Morning 27 dec
Jaha, idag är det säkert många som ska tillbaka till arbetet men jag har faktiskt tagit ledigt. Dagen ska tillbringas med flickorna i stora staden så att de kan shoppa upp sina presentkort på rean. Mycket lugn och tålamod i trängseln så ska det nog gå bra…
.
Vare sig ni jobbar eller är lediga så önskar jag er en härlig dag!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Godmorgon Elpida och alla andra goa vänner. 
Låter skönt Elpida. Jag ska jobba denna vecka sen har jag nästa vecka ledig.
Den 4 januari är vår bröllopsdag så jag brukar försöka få ledigt den veckan istället.
Idag hade jag gärna haft en carport till bilen, sopade av ca 10 cm snö från den.
Tur att det är lätt snö.
I skåne ska vintern vara, snålblåst, bruna leråkrar och is och slask. Det ska inte se ut såhär, väl?
Det har varit vindstilla, det ser man på all snön som ligger kvar på grenarna. 
Oj vad social jag har varit i jul.
Ha en skön dag.
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
God förmiddag :-)
Hoppas att ni överlevt julstrapaterna för denna gången. Isa, fotot skulle kunna vara tagit här utanför. Det snöar och snöar igen och folk kör fortfarande som tokar på vägarna. Begriper de inte att det är vinterväglag?
Vi får kanske räkna med dessa vintrar numera eftersom Golfströmmen inte kommer upp till oss, går till vänster om södra Grönland istället för att fortsätta öster om Grönland. Men det har ju varit vintrar i Skåne förut, det var bara så längesedan.
Jag är så trött idag, vet inte om det beror på förkylningen. Jag får se hur dagen blir om jag ska göra något. Skulle behöva åka till stan ett ärende dock………..
Ha en bra mellanmåndag 
Hej alla!
Nyss stått och stekt mina styckefrysta köttullar och kokat ägg. Lagt upp julmat på en stor blå tallrik som svägerska och svåger får hitta i sin kyl idag och efter 5 dagar hos barnbarn på lasarett. Två hemmgjorda mumsmums ska också bifogas 
Det blev en konstig jul för dem när en hel familj splittrades pga. en bilolycka i juli med 3 döda och 2 efterlevande barnbarn och ett av dessa barnbarn på lasarett och det andra i ett annat hem.
/kram
#3 Kram Spanaren till dig och de dina. 
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
#4 Tack Isa och jag går på sparlåga just nu, så jag har önskat mig energi inne hos healing i fokus/ kram
Ja, Spanaran, det blir märkliga jular när familjeförhållandena ändras på ett eller annat sätt. För en del blir jularna fruktansvärt prövande.
Men nu har ett nytt solår börjat och dagarna blir långsamt längre. Ta nu denna tid i januari månad till att vila och återhämta.

Godmiddag!
Nu har jag betalat mina räkningar - pust och stånk! 
Men jag slapp i alla fall att låna några pengar i år och det var skönt.
Så nu blir det en mycket sparsam januari månad.

#7 Säg inte räkningar
och januari lär bli ännu tuffare
Direktel slukar också en del av kosing när elen snurrar så fort just nu *ler*

Kramar om dig Spanis. Många förändringar kring dig och de dina i år.
I dag har varit en stressig dag. Vi var oxå i stora staden (Göteborg). Barnens julklappspengar brann i fickorna. De gjorde flera bra fynd. Själv kom jag hem tomhänt. Såg ingenting som jag var i behov av. Halt och slirigt på vägen och jag får allt svårare att se i mörkertarafiken. Får nog äta mer morötter tror jag.
Mina räkningar ska jag sätta mig med under morgondagen. Inte så många att tas om hand, det mesta går via autogiro, men ett par blir det ju. Sedan får vi se vad som blir över. Alltid lika intressant
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot