Någon annans tolkning..
När vi lade våra tolkningar i övningen senast fastnade ett av korten jag fick tolkat för mig i huvudet. Jag hade däremot en lite annorlunda känsla runt kortet än tolkaren, det där kortet låg och lurade i bakhuvudet. Försökte resonera med mig själv om jag skulle tolka in mig själv i kortet eller hålla mig till det som skrevs till mig.
Det visade sig senare att jag hade tolkat kortet korrekt. Nu ska det sägas att hennes tolkning inte var fel, däremot lite… mildare än min kanske. Vet inte riktigt vad jag vill ha sagt mer än det var svårt att veta om jag skulle gå på min egen magkänsla av kortet …
Lite tarotfunderingar en sån här eftermiddag..
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Ut med språket vän och säg hur du menar
för visst är det min tolkning som du menar
/kram
Ps Varför skulle inte din känsla runt detta kort kunna vara den rätta *ler*
Vilket kort gäller det?

Det gäller svärdstrean och jag visste ju direkt själv vad den skulle betyda - fast Spanis var snäll och skrev väldigt mjukt om den
. Det spelade inte så stor roll vem som tolkat den och hur, funderingen gällde mer om man ska gå in med sina egna känslor runt ett kort när det är någon annan som gör tolkningen. I det här fallet stämde ju min egen känsla och man känner ju sin situation bäst själv. Det jag menar är att ibland kan ju tolkaren få budskap från andra sidan och då måste man ju lita på det… förstår ni vad jag menar.
Det är mest svammel och funderingar från mitt håll men ändå lite intressant tycker jag.
"Du har alltid två val"
#4 Man ska gå på den tolkningen som känns bäst för en själv anser jag och det är väl dit du vill komma Elpida 

Nja, inte helt och hållet. Jag litar faktiskt inte alltid på min egen känsla - är alldeles för ovan än. Jag kan lika väl ha fel som rätt, det jag menar är kanske skillnaden mellan när man "tror" en sak och när man verkligen "vet" en sak. Jag vet ju tex att Gilla gärna får hjälp av andra sidan vid sina läggningar…
Det hela kanske handlar om att lära sig lita på magkänslan, eller åtminstone att bygga upp den till att bli bättre
"Du har alltid två val"
Det är en knepig frågeställning………
Ibland kan det vara så att man själv inte ser allt eftersom man är känslomässigt inblandad. Då kan en annan se saker ifrån ett annat perspektiv, som man själv kanske inte ser alla gånger.
Men om det är så att du starkt känner att det fanns ett annat meddelande till dig, så ska du lita på detta. För man får inte den känslan utav tomma intet.
Själv tycker jag att det är lättare att lägga för någon som jag inte vet ett dugg om, för då kopplar jag inte in några egna värderingar.
Detta med att du fick någon slags "kontakt" tycker jag att du ska försöka jobba vidare på så att du kan lita på denna kontakt.

#7 Du har rätt Gilla, någon ruskade ju faktiskt om mig denna gången. Ska sätta mig och meditera lite om det när jag kommer hem tror jag! Tack för svar!
"Du har alltid två val"
#8 Du gör mig nyfiken min vän
och jag lägger bara in mina svar som jag får dem vid läggningen
sist men inte minst så är du dig själv närmast så som Gilla också säger till dig/ kram