blivit inställd, men jag åker i alla fall. Skrattande

Önskar alla en bra dag!!

Nu dricka upp kaffet och få på kläder…

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Elpida
0

Gooood morning Maggan och ni andar som trillar in! Oops, det blev andar iställer för andra.. kanske det var meningen så???Tungan ute

Idag konstaterade vi att det var ljusare när vi kom till jobbet - det är på väg tillbaka -ljuset!!! Ikväll ville lillhönan åka skridskor så lilla mamma får väl följa med henne, det har frusit på igen som tur är…om man ska åka skridskor iaf…

Först lite jobb, hoppas dagen går fort!

Kram kram

Psst, ha en toppendag i Linköping Maggan!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[AnnikaOhlsson]
0

Godmorgon!

Vad härligt att vara ledig!! Ta vara på dagen och njut!! :-) Jag har lite veckodagsbekymmer här.

Det finns en underbar liten butik som säljer allt som har att göra med stenar och kristaller här i Vänersorg (Diamantaffären som dottern kallar den). Men den är bara öppen onsdagar och lördagar.

Och jag trodde det var onsdag idag så jag hade planerat gå dit nu efter jobbet, gissa om jag blev snopen när jag insåg att det inte är onsdag idag?? Och på Lördag är jag inte hemma… Jaja, bara att vänta till nästa onsdag och se glad ut!! :-)

Ha en goo dag!

Kram

Maggan71
0

#2: Inte konstigt att veckorna segar sig fram för dig, Hyacinta, om du tror att det fortfarande är onsdag! *skrattar*

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

[AnnikaOhlsson]
0

Haha nä, det är nog inte konstigt… men de senaste 3 veckorna ung har vart vansinnigt lång…Utom helgerna..

Men jag tror det beror på att jag väntar på det där brevet… Ska ringa idag, om jag kan med!! :-)

silverljus
0

Godmorron på er!……

kylan har slagit sitt grepp om oss igen, -21 läser jag på termometern. inte skoj alls!!, ska snart iväg på lite jobb , kan bli kallt promenera dit..men men…dottern gick ju till skolan, så jag kan ju inte va sämre ;)

..när jag kommer hem, blir det att plugga *suck* ;)

ha en bra dag! :D

[GunillaR]
0

Godförmiddag!

Ingen skådning av månen igår, det låg ett lätt molntäcke över Malmö. Sömnen blev det inte så mycket med inatt heller. Precis när jag hade somnat inatt så spydde katten i sängen, det mesta kom på väggen men jag fick byta underlakan och städa………..mitt i natten….

Hon hade nog bara ätit för mycket och för fort. Sådant händer katterna ibland.

Det är grått idag och några minusgrader. Men det är ju fortfarande januari, även om jag hörde en vårfågel häromdagen.

I morgon är det fredagsmysGlad

fridelfina
0

Här var det lite si och så med sömnen, men inte pg av månen - om inte dottern nu blev allergisk av den för vi fick åka till akuten med henne och få allergi medicin. Hon fick på kvällen kliande röda svullna fält på kroppen som ökade när hon sov så vid halv tolv kom hon upp och grät eftersom det kliade så. Badda kallt vatten hjälpte inte utan vi tog en nattur till sjukhuset. Hon kom hem vid kl 1 och hade fått två allergitabletter och recept på fler. När hon vakande i morse fick hon lite extra sovmorgon så att hon inte skulle somna i skolan. Ska till apoteket och hämta medicin om en stund och ha en lunchdate med gammal klasskompis - det blir min höjdpunkt för veckan!

Trevlig tur till stan Maggan.

Visst är det härligt att det börjar bli ljusare och ljusare Elpida!

Jag hoppas ditt brev kommer snart Hyacinta, inget är som väntans tider!

Här i sthlm är det grått och -4 gr, så mer likt Gillas Malmö än där du bor Silverljus.Fast här gör luftfuktigheten att det är ruggigt kallt med "bara" 4 minus!

Åh, vårfåglar - då är ju våren på väg på riktigt. Vilka var det som sjöng för dig Gilla?

Ha en bra dag allihop, kram!

[GunillaR]
0

# 7 - Jag tror det var talgoxen men jag är inte säker. Det brukar vara den som är först. Men än ska vi kanske inte ropa hej, vi är bara i januari och någon vår kan vi nog inte skåda förrän tidigast en månad framåt. Men nu när snön är nästan borta så kan man ju börja promenera och spana i trädgårdarna efter snödropparna och vintergäck.

Marah
0

God eftermiddag! Har sovit som en stock, det finns inte mycket som kan rubba min sömn Flört

Matteräkning hela eftermiddagen… Fantastiskt! Obestämd

Skogshumblan
0

God eftermiddag! Känns som dagarna rinner iväg.

Isigt och kyligt ute men inne lyser här flitens lampa. Jag har pluggat lite tarot-lära. Tack vem som än " uppfann" & spred mind- map som hjälpmedel att lära sig saker.

Börjar få lite "kläm" på min lek och känner mer och mer att det kommer vara en kär liten vän. Även om jag kommer skaffa en Feys om inte allt för länge hoppas jag.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[GunillaR]
0

God eftermiddag!

Kan ni tänka att solen har varit framme idag. En lågt stående sol som gjorde att man inte såg någonting Glad Och det fanns faktiskt lite värme i strålarna. Jag hade för mycket kläder på mig Tungan ute

Men det blir nog kallt inatt nu när det är stjärnklart. Så jag får väl titta på månen ikväll istället, för igårkväll var det bara moln.

Jag har fått en inspiration till en ny målning, en egyptisk helig skarabe. Känner nu att det börjar tycka i målarfingrarna.

Pagan
0

Jag är bara såååå trött. Legat o vänt o vritt mig halva natten. Gav upp vid 3.15 och drack kaffe i stället. Men vilken magisk vargmåne, vi hade molnfritt så det var ljust som på dagen nästan. Helt trolskt. jag skrev ned några önskningar som jag lämnade ifrån mig med gott hjärta det var magiskt. Känner mig ganska pigg ändå just nu - fast jag har inte vågat sätta mig ner förrän nu.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot