Tarot iFokus

Tarot

Etiketttarotlekar-våraegna-villha-visa
Läst 2634 ggr
[GunillaR]
0

Ny tarotlek!

Nu känner jag bara att jag måste ha en ny tarotlek. Det bara är så. Men vilken, det vet jag inte än. Jag vill helst inte köpa en över nätet utan jag vill gärna ta i leken och "känna" in den.

Jag får helt enkelt ge mig själv en tarotlek i julklapp!

Kruxet är, ska jag beställa eller handla i butik? Fördel med att beställa = fler att välja på. Fördel att handla i butik - känslan.

Grubbel………..grubbel……….grubbel……..Obestämd

[GunillaR]
0

Nu har jag köpt på Vattumannen.

Osho Zen med affirmationer 179 kronor plus frakt 34

Jag är glad, jag är glad Skrattande

Kunde faktiskt inte låta bli, det var egentligen den jag ville ha efter att Helena hade talat så väl om den.

Det ska bli mycket spännande.

Elpida
0

Vad kul Gilla, du får berätta om den talar till dig…Skrattande

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Isa56
0

Grattis

Man blir ju sugen på en sådan lek ju. Tungan ute Den verkar spännande.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
0

ja den är jag oxå sugen på. Den är ju på svenska nu med. Julklapp?? Nå du får inte öppna och känna på den förräns den 24:e då GillaFlört

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
0

Naturligtvis måste jag kontrollera den när den anländer. Måste ju kolla så att den fungerar Tungan ute

Jo den är ju annorlunda och det var detta som gjorde mig så nyfiken.

[Tunridan]
0

Grattis till din nya lek! Jag känner också en inre dragning till att skaffa mig en till.

Har hört mycket gott om Osho Zen från andra också, hoppas du ska trivas med den. :-)

Berätta gärna vad du tycker om den sen!

[GunillaR]
0

Rapport kommer Tungan ute

Hellas
0

Härligt Gilla det ska bli spännande att se vad du tycker Tungan ute!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[GunillaR]
0

Ja nu har jag hämtat ett efterlängtat paket í affären. Efter upp-packning och en stunds dreglande så började jag sortera upp korten och kollade in dem lite. De skiljer sig egentligen inte från vanliga tarotkort så mycket eftersom de är indelade Stora och Lilla Arkanan med fyra olika element, men istället för eld/vatten/luft/jord så är det eld/vatten/moln/regnbåge.

Nu ska jag studera boken och ser fram emot att få göra min första läggning. Mycket spännande detta Tungan ute

Pagan
0

vad häftigt, Moln & regnbåge hmmmm

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
0

Jag har suttit nu ikväll och läst lite i boken samtidigt som jag har tittat på bilderna. Några ur Stora Arkanan. Jag ska ta några varje dag och gå igenom.

Märkligt för jag blev så lugn och avslappnad genom att läsa boken och titta på korten.

När jag sedan lade undan korten och skulle gå ut i köket för att plocka undan lite disk, så plötsligt dök det upp i huvudet, de ord som President Kennedy sade på sin installation.

- Ask not what the country can do for you

- Asl what you can do for the country

Jag har alltid sett dessa ord som patriotiska och helt ok. Men ikväll så slog det mig hur fel dessa ord är. För börjar man tala om patriotism då talar man om separation och gärna i upphöjande ton om sitt land, vilket genast för tankarna till krig, att försvara landet.

Det kan inte bli mera fel.

- Ask not what the country can do for yuo

- Ask what you can do for yourself

That's it!

[Tunridan]
0

#11 "Ask not what the country can do for yuo

- Ask what you can do for yourself"

Bra! Kraft i detta. Och på en esoterisk nivå; det du gör för dig själv, det gör du för andra eftersom allt hänger samman. :-)

Hellas
0

#11 Det ska bli så spännande att se vad du tycker men jag kan verkligen hålla med dig om att man får en känsla av lugn när man känner in dessa kort.

Jag har föresten en läsning till dig, jag har inte glömt det vet du Flört

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Skogshumblan
0

Så underbart att du hittade en lek du gillade så Gilla!

Spännande värre att leta, längta och hitta rätt och sen väntan.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.