Tarot iFokus

Tarot

Etikettofftopic
Läst 2095 ggr
Pagan
0

Egna dikter - Pagan

Så Isa din inspiration gav dettaSkrattande

Ser i min diktbok från 80talet att jag skrivit följande - och kan ju tillägga att det var ju väldigt vilka låga krav jag hadeFlört

Den ende:

Var finns den man som kan snärja mig

Med smekande händer kunna förföra mig

Var finns den man som kan behaga mig

Det är ju dock så lite jag kräver /

Han ska vara vacker och kunna charma till

Med glittrande ögon och leende därtill

Med värme och styrka i lika portioner

Och kunna dölja små demoner/

Jag vill ha en trygg buspojk, ung och smidig

Han ska vara händig, vig och senig

Kunna förstå mig och läsa mina tankar

Och älska mig så hjärtat bankar/

Han ska ha auktoritet och kunna sätta sig i respekt

Inte vara fåfäng, men klä sig snyggt och fräckt

Vara manlig med jordens utstrålning

Helt bara min och inte till utlåning

Vara intelligent och ha begåvning/

Finns denne man väntandes på mig

Då ska jag vara för evigt hans, det lovar jag dig

Följa honom vart han vill, alltid finnas till

Göra allt han vill och lite till/

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Den var mycket bra Pagan. Tungan ute 

Jag läste med ett leende på läpparna och med stor behållning, tack för att du låter mig läsa. Blev stormförtjust. Kyss

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
0

Tack Isa. Jag fann denna också - minns lite vemodigt hur det var just denna dag, framförallt hur arg jag var:

Förr vad du allt.

Förr var du mitt allt, jag ville göra allt för dig.

Genom eld och vatten skulle jag ha gått, om du bad mig.

Nu när jag ser på dig, kommer jag knappt ihåg, att du var den mitt hjärta var fullt av.

Kommer knappt ihåg all den kärlek vi gav.

Nu vill jag bara att du går. Försvinner ut ur mitt liv.

Ja för fan - ge dig av.

Sajtvärd Tarot

Pagan
0

Denna ligger det lite, ja kanske vemod i

Det kommer en dag

Det kommer en dag som får gårdagen att blekna

Som får dagens timmar att verka veka

Som får förra veckan att bli trist

Det kommer en dag med något visst

Till det jag sätter min tro

Och låter nuet bero/

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Du har inte funderat på att ge ut en diktbok? Seriöst. Skrattande För du skriver mycket bra.

Elpida
0

Gillar oxå din stil Pagan!

Dikt nummer två tar jag och sparar på lite…Flört

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Pagan
0

Tack så mycket, Nej bok har jag aldrig funderat på, Skickade in till Allas under en period, just för att se det i tryckGlad

Spara du den ElpidaFlört

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
0

Tänk, jag har aldrig kunnat klä mina känslor i dikter.

Men däremot har jag skrivit långa brev. Breven får ligga en tid och när jag har kommit över känslan, då förstör jag brevet.

Men det var ganska längesedan jag skrev……….

Isa56
0

Jag skriver gärna, och brukar säga till mina barn att skriva ner de dåliga och bränna upp dem sen.

Men Gilla du målar underbart. Så dina känslouttryck ligger kanske mer på den sidan. Tungan ute

Elpida
0

Tänkte precis likadant - Gilla får säkert utlopp för känslorna genom sina målningar! Är det inte så Gilla?

Det där med att skriva på lapp och sedan bränna är oxå något som lurar, får ta tag i dessa bitar snart!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[GunillaR]
0

# 8 - Jag tror det är så Glad

Men skriva har jag inga problem med. Har ju till och med börjat på en bok. Det är just det där diktandet som jag inte alls kan få till. Jag skulle kunna göra en melodi, men jag skulle inte kunna sätta text till den.

Pagan
0

Jag tror oxå på att skriva lappar - bränna - och låta universum spola bort. Eller runt fullmåne, skriva ned önskelistor eller ta bort listor.

Tror oxå att ditt målande är ett uttryck för samma sak som skrivande kan vara.

Appråpå Sånger jag har en hel byrålåda full med låtar som jag skrivit med girarr ackord. kanske skulle jag ta upp plinkandet igen. Det var ju oxå ett tag sedan. Svårt att tänka sig att jag en gång vara punkarbrud, punkband i förorten med tuperat vinrött hår och säkerhetsnålar överallt. Total rebell i alla bemärkelser. Hmm, har kanske inte riktigt vuxit ifrån det.

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
0

# 11 - Jag tror att det alltid finns en liten rebell kvar i oss. Jag hoppas så i alla fall, för om vi låser in rebellen så är risken att vi blir så jädrans präktiga.

Min rebell vaknar varje gång jag hör Stones och till viss del Beatles. Den musiken finns i mitt hjärta och den tiden då jag upplevde allt som hörde till och som hände då, det finns alltid i mitt hjärta. Vi rör oss nu i början och mitten på 60-talet.

Perioden innan som kan accosieras till Elvis, då var jag egentligen för ung för att man ska prata om rebell.

Jag måste dock berätta om hur jag och min väninna såg ut i början på 60-talet när vi var "raggarbrudar". Jättehögt upptouperat hår, hon var blondin och jag var svarthårig, skinnjackor och snäva jeans. Mycket make-up, svarta ögon och rosa läppar med Brigitte Bardotplut.

Våra mödrar stod och fasades bakom gardinerna när vi gav oss iväg Tungan ute

Absolut ska vi plocka fram våra rebeller då och då! Låt aldrig rebellen dö!

Isa56
0

Haha, och i slutet på 60-70 kom spättan. Tungan ute Jag åkte motorcykel. Vilket gäng vi är.Tungan ute

För mig var det Rock för hela slanten. Klädsel, jeans och svart skinnjacka med fransar, turkosblå ögonskugga svart mascara och shockrosa läppstift. Och platåskor. Till fint var det kortkort och maxikappa. Tungan ute Min äldste dotterdotter snart 15 år, har kommenterat en bild… jag liknar något från "Scary Movie" Oskyldig Och det arma barnet är ganska lik mig utseendemässigt.

Pagan
0

scary movie fnissar gott.

Så sant rebellen i oss är väl den innersta kärnan av vårt jag - innan vi var tvugna att axla vuxenvärldens vedermödor eller vad det nu var som gjorde att vi kom in på andra stigar.

Jag genomgick allt från Bob Marley, Ramones, Six pistols, Nationalteatern, Ebba perioden och ABBA (?) fast det sade jag ju aldrig högt.Flört

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Hehe, jo frihet var väl ett honnörsord för oss. Tror att så fort en vuxen sa något så gjorde vi tvärsemot bara för sakens skull. Flört

Spela gitarr gjorde jag också två terminer. Sen blev det hästar och sen motorcyklar och jänkar. De flesta killar i "gänget" körde motorcykel på vår och sommar och jänke på vintern. Tänk… då kunde man gå genom stan mitt i natten utan att vara rädd för något. Det skulle jag inte våga idag. Obestämd