Tarot iFokus

Tarot

Etikettdrömmar
Läst 4074 ggr
Zynell
0

Dröm: "Han kommer att förstöra allt!"

I natt hade jag dröm som gör mig lite skärrad. Skulle uppskatta om någon kan hjälpa mig tolka den för jag själv vet inte alls vad jag ska ta den som.

Jag är själv inte med i drömmen. Istället är jag en iakttagare och jag iakttar ett bockdjur av något slag. Ett brunt, muskulöst djur med horn.Djuret befinner sig i en park och betar, tar det bara lugnt.

I bakgrunden hör jag en manlig röst säga: "Han kommer att förstöra allt!" medan jag tittar på det där djuret.

Sedan helt plötsligt UPPHÖR UNIVERSUM ATT EXISTERA!

Det enda som finns är jag som fortfarande bara iakttar, det där djuret och rösten som fortfarande säger samma sak.

Vi tre befinner oss i ett tomt ingenting. Allting är svart. Där universum en gång fanns finns nu bara ett svart, tomt, ödsligt och lite läskigt ingenting. Inget höger, inget vänster, upp eller ned.

Vi svävar omkring i detta svarta och allting är väldigt stilla.

Denna dröm skrämmer mig faktiskt! Gråter

[GunillaR]
0

Usch det där var ju inget trevligt, förstår att detta skrämmer dig.

Men om vi ska försöka lägga känslorna åt sidan,

det där odjuret, vad tror du han representerar. Är det så att du upplever något kring dig i ditt liv som ett odjur, eller något som är mycket hotfullt? Är det någon person, eller är det en situation?

Om jag ser denna upplevelse som ett tarotkort så vill jag peka på svärdstian. Att du har nått en punkt i ditt liv där du inte längre kommer någon väg. Att du måste släppa kontrollen och förstå att du måste välja en annan väg eftersom det nu inte finns något annat alternativ.

Vad känner du om detta?

Pagan
0

Jag är också Fundersam kring din dröms betydelse. Ser att du Gilla är inne på liknande tankebanor som jag.

Bockdjuret för mina tankar direkt till stolthet heder och kraft. Att drömma om universum skulle jag vanligtvis säga tyder på oändliga valmöjligheter, men att universum försvinner bort i tomma intet och efterlämnar ett svart vakuum skulle jag tyda att alternativen kraftigt krympt till noll och ingenting.

Kan det vara att du har något du funderar över, något som du måste bestämma dig för i så fall - så gör det omgående. Låt inte din stolthet stå i vägen för snart har du inte alternativen kvar.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Zynell
0

Nu minns jag att jag tänkte vädur när jag vaknade på morgonen. Enligt zodiaken så är min sambo en vädur. hm … OM det nu är min sambo det syftas på, vad kommer han i sådant fall förstöra?

Det ni skriver låter väldigt logiskt. Att alternativen är slut och det är dags att göra något … men vad??

Jag vet ju vad jag vill helst, men för att uppnå det behövs mycket tid.

Zynell
0

Drog precis ett kort för att försöka få lite förståelse för drömmen.

Jag drog DJÄVULEN!!

[GunillaR]
0

Kanske det är dags att börja ta första steget till det du vill, för vad man än vill nå så börjar alltid detta med ett första steg. Och om du gör detta utifrån ditt hjärta så är Universum med och hjälper dig.

Ibland måste man kasta sig rakt ut i luften och ha tillit på att man kommer landa på båda fötterna.

Zynell
0

Jag har länge vetat att någon slags dramatisk förändring väntar mig. En spådam sade det till mig, mina drömmar gör det och nu tarokorten. Flera här på sajten, när vi har spått varandra, har sagt det.

Kanske har jag kommit fram till den där dramatiska förändringen som väntar runt hörnet - vilken stund som helst nu.

Känns läskigt för jag vet inte vad det kan vara.

[Spanaren]
0

#0 Tänk om Choklad (i fokus-medlem) såg detta för h*n är en fena på att tyda drömmar /kram

Howliten
0

Ja Choklad är mycket duktig. Men när jag läser er andras funderingar kring det hela så tycker jag ni är mycket kloka ni med. Absolut. Glad

Kanske hör jag av mig när jag en vacker natt drömer en dröm.

Jag är glad. Är du?

Elpida
0

Min första tanke var ju djävulen - han är som en bockdjursmänniska på mina tarotkort. Läser sedan att du själv drog kortet Nellie.  Jag tror att om du sätter dig ner och funderar så har du en aning om vad det är du behöver bryta dig loss ifrån. Något du har/gör i ditt liv som inte är rätt för dig, som får dig att må dåligt innerst inne. Kanske det är dags att ta upp det där till ytan, syna det och göra dig av med det - en gång för alla!

Dra ett hjälpkort och se om det kan vägleda dig…

Lite funderingar från mig! Lycka till!Kyss

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Zynell
0

#10 Tack för tipset. Ska ta och sätta mig ned i lugn och ro efter att julstöket lagt sig. När det gäller att göra sig av med det som får mig att må dåligt, så vet jag vad det är. Men för att ta bort det innebär en total omvandling av hela livet. Jag vill det - men jag vet inte hur jag ska genomföra det.

[GunillaR]
0

Jag lägger gärna några kort för dig, om du vill! Du kan pm:a mig!

Zynell
0

#11 Oh, jätte gärna! :) Skickar pm.

Pagan
0

#8 Tack HowlitenSkrattande. Du är välkommen med dina drömmar any day så ska vi filura på vad de kan betyda.

Lycka till Nellie, Hoppas Gillas råd kommer bli fin vägledning inför kommande året för dig

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Zynell
0

#13 Tack Pagan! :)