Tarot iFokus

Tarot

Etikettdagens-tråd
Läst 5055 ggr
Pagan
0

1 januari 2011

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon på er - hoppas att Ni sovit riktigt gott och att era drömmar varit produktiva.

Sitter här mitt i natten och har äntligen huset för mig själv. Efter en dag med folk och tjo o shim så är det underbart att få varva ned lite grann. Under året som gått har jag upplevt tradiga och trista dagar, funderat på vad jag sysslar med egentligen, gråtit och skrattat och haft riktigt roligt samt upplevt flertalet dagar då jag följt med som ett löv i rinnande vattendrag. Mao haft det som livet är mest, på gott o ont.

2011 har jag tänkt styra mer åt rätt håll. Bestämma mer och vara mer förberedd. Leva efter vad jag vill uppleva/göra än efter vad som händer mig. Jag ska söka mer handlingskraft och oberoende. Bli mer självisk (?) viljestark och självständig, visa mer energi, anamma fler idéer och ta fler initiativ. Jag ska satsa på att bli en gladare Pagan - för att bidra med mer glädje. Att vara självisk låter så negativt, men om jag mår bra - mår familjen bra.

Detta är ju snart också Kaninens år - enligt det kinesiska horoskopet - Det är individualismens och vänskapens år, ett bra år för självförverkligande. Det sägs att alla har mer tur i spel under kaninens år.

Vi tar väl som vanligt en dag i taget - och jag hoppas att alla får en riktigt bra dag.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Spanaren]
0

Nytt år Pagan och alla andra Kyss

Låter bra att du Pagan ska få ta den plats som du behöver detta år   och det finns nog många mer personer som behöver tänka så Flört

Jag skrev ned lite tankar igår innan vi gick på nyårsfest hos grannarna. Men den dikten lägger jag in i nästa inlägg här under Flört

/kram

[Spanaren]
0

Sekvensbilder

Illustrationer från mitt levnadsår skimrar förbi i snabb hastighet inför mina seende ögon

Vad är enkelt och vad är svårt när sorgen plötsligt slår till och nyper hårt i min bröstkorg

Friden inom mig är då befriande skönt att ta till ibland när min livsfilosofi kan ruskas om

Inse att livet är och får vara sårbart och ömtåligt som det förstklassigaste käraste porslinet

Låta mildheten lappa ihop de sargade hålen av fullständig smärta över skiftande förluster

Brodera min väv med det största och bästa minnet från detta år så iögonfallande för mig

Se alla svarta suturerna som de ska vara runt de fina och bästa minnena från årets gläntor

Låta mig svepas in i sunnanvindarnas milda omfamningar och bara vara som jag alltid är

Inser att jag inte kan påverka någonting utan min väg är redan utstakad i framtidens sköte

Tillåta mig att skynda in i detta nya års inringning utan att låta framtiden visa sitt rätta jag

Mina sekvensbilder har visat mig syner av förgången tid och inbjuder nu mig till nytt år

Ljus livssyn till livet och hela dess omdaning av mig den lilla människan är en stor avans

© Spanaren

nillanb
0

Godmorgon nya året och gamla vännerSkrattande

Vilka härliga tankar Pagan och Spanis!Kyss

Det är bra att styra sina dagar i den riktning man önskar..och inte låta dagarna passera..välja sitt liv i den riktning som gör dig glad, härligt!

Låt oss växa allesammans med det nya året

[GunillaR]
0

Jag hade ju öppnat en dagens tråd Rynkar på näsan

Det var bara Isa som såg denna.

Ska tjura en stund (för att ni inte såg min tråd), äta frukost och sedan får jag se vad det blir av dagen. Det är strålande sol ute så det kanske blir en promenad. Annars blir det nog slappande idag.

Elpida
0

God morgon!

Såg din tråd Gunilla och tänkte att det blir bra om det blir dubblet så gott av allt i årKyss.

Jag är inne på Pagans tankar, ska oxå ta min plats iår, bli en gladare och nöjdare människa genom mitt eget handlande! Inte bara följa med strömmen!

Spanaren - jag blir rörd ända in i hjärteroten av dina ord. Så fint du reflekterat över era händelser 2010.Kyss.

Jaha, första dagen på mitt nya liv - det ska avnjutas med en kaffe latte!Skrattande.

Ha nu en underbar dag!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[Spanaren]
0

Tack för att ni vill läsa mina ord Kyss /kram

Isa56
0

Godmiddag allesammans Skrattande

Solen skiner och det är någon plusgrad, alltså härligt väder. Tungan ute

Ja Pagan de där är något jag också ska göra i år. Ta mer plats bli mer rak i det säger. Sluta tro att andra är tankeläsare. Oskyldig

Så fina ord du skriver Spanaren alltid lika intressant och tankeväckande, du är en stor tillgång för oss andra. Kyss

Ska snart gå ut igen och njuta av solskenet. Sen blir det lite slappedag, maken och jag äter när vi vill och pysslar med vad vi vill idag.

Ha en skön dag och en fin fortsättning på året.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[Spanaren]
0

Tack Isa-vännen för dina fina ord Kyss

Du och alla andra här inne är värdefulla för mig också Flört /kram

Pagan
0

Blir tårögd av dina ord Spanis, du har haft många svåra dagar under året som gått. Kyss

Gilla, sorry sorry, hoppas du har surat färdigt och ätit en god frukost, så du är redo att förlåta mig.

Här har det töat ordentligt, snön har fallit från hustaken. I natt har det varit ordentligt blåsväder här, tog i riktigt ordentligt. Nu skiner solen och det är väldigt vackert. Hoppas dagen bjuder på trevligheter så det nya året får en riktigt bra start. Kram

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
0

# 9 - Va? Sur? Vem?

Nu har jag gjort färdigt läggningen. Den tog lite tid på sig, jag ville att det skulle bli bra.

Funderar på att gå en liten runda innan solen helt är nere. Eller så struntar jag i det och sätter mig i soffan och läser vidare på Völvans Dotter.

Mycket av snön har försvunnit här också, vad jag förstår så har det varit plusgrader idag, men eftersom det är klart så kommer det säkert att bli kallt inatt.

Ähh jag tar boken och soffan Tungan ute

[Spanaren]
0

#9 Tack för att du läser Kyss

#10 Visst är böckerna bra Flört … jag har inte läst alla nio än för jag njuter så mellan varje bok Flört

Pagan
0

Nu har jag gått med i facebook. Har ju ingen aning om Vad/hur man ska göra där - men kontot har jag skapat iallafall.Tungan ute vänförfrågningar skickade till Gilla, Nillan och Isa för era namn hade jagGlad jag döpte mig till Pagan Jara för man var ju tvungen att ha ett efternamn oxå.

Extra kul då Ni pratar om Jarastavens vandring i dag

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
0

Du kommer snart in i vad som händer och ser där inne. Jag kände mig också som ett ufo i början. Facebook har ju faktiskt inneburit att jag fått kontakter som jag inte hade fått annars.

Du får börja leta efter gamla kompisar Tungan ute

Isa56
0

Plus att ni kommer underfund med hur "knäpp" jag är ibland med mina kommentarer om saker och ting OskyldigObestämdFlört

Elpida
0

#12 Då ska jag nog in och spana efter digFlört

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Pagan
0

nu är jag facebookare minsann och har funnit er alla- ha, nu fasen lyser blåslampan överallt.

ni kanske får blockera mig eller vad det heter när jag blir för tjatig.Tungan ute

Jag har hela inkorgen på mailkontot fullproppat med förfrågningar - är det meningen att man ska svara på alla? fattar nada. Nillan skickade mig spel av ngt slag. vete tusan vad jag gör med dem.

Vissa hade ju vänligheten att föreslå vänner tydligen - dessa vänner undrar ju vem i hela friden jag är.

Ja herre jösses - det där med facebook är ju………….kul?

Sajtvärd Tarot

Isa56
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#16  Med spelen ska du spela, Nillan och mig hittar du på farmville och treasure island, jag spelar också frontierville. Fråga din familj, har för mig att du sagt att de spelar. Obestämd

Jag var snäll och skickade inga spel.

[GunillaR]
0

Det beror på dig själv. Jag har som princip sagt nej till alla former av spel eftersom det inte är därför som jag är på fb. Ej heller till andra aktiviteter som erbjudes där, men det där får var och en avgöra själv.

I spel och andra aktiviteter som skickas brukar det vara en "tillåt" och en "ignorera" knapp.

Pagan
0

ja jag får fråga maken & mina barn -

lite skämmigt dock, eftersom jag totalt avsagt mig allt vad facebook heterSkäms

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
0

Är det dig själv du avsagt detta till eller är det dina vänner och familj?

Pagan
0

har sagt att det till ALLA att det är såååå töntigt….typSkäms och nu är jag där själv.

Sajtvärd Tarot

fridelfina
0

Hej hopp alla tarot-vänner!

Var inne på en kort visit igår, hann läsa och skriva mycket lite innan datorn kappsejsade och fastnade… Antingen är iFokus väldigt lååångsamt, eller så är det vår dator som inte funkar nåt bra på iFokus.

Min nyårsafton gick i familjens tecken med god mat i trevligt sällskap och sen till tolvslaget åkte vi till stora staden och kollade på raketer så gott det gick för den fallande snön och det mulna vädret. Stadens ungdomar höll nästan på å skjuta sönder vår bil där vår dotter satt för att hon inte gillar raketer. Ungdomarna var inte så duktiga på att rikta sina raketer och en åkte rakt in bland bilarna… Dock lyssnade dottern på musik så hon uppfattade inte att de skjöt nära bilen, tur var väl det eftersom hon inte gillar raketer!

Nyårsdagen har varit lung å fin den med. Varit i skidbacken med sonen som åkt snowboard och maken har varit i tvättstugan, dottern lyssnat på Justin Bieber och surfat på datorn. Skäms Just ja, jag körde fast bilen i snön också, fick be min pappa komma med traktor och dra loss mig! Tur att det var på pappas gård jag fastnade!

Bäst jag trycker på "skicka" nu så det jag skrivit kommer fram.

God fortsättning på 2011 önskar jag er alla!

Isa56
0

#22 God fortsättning Fridelfina Skrattande

Ja det var ju tur att du körde fast så nära, så att du lätt kunde få hjälp.

Missriktade raketer kan vara ett otyg, tur din dotter inte märkte av något. Kyss