Välkomna och börja använda en ny tarotlek?
Kom på igår att jag inte har en susning om det här.
Så hur gör du när du får en ny lek? Har du några ritualer du gör och varför?
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Jag har ju bara en lek, men jag började med att bara studera den… Blanda och sortera, blanda och sortera. känna in den ordentligt. Studera varje kort noga från första till sista kortet. Skrev ner om jag fick nåt till mig när jag tittade och kände på korten….
Antar att det är så jag skulle göra om jag skulle köpa en till! men just nu så vet jag inte riktigt varför jag skulle göra det. Känner inte behovet just nu. men sånt ändras ju! :-)
Jag börjar med att sitta med leken i handen och ta en liten meditation, där jag andas lugnt och slappnar av och tänker på leken. Sen tar jag upp korten ett och ett och titta och känna in vad jag får för känsla sen läser jag också manualen.
Man kan väl säga att jag bekantar mig med korten. Jag sorterar dem, och ja… plockar lite med dem drar något kort för dagen. Eller gör en enkel läggning. 
Några direkta ritualer har jag väl inte mer än att jag lägger ut alla korten på ett bord och "luftar" dem några timmar.
Lite enkelt hur jag gör. Du får säkert fler svar senare. Vi är ju alla olika och du får själv känna dig fram till vad som passar dig bäst. 
Lycka till med din lek, hoppas du ska trivas med den.
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Vilken spännande tråd! Följer med intresse eftersom jag också väntar på min lek! 
Hur bör man blanda korten? En vanlig kortlek delar jag upp i två högar och kör ihop ni vet… Men jag antar att man inte blandar en tarotlek lika "våldsamt".. *skrattar lite generat*
Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... 
Nej Maggan! Så blandar man INTE en Tarotlek *ryser vid tanken* 
Jag håller den i ena handen och blandar med den andra.. Precis som man gör med en vanlig. Kuperar och känner efter om det är färdigt eller om jag behöver blanda mer!
Jag gör som Hyacinta. Först håller jag leken till mitt hjärta och låter den bli full av mina vibrationer.
Sen tittar jag på kort efter kort, slukar dem med blicken. Blandar, sorterar efter svit och ordning, sorterar även Stora Arkanan i ordningsföljd.
Sedan börjar jag om igen med att titta på varje kort och känna in det. När jag tittat, blandat, sorterat och blandat igen så brukar jag göra en liten tre-kortsläggning för att riktigt känna in korten.
# 3 - Kör ALDRIG ihop tarotleken på samma sätt som du blandar spelkort. Dels så sliter du på kortens kanter och dels förnärmar du dem. Man blandar i lugn och ro.
Efter en större läggning så lägg ut alla korten på bordet med bildsidan uppåt och låt dem "lufta" sig.
Tack för svaren. Ingen lek kom med posten idag så jag får vänta ett tag till.
Gilla, det om att hålla den nära ditt hjärta, starkt och poetiskt !
/ Skogshumblan
## 4, 5: Nejdå, jag tänker INTE blanda min tarotlek på det viset! *lovar* Vill för säkerhets skull påpeka att min fråga var litegranna retorisk… Jag må vara dum, men jag är inte KORKAD! *skrattar* 
Har fått aviseringen nu - paketet kan jag hämta i eftermiddag!!!
Åh så roligt att din lek kommit. Hoppas du kommer trivas med den.
Jag blir lite avis, längtar efter min ju!
/ Skogshumblan
Min lek är jättefin och jag tror nog att vi ska bli goda vänner! *ler brett*
Jag har tittat igenom den långsamt och studerat varje kort. Många detaljer är det och jag kommer helt säkert att upptäcka fler och fler! Jag ska gå igenom den igen om en stund, kort för kort, men då tillsammans med Gilla's förklaringar/beskrivningar för respektive kort.
Sitter med förkläde på mig, så jag kan ha Tarotkorten nära mig hela kvällen - i fickan på magen! *skrattar lite generat*
Har också gjort en temporär påse att förvara korten i, av svart plyschtyg. Dottern fick ta farväl av en av sina gamla kjolar! *harkel* 
Jag ska ordna med något mera permanent när jag lärt känna korten bättre och vet vad de/jag vill ha; påse eller ask…?
Jag inser att jag skriver om Tarotkorten som om de vore levande varelser, men… alltså… Jag GILLAR dem! Jag är övertygad om att vi kommer ha väldigt trevligt tillsammans på kursen som startar i februari! 
Och Skogis (jag har också fastnat för det smeknamnet *ler varmt*); den som väntar på något gott, vet du… Håller tummarna att du får din imorgon!
# 10 - Så roligt att du tagit leken till ditt hjärta och även att den fått en kostym.
Härligt! 
Skogis känns som rätt namn på mig så jag ler åt att ni hittat det namnet på mig.
Ja jag vet att väntan är karaktärsdanande. Jag hoppas också den kommer imorgon.
Men då får den vara ifred tills fredag för i morgon ska jag iväg på mitt livs första ju jutsupass. Haha vad får en snart 35-årig kvinna att börja med kampsport hux flux undrar jag. Men det känns som att det är mening bakom.
/ Skogshumblan

ja jäklar. Jujutsi, det är grejer det. Jag gick på ett kickboxningspass för ett par år sedan, sådant "prova på" jag knäckte mig redan under uppvärmningen
alltså jogging med höga knän o boxning i luften ner upp, springa baklänges hopp hit o dit i 40 minuter i ett jäkla tempo. Med ett gäng huliganser vrålandes i ryggen. Läraren var stenhård. Var det någon som slackade så fick resten springa extra varv. Detta var bara under uppvärmningen!
Jag pallade en gång - sedan började jag på friskis o svettis.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Pagan. *S* jag är ju lite udda, jag går igång på sådant. Hahah. Jag ser fram emot att få stryk av fjortisar och andra i min egen ålder och jo träningsvärk VET jag att jag kommer få, har provat på ett pass och kunde inte gå på dar efter. Hittade minst fyra nya muskler i bäckenområdet enbart!
/ Skogshumblan

Jo tack bekanta sig med nygamla muskler - muskelgrupper - det gör ont det gör ont….
Varmt lycka till säger jag bara
en annan gillar inte att få däng av STORA fjortisar, så det är ju tur att du ställer upp. Köp hem liniment som du kan smörja med efter duschen
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
*viskar* Min man har tränat judo i år och tränar själv grupper, iaf innan vi fick barn så han kan det där som kallas massage rätt bra;) Hihi.
/ Skogshumblan
Hahha ja ibland iaf;)
/ Skogshumblan
Grattis Maggan! Visst är det en härlig känsla? Snart, den 19:e är det fullmåne… Då lägger jag ut alla mina kort, ett och ett med bilden uppåt på ett bord. Om det är molnfritt kommer mmånljuset falla över korten på natten! Det är en av mina reningsritualer! Jag brukar kalla det kristallbad eftersom jag strör Bergskristallsspetsar och ametister öber dem också. Och har jag tur så får dessa bada i ljuset från fullmånen. Då mår de gott! :-)
Hyacinta, okej.
Det låter väldigt vackert och på något konstigt sätt lite ockult men kärleksfullt. Hahah vilka knepiga ord men jo så känns det.
Hoppas mina kommer snart så de kan få månljusbada också då. Och jag ska gosa med dem upp mot mitt hjärta som Gilla skrev. Ohhh vad jag ska känna in dem, hålla dem som jag gjort med mina barn när de var spädisar…
/ Skogshumblan
Fick just ett mejl från bokus om att de idag har skickat min lek så det tar minst tre arbetsdagar innan den kommar:/ Jahapp, får väl städa och göra fint åt leken över helgen så den känner sig välkommen hit :)
/ Skogshumblan
#20 Hyacinta: Det låter fint, jag ska nog göra så jag också. Om jag har något fönster där månen skiner in fint…? *funderar*
Håller med Skogis om att det låter lite ockult, men ändå vackert. 
#22: jag antar att det beror på vilken typ av frakt du valt, i alla fall kan man välja olika fraktsätt på AdLibris. Men jag fick mitt mail om att det var skickat i tisdags - och fick korten igår! Kanske behöver du inte alls vänta tills efter helgen!
Jag undrar om du faktiskt inte får dina kort imorgon, fredag… 
Maggan. Jag kör alltid fraktfritt om det inte är något jag vill/ måste få fort.
Hoppas du känner på dig rätt, jag LÄNGTAR efter min Wait Raiderlek:)
/ Skogshumblan
#13 Skogis, det är väl ingen ålder.
Jag var 37 år när jag började träna karate. De två äldsta barnen då i tonåren var snabba på att hacka på för inte få stryk av mamsen. 
Kram Isa
Isa du har rätt. Man är aldrig för gammal om man Intr gör sig sådan:)
Kul med karate. Ser fram emot när mina barn blir sju så de också kan börja träna någon budosport om de vill.
/ Skogshumblan
Ja Skogis, träningen är bra även för det mentala och inom budosporterna är ju ocks å ödmjukhet viktigt, många blir lugnare och får bättre kontroll på sin finmotorik.
Det finns ju "kärringar" på 20 år och "tjejer" på 80 år.
Så det är ju hur man känner sig (sen finns det ju "kärringar" i byxor också.
)
Såg häromdagen på youtube en "tant" på 70 år som dansade Hiphop och hade en liten grupp med en fyra-fem tjejer bakom sig, hon var häftig. 
Har just kommit hem från ju jutsun. Det var en kille född 1987, instruktören och jag. Lite lagom:)
Känns rejält i ena höften efter fallövningarna men euforin är total! Hade inte min man haft sin hobbyutövning på tisdagar hade jag garanterat kört både tis- och torsdagspassen men nu blir det iaf en dag i veckan.
Hoppas ni har haft och får en fortsatt trevlig kväll!
/ Skogshumblan