Tarot iFokus

Tarot

Etikettdagens-tråd
Läst 2881 ggr
[GunillaR]
0

Lördag 8 januari

God förmiddag!

Va, är jag den första att skriva denna lördag? Ligger ni och sover hela bunten?

Nåja, jag har sovit länge och ska nu äta frukost. Tänkte ta det lugnt idag. Det är töväder och väldigt blött ute. Hoppas att snön försvinner nu och inte kommer tillbaka på ett år.

Som en sann skåning så är jag trött på snön nu och vill ha mark under fötterna att gå på.

Snö eller tö, så önskar jag er en fin och behaglig lördag

Glad

Pagan
0

Godmorgon Godmorgon

Ja här kommer jag som värsta sjusovaren. Har iofs varit vaken en stund, avverkat morgonpromenaden o insupit frisk luft. Här har det snöat i natt igen. Nu dricker jag dagens andra kopp java och ska fundera ut vart denna dag ska ta mig. Ska börja med att skotta lite snö - börjar bli en morgonrutin.Tyst

Ha en underbar lördag.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Elpida
0

God förmiddag!

Har oxå haft en riktig slappemorgon och för första gången på länge kunde jag sova ut ordentligt!

Grå och trist dag ute, lika bra att slänga ut julen och hitta på ngt kul istället!

En riktigt go lördag till er alla!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Skogshumblan
0

God middag.

Hoppas ni har en skön lördag.

Här är allt bra. Maken jobbar i helgen så barnen och jag har hela dagen för bara oss tre.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Isa56
0

Godmiddag Gilla, Pagan, Elpida och alla andra goa vänner. Skrattande

Ja slött är det här med. Har motionerat täcket inatt, ni vet fryser tar på sig fem minuter senare är man varm… kastar av sig täcket osv… Flört Känner mig lite avslagen idag. Men det ger sig nog med tiden. Flört

Grått och plus 2 grader. Blir nog lite plock och tvätt idag.

Ha en skön dag.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
0

Just nu öser det ner här. Skulle väntat med skottandetTungan ute

Full fart med gardiner mm o annat smått & gott.

Låter som en jobbig natt Isa. Du får nog inrikta dig på en slapp lördag. Kanske meditera om lusten faller på, lite vila det oxå.

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Jo, samla ihop mig, jag ligger utslängd lite överallt, mentalt, känns det som. Obestämd  Splittrad på femtioelva olika projekt från dammtorkning till lägga in ny musik i mina lurar med mp3-spelare. Flört

[GunillaR]
0

Gomiddag!

Jag ska städa skafferiet nu idag. Det luktar fortfarande bränt därinne och jag står inte ut med lukten. Konstigt att det kan sitta i så länge, men nu ska här skuras! Ska ner och köpa Detol rengöringsmedel.

I morgon ska adventstjärnor och ljusstakar ner och fönsterlampor upp. Men det tar jag i morgon.

Stora sjok av snön faller fortfarnde ner från taket och studsar på fönsterbläcket. Om man är ute så ska man nog hålla sig ifrån husen tror jag.

Isa, ta en slappedag!

Isa56
0

Jo en slappedag blir det nog, med sådant som är roligt. Tungan ute

Pagan
0

Jösses vad jag har varit flitig idag. Städade ju ur mycket av julen igår. Idag har jag fortsatt Fejat o städat som värsta kung fu fighternSkrattande no mercy! mycket åkte ut.

Hoppas du slappat o är hel igen Isa.

Nu sitter jag o känner aromerna från köket. Mellansonen gör köttgryta som ska bli himmelsk. Ska dricka rötjut till o slappa resten av dan.

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
0

Låter underbart Pagan!

Gilla hoppas lukten gick bort.

Själv har jag lyckats göra små miniröj idag och jag längtar tills maken kommer då jag mer fokuserat och ostört kan få röja loss. Har ju en ettåring som " stökar" på sitt sätt;)

Sonen som är 4,5 är ju inga problem- ett litet öra och öga är allt han behöver få emellan varven om jag behöver jobba.

/ Skogshumblan

Pagan
0

ja du skogis med små yngel så blir det gärna ett steg fram o två tillbax.

Och det är det i sanning - underbart. Ibland e det bra gött att vara jagSkrattande

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
0

Haha ja det är ju karaktärsdanande att ha barn. Mitt dåliga tålamod och temperament har de ärvt tyvärr. Men mina har fått sig en rejäl spark eller tre åt rätt håll. Haha stackars filbunken till make som har oss tre " rivjärn" att stå ut med;)

/ Skogshumblan

Elpida
0

Jag borde få en guldstjärna idag! Jag har tagit ner julgardinerna och satt upp nya fräscha! Inget konstigt med det kanske ni tycker men nu är det så att bland det värsta jag vet är att 1: stryka 2: byta gardiner. Det finns få saker som kallar fram så många fula ord som en gardin som trilskas när den ska upp!!!

Nu är jag dock nöjd och glad och njuter att ljuset och all plats jag fick ner granen togs nerGlad.

Måste bara berätta, detta händer enbart vår yngsta. Döttrarna skulle baka en kaka, rätt var det är skriker minstan till. Hon har lyckats få ner håret i elvispen!!!! Först panik och skiträdd - sedan ledsen över luggningen. Vi andra…. jo vi fick försöka hålla oss för skratt…Skrattande

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[GunillaR]
0

Godkväller!

Jag har vänt ut och in på hela skafferiet och skurat, men än sitter lukten kvar. Undrar om det har satt sig i själva träet eller om det sitter i ventilationsluckan.

Nu har jag satt en liten skål med örter, olja och kryddor och hoppas att detta ska göra ändring. Ska köpa ättika i morgon och sätta in på ett fat.

Men nu är där i alla fall rent……….

Nu ska jag göra grekiska köttbullar. Kryddblandningen ska bara stå och götta till sig en stund.

Pagan
0

ja du skogis, de säger ju att vi aldrig får mer än vi klarar av. Flört

Jösses Elpida, det bidde en hårfager kakaSkrattande 

Duktiga du som slagits som Goliat med gardiner idag. Vissa saker är ju bara det värsta som finns. Till dessa hör mer tvätta fönster för mig, så jag förstår fullkomligt din prestation.

Gilla jag vet att de hade en "dålig lukt" tråd inne på LK, handlade oxå om skafferi om jag inte minns fel, fast det var ett tag sedan. Det som konstigt nog fungerade bäst var att lägga in dagstidningar. På ngt sätt så drar de ur lukten. Prova med det tills imon.

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
0

Ska det vara Expressen eller Aftonbladet?

CoolTungan uteSkrattande

Skogshumblan
0

Ta båda för säkerhetsskull ;)

/ Skogshumblan

[GunillaR]
0

Då gör jag så!

Pagan
0

nä det måste var Göteborgs postenSkrattande

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
0

Ohh gamla goa gp…

Men Gilla borde kunna ha Sydsvenskan, dem går inte av för hackor!

/ Skogshumblan

[GunillaR]
0

Det blev Kvällsposten, två stycken plus en Sport-delen.

Vet inte om de gjorde någon nytta, de får ligga i dag också.