Tarot iFokus

Tarot

Etikettdagens-tråd
Läst 4139 ggr
nillanb
0

Godmorgon lördag en 18/12

Godmorgon alla vänner!

Jag hoppas ni vaknar utvilade och fulla av livsenergier Glad

Mer shopping idag, julmat och klappar…

Önskar er alla en härlig dag!

_Vem skulle försöka flyga med
sparvens små vingar
när han givits örnens mäktiga kraft ?

_…- A Course in Miracles

Pagan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon godmorgon

Här står oxå julklappsinköp på agendan. Börjar närma sig nu….med stormsteg.

Hoppas Ni får en fin lördag.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
0

God förmiddag

Idag ska jag ta det lugnt och inte gå ut. Inte någon längre sträcka i alla fall. Känner mig helt slut av förkylningen. Men det ska väl släppa nu endera dagen. Har ingen feber i alla fall.

Det har snöat en del och det ska komma mer och mer och mer.

Ha en bra dag och stressa inte Glad

Doris
0

God eftermiddag

Ska baka choklkadsnitt i dag, kanske bondkakor också få se vad som blir! Om några timmar kommer det kaffegäster!

På kvällen ska jag sova lite  Ska jobba i natt

Du får fortsätta och krya på dig Gilla

Ha en bra Lördag

Dolla

Allting är möjligt

[Spanaren]
0

Hej alla!

Vi har fått över 40 cm snö på några dagar och det fortsätter med att blåsa och snöa Förvånad

Har bakat en rulltårta med philadelphia ost i Glad

Dolla så gott det låter Flört

Gilla krya på dig Tungan ute

Pagan virvlar som snön bland alla hennes julklappsinköp Skrattande

Nillan tackar vi för fina klokord idag också Kyss

/kram

Pagan
0

virvla på du SpanisSkrattande här har det snöat som attan oxå men inte fullt så mycket som hos dig. Fast det är rejält måste jag säga. trodde förra året var ett slags rekord, men…..

Strömavbrott har vi desto mer av, 2 avbrott så gott som dagligen. 5 stycken under gårdagen. ObestämdVärst var det under kvällen. Vi spelade kort i stearinljusens sken. Riktigt mysigt. Vi hade så trevligt att vi t.o.m missade att strömmen kommit tillbax.Skrattande

Idag har det shoppats i butikerna. Sista turen gick till Gekås. Rätt så lugnt faktiskt. Fast det har vuxit rejält. 3 våningar nuFörvånad Fann allt jag sökte idag. Så nu kan julefröjden infinna sig vilken sekund som helst.

Sajtvärd Tarot

[Spanaren]
0

# Det snöar lika mycket än Förvånad

Att vara utan ström det skulle vi vara då och då och i lämplig dos för att lära oss umgås och ha roligt på ett annat sätt också Flört

Bor du i närheten till Gekås? Skönt att du snart har fått din julefrid vännen Glad /kram

Pagan
0

Tack spanis.Kyss Jo jag har ca 3 mil till Ullared,fast är bara där ett par gånger per år.

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Godeftermiddag allihopa Flört

Sitter här och skrattar lite, min dator får ibland en knäpp och startar om. Då slängs jag ut från iFokus och får logga in igen, men eftersom jag normalt alltid är inloggad så kollade jag inte det, utan konstaterade lite förvånat att ingen varit inne idag. Förvånad Jag har stenhård koll på tillvaron just nu. Oskyldig Haha nä jag har nog mest "noll koll" på tillvaron just nu, blir mer spännande så. Julklappar? ja de sista köps på torsdag.

Strömavbrott, ja det hade vi med jämna mellanrum när vi bodde ute i skogen. Det tillhör charmen med att bo i "Skobygderna". Flört

Förkylning kurerar man med Whisky, man blir inte fortare frisk, men det blir roligare. Flört Skämt åsido, mer seriöst så vidgar sprit luftrören och gör det lite lättare att andas.

Tre mil… Pagan, det är ju ingen lång väg, jag trodde du bodde längre upp i "norrland" hehe Flört Då bor du bara nästgårds då. Tungan ute

Vad har jag gjort då? Jo tagit det lugnt kände mig lite lätt yr igår och imorse, så snuvan har väl satt sig på balansnerven. Eftersom blodtryck och sockervärde var normalt.

Men in och handlat lite garn har jag, saknade ett nysta till Nikkies kofta som snart är färdig bara halva luvan kvar, sen sy i dragkedja och sy ihop sömmarna. Blir antagligen natten till julafton. Jag ser det som en utmaning att alltid göra saker i antingen sista minuten eller ett halvår tidigare. Sen hittar man julklappar i skåpet framåt marsmånad. Skäms Jo… Det har hänt.

Just nu går tvättmaskinen och sen blir det ett kvällsbad med en bok, nope än har jag inte tappat den i badvattnet.Flört

Ha en skön kväll.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[GunillaR]
0

Godkväller!

Ja här har det snöat hela dagen men nu tycks det ha slutat.

Och vad har jag gjort idag då? Slappat och målat. Jag har börjat på en ny målning, eller rättare sagt målat över en målning som jag inte blev nöjd med.

Och så har jag försökt färdigställa målningen med katten Gustav. Det är inte min grej att göra sådana bilder Tungan ute, men man ser ju vem det är i alla fall.

Nu blir det TV tittande för resten av kvällen.

Ha en fortsätt skön kväll Glad

Elpida
0

Värst vad ni har varit duktiga idag…eller igår blir det ju nu.. Själv var jag och firade lilljulafton med svägerskorna och familjen. Ganska trevligt och ett lagom litet julbord!

Sitter här och njuter av mina fina adventsfönster och tittat på hur snön virvlar omkring där ute. Alldeles tyst och bara hunden som tassar omkring ibland. Det här borde man göra oftare, det är så himla lugnt och stilla i hela huset! Det enda som saknas är Dollas goda bakverk till kaffet!

När jag sedan lagt mig och sovit några timmar ska vi till stan och handla sista julklapparna. Sedan ska granen upp och banne mej om jag inte ska hinna med något julgodis oxå! Glad.

Näpp, dags att sussa kudden!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus