Hur ska jag tolka det här?
Gjorde precis en tarotläggning om idealmannen för mig. Lärde mig det av Gunilla genom hennes tarotkurs. :) Men jag ändrade liiite.
Första kortet som berättar om hans utseende blev ace of swords.
Kort 2 för hans personlighet blev the sun.
Kort 3 för hans yrke blev king of swords.
Fjärde kortet för hans ekonomi blev the chariot.
Allt detta låter väldigt bra för mig. Låter verkligen som idealmannen för mig, kan man säga. :)
Men så ställde jag ytterligare en fråga. Ville veta lite allmänt om honom, dvs vad som är viktigt för mig att veta om honom. Då fick jag upp djävulen! 
Hur fasiken ska jag tolka det?
Kan inte MEN på naturligtövernaturligt.se, klicka på Tarot och sen vad korten betyder så kan du läsa om vad korten betyder. Klicka på djävulen och läs på.
Kan inte klistra in texten här men det har med materialism att göra, egoism och att "äga" människor. Men gå in och läs själv för jag kan som sagt inte detta.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Jag vet vad kortet betyder, men med tanke på att jag fick upp en positiv bild av honom på de fyra första korten så vet jag inte hur jag ska tolka det sista kortet i hela läggningen.
Ahh du menar så. Min första magkänsla nu är att du ska vara vaksam, låt inte det här stiga dig åt huvudet eller förblindas och ta det lugnt. Jag fick det kortet när jag gjorde keltiskt kors häromdagen och då var min varning i korten att inte låta saker stiga mig åt huvudet och jag känner att du ska ha den lärdomen med dig för att inte bortse från detta kort och låta de andra korten förblinda dig. Ursäkta min rättframhet men jag känner så starkt att det är någon annan som skriver de här raderna om du förstår vad jag menar….
/ Skogshumblan
Hm… med andra ord är han kanske för bra för att vara sann … samtidigt kan jag inte bortse från de positiva korten.
Nu blev jag nyfiken. Hur menar du att någon annan skriver? Vem skulle det vara? 
Kanske detta helt blev fel eftersom lektionen har sitt speciella syfte.
Lägg gärna några nya kort och ställ frågan igen.
Vad jag menade var att jag har någon ande eller guide som tog över och varslar dig lite. Händer mig ibland när jag är öppen för mediala sidan av mig,
Nä inte för bra för att vara sann men du kanske ska vara vaksam vad ord och handling säger kring honom och hur DU mår och känner.
Att säga är en sak men hjärtats sanna natur syns handling och jag tror du kommer känna själv vad som är vad när du är i situationen om du bara inte låter dig förblindas av allt det som en förälskelse innebär.
/ Skogshumblan
#5 Hm, jag tror inte det. Läggningen känns väldigt rätt.
#6 Ok då förstår jag. :)
Men det känns ändå inte riktigt rätt ang det sista kortet. Börjat klura på att det kanske handlar om min misstänksamhet eftersom jag har svårt att lita på folk.
Skogshumblan, är du en van tarotläggare?
Nej definitiv inte, långt ifrån. Jag hoppas inte jag gett sken av att vara det, ber om ursäkt isåfall.
Jag går mer på magkänslan eller vad man ska säga, hela min resa med det här med andlighet och mediala har jag sen tre månader tillbaka knappt varit medveten om som den del av mitt liv.
/ Skogshumblan
# 9 - Jag förstår att du är väldigt nyfiken och intresserad av det mediala eftersom allting är väldigt nytt för dig, och det är bra. Var nyfiken och intresserad, men var på samma gång ödmjuk inför din nyfunna situation.
Det mediala och det andliga är en lång resa med många stationer och många processer. Magkänslan är ett mycket bra instrument men det gäller att lära sig hantera den så pass mycket att man känner tillit i sig själv och situationen.
För min del började min mediala resa i början på 70-talet. Den har inte haft ett konstant flöde utan bestått i många delresor och många stationer som jag fått åka tillbaka igen för att kunna känna mig själv i situationen.
Medvetenheten är den första stationen.
#10, Gunilla,
ja så är det. Allt det här handlar om att utveckla sig själv och lära känna och lita på sig själv har jag märkt.
Tack för att du delade med dig om vad du erfarit på din resa, alltid intressant och lärorikt.
På något sätt känns det som att jag dras till Tarot, jag kan inte förklara vad men är nyfiken. Sen får jag en känsla av att du ser saker om mig som du kanske inte ska dela här och nu men känn dig fri när det är läge:)
/ Skogshumblan
# 11 - Jag skulle vilja ge dig rådet att skaffa en tarotlek. Om vi ska tala om resor och stationer så är tarotleken en utmärkt biljett 
#12 okej. Frågan är bara hur man hittar rätt? Jag tror lite grann på att allt kommer i sin tid och att allt har en mening så jag väntar liksom in.
/ Skogshumblan
# 13 - Det är sant. När tiden är rätt och man är mogen, då kommer det till en, det som ska komma.
#0 Såhär tänker JAG: Djävulen behöver inte alltid vara ett negativt kort även om det oftast uppfattas så. T. ex i många lekar och religioner så är djävulen = den behornade. Alltså en lite avbild av Guden i SKogen, den riktigt frigjorda, sensuella Guden som verkligen vågar släppa alla hämningar (Går under namn som Herne, Cernunnos eller Pan osv). Någon som verkligen kan släppa lös alltså verkar passa för dig? Det kan också vara en sida av kortet! Inte bara varningar och domedagsproftior alltså!
Hade jag varit du hade jag gjort följande:
1) Skrivit ner ALLA tolkningar kring djävulen som du kan hitta, negativa, positiva och neutrala
2)Spara sedan dessa beskrivningar någonstans långt bak i det undermedvetna så att de finns där och kan guida dig när Han väl dyker upp! I det här fallet tycker jag inte du skall behöva välja sida eftersom du ännu inte har mött honom.
Mina 50 öre, även om jag vet att det säkert finns det som inte håller med mig….
#15 Den här tolkningen känns mer trovärdig för min egen del. Jag behöver nog någon som får mig att slappna av på många olika punkter. Kanske syftas det på det.