Dröm: En explosion!
Kan inte släppa det så jag måste bara rådfråga er om ni vet något om detta.
Hade en dröm igår, väldigt kort sådan. Det enda som inträffade var att en bomb exploderade. En gigantisk bomb, som en atombomb men mycket större.
Jag stod långt bort och bara iakttog hur rökmolnet i fomen av en svamp steg och steg och steg. Svart, rött, grått omslött bomben.
Vad tror ni? Jag blir inte riktigt klok på den här drömmen.
Antingen kan det ha med dina tankar att göra och att hjärnan bearbetar det du har sett eller läst om och känner oro från. Man pratar om 2012 när världen ska gå under av olika anledningar, beroende på vilken förkunnare man lyssnat på. Eller så är det en oro av allt krig och elände som rapporteras på TV och kan läsas i tidningarna om.
Eller så kan det vara något hörst personligt. Kan det vara så att du Nellie håller på att gå upp i limningen och spricka som en bomb?
Hm … jag tittar nästan aldrig på tv och läser inga tidningar. Bara Aftonbladet då och då. Vill knappt titta på nyheterna heller. Det får mig inte att må bättre av att se hur mycket hemskt det finns där ute, därför undviker jag det.
I sådant fall är det ju mer på den personliga planen.
Jag håller med, vill inte heller längre titta på detta elände.
Men då måste det vara på ett personliga planet. Vulkanen för utbrott!
Kanske att något inom dig kommer att explodera?
något som länge har funnits i dig..en tanke en ide eller en känsla som du nu gör dig av med? Detta ligger förmodligen i framtiden…betänk vad du gör just nu..vad kommer du att tänka på när du ser svampen?
En svamp är en parasit egentligen och den är, som atombomben, (jag säger så därför att du själv identifierar den med en atombomb) en mikroskopisk del av något väldigt stort och kraftfullt. Likaså har svampen små mikroskopiska "frön" (som man skulle kunna jämställa med celler…
de kan båda "fortplanta" sig vid de rätta omständigheterna och du har kanske snart nått fram till det tillfälle då du kommer att kunna sprida något som du tycker just nu är obetydligt, men som kommer att växa till sig med styrka och stor kraft.
Och det kommer en väldigt överraskande händelse i samband med detta…
Som sagt..fundera över vad du tror att svampen vill säga dig, och även färgerna och röken.."ingen rök utan eld"

så tror jag…
U R us
#4 Tack för din tolkning. 
Minns att när jag tittade på den där svampen som bomben orsakade så kände jag inte särskilt mycket, i drömmen dvs. Allting var mest stillsamt och jag bara iakttog. Men jag tror också att drömmen representerade det som komma skall. Brukar ofta ha drömmar som handlar om framtiden, men det är sällan jag lyckas tolka de rätt. Inte förrän det är för sent. 
# 5
Vassego 
Känner du dig utnyttjad på något sätt och kanske du kommer att bli arg så det är ilska som är exposionen?
Eller så kan det röra sig om något annat som först varit en liten grej och sedan växer upp och blir så stort att det exploderar, att det finns inom dig och att du helt enkelt vågar säga ifrån…och det ordentligt..
U R us
#6 Ja, precis. :) Och jag tror jag vet precis vad det syftar på.