Onsdagen 22 december
Nu är det vintersolstånd och det kommer dröja tre dagar till vi kommer märka att solen är uppe lite längre än igår tisdag.
Och sen blir dagarna längre och längre - igen. Bara vetskapen att de blir någon minut längre för varje dag gör att allting känns lättare.
När ni ätit av julmaten, till nötterna, dadlarna eller frukterna, släng inte detta utan gå ner och gräv eller lägg det under snön, som en gåva till moder jord och som en hälsning till henne när hon återvänder.
Nu säger jag godnatt och tackar för denna dagen.
Godmorgon alla vänner
Gilla ska absolut tänka på detta och ge en gåva till moder jord
ha en fin dag på er!
Vi lever en sekund i taget, och sekunden är just nu.
- Eyvind Johnson -
Hej alla!
#0 Bra tanke
men … min hund får inte hitta sådant för då blir han sjuk!
Ska göra det sista inför julen i staden idag och steg upp med tuppen för att få ha bilen
/kram
Ett litet kort repotage hos Borås enda officiella häxa !
Repotaget kommer en kort stund in i nyhetssändningen.

God morgon!
Det är kaaaalllt när man ska springa mellan två byggnader hela tiden utan ytterkläder - brrrr. -20 just nu!
Idag är sista arbetsdagen innan jul, ska köra ett Zumbapass på lunchen så jag får röra på mig ordentligt! Härligt med lite varma latinorytmer i kylan
.
Det blev en sats knäckbräck i går och ikväll har barnen bestämt att vi ska göra hemmagjorda snickers - så så får det bli! Lyckades faktiskt avnjuta ett glas vitt under kvällen när jag ändå kokte risotto - det satt fint ska jag säga! Hoppas det dödade ev. bakterier från makens magsjuka
.
Ha en underbar onsdag!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Godförmiddag
Jag var uppe och tittade på soluppgången i morse. Det var vackert med denna gula himmel och den gnistrande snön.
En blek sol lyser på himlen idag och det gnistrar i snön. Vi har haft köldrekord i Malmö för december månad. Minus 24,6 grader i Kristianstad och minus 22,3 i Malmö. Tack och lov ska det bli mulet och snö i eftermiddag och då stiger tempen till ensiffrigt.
Jag ska vila mig idag eftersom jag behövet det. Förkylningen, som jag tror nu är bihåleinflammation, knäcker mig helt. Igår fick jag en näsblödning som varade en timme. Så jag ger fullständigt f-n i julen idag och tar en vilodag. I morgon är det tvätt och jansons frestelse så då blir det inte någon vila.
Jag önskar inget hellre än att det är måndag i nästa vecka. Ärligt och uppriktigt.
Ha en bra dag och stressa inte 

Hej alla
Hann inte in till Er igår. Jobbade till 19 så jag var för trött. Somnade på soffan redan till Morden i Sandhamn. Har en del att komma ikapp ser jag.
Låter inget vidare Gilla. Du behöver vila. Krya på dig kram
Intressant Nilla. Me like
Bra sätt att mota baskiluskerna Elpida. Blir ialla fall lite kuligare. Hoppas innerligt du slipper magsjukan.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
God eftermiddag
Kallt men ser att det är nästan lika kallt nere i Skåne inte vanligt precis. I natt var det minus 29 grader och vattnet frös till i köket ! Jag kände lite panik men det var bara i köket det inte var vatten och nu har det släppt Det blir nog lätt så i gamla hus ! Jag har inte så mycket energi tack vare kylan! försöker att julpynta lite idag Barnen de är friska de De har varit till skogen i denna kyla och hämtat hem granar! De är ju försäljare och de har kunder som väntar! Jag får väl ta den som blir över som ingen vill ha
Under min uppväxt så kom alltid pappa med en jätte fin gran ! Fast när våran är klädd så är den fin ! Jag har köpt en ny spira så det blir nog bra!
Ha en bra Onsdag
Allting är möjligt

hahaha Företagsamma ungar du har Dolla, lite som skomakarens ungar
ja efter lite ljus o glitter så står den grön o grann i stugan. Vårt vatten har oxå frusit ett par gånger denna vinter. Senast igår kunde jag inte få varmvatten upp på dass. Lite väl kallt att tvätta sig då.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot

#6 Det gick ju så bra igår att jag fortsätter bota mig idag med det som är kvar i flaskan
. Passar på att fira in julledigheten som här med offentligt har inträtt!!!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
GOdkväll allesammans 
En jobbedag kvar, sen ledig till måndag. Har veckan efter nyår ledig.
Kallt som bara den imorse. Minus 22 grader när jag körde. Ja termobyxor på och fårskinnet jag har på sätet hade jag tagit in över natten.
Nu är det ju rena värmeböljan minus 7,8 det är ju varmt jämfört med imorse. 
Handlat julklappar och slagit in. Pratat med min far och kommit överens om att jag ska åka in på julaftons förmiddag om vädret tillåter. Hoppas det blir bättre då om nu det där ovädret kommer imorgon som det förvarnats om.
Ha en skön kväll
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Synd att man inte bor i Borås