Tarot iFokus

Tarot

Etikettdagens-tråd
Läst 2549 ggr
[Spanaren]
0

God morgon 14 december

Hej alla!

Brr kallt är det men det är nästan blida nu när det är endast 20,1 grader Skrattande och snö är på G.

Idag ska jag testa något nytt som jag lärde mig via YouTube. Trilla köttbullar och sedan styckefrysa dem. Paketerar sen dessa råa styckefrysta köttbullar i plastpåsar och lägger dem i frysen igen för att sedan steka dem färdigt till jul.

Gillar inte att frysa ned dem färdiga så detta kommer att passa mig bra Tungan ute

/kram

nillanb
0

Godmorgon Spanis och alla andraGlad

Kul att pröva något nytt Spanis!

Här gäller det att försöka kurera mig och yngsta dottern från en dunderförkylning..

Önskar er alla en fin dag

[Spanaren]
0

#1 Men Nillan vad ni har dragits på med mycket av varje i höst och i vinter. Nu vänder det snart och goa energier är på väg till dig och dottern Kyss /kram

nillanb
0

tack Spanis! Goa energier kan man inte få för mycket avGladKyss

Isa56
0

Godmorgon Spanaren, Nillan och alla andra Skrattande

Spanaren. Alltid roligt att prova något nytt, det låter som en bra ide. Ibland blir lite torra på något vis när de varit frysta. (Köttbullarna alltså Flört)

Nillan era stackare, ni får vara hemma och ta det lugnt.Skrattande

Önskar alla en skön dag.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[Spanaren]
0

#4 Jepp och såsen blir inte samma heller (alltså fryst) Flört

nillanb
0

#4 och #5 saftiga kulor och färsk såsCoolFlört

[Spanaren]
0

#6 Kulor … vad syftar du på Flört är du under bältet nu igen Skrattande

[GunillaR]
0

God förmiddag

Förkylt är det och idag blir det lugna gatan. Jag har tack o lov ingen feber.

Kallt är det idag så jag ska försöka låta bli att vara ute.

Ha en bra dag!

Doris
0

God eftermiddag alla

Idag har jag inhandlat en gemensam julklapp som vi alla kan ha nytta av Glad Kylan här uppe kommer och går nu är det -15 grader. Jag ska också göra köttbullar i eftermiddag. Har tagit fram 2 kg älgkalvfärs som jag ska göra av. Blir både middag idag och till julhelgen.

Ha en bra tisdag

kram

Allting är möjligt

Elpida
0

God eftermiddag!

Har haft en slappardag framför brasan större delen av dagen. Lilltösen har kräkts hela natten så det har varit ett evigt tömmande av bunken, massage på lilla magen och massage på de onda benen. Är rätt stel i  nacken och ryggen nu så egentligen skulle jag lägga mig med värmedyna en liten stund, innan migränen slår till.

Nu tittas det på Polarexpressen för att insupa lite julstämning. Får väl rasta vovven och sedan slänga mig i soffan jag med.

Nillan, massor av energier till dig och lilltjejen. Hoppas ni kryar på er snart! Inte värre än att humorn är på topp iaf ha haSkrattande

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Pagan
0

Ni är då för sköna, blev väldigt fnissig måste jag säga så Tack Nillan och SpanisSkrattande

Har nyss gjort ett enneagramtest, blir inte riktigt klok på om det verkligen stämmer. Så väl känner jag mig själv tydligenFlört

Krya på dig och lillan Nillan, för mig hjälpte det väldigt bra med Ingefärste gjort på färsk ingefära, vatten, honung och citron i förra veckan. Låt det inte dra alltför länge bara - det bidde starkt!! Har hört att man kan stoppa i lite mynta i vattnet oxå.

Ingefära används som huskur vid förkylning. Som flera andra heta kryddor stimulerar den salivavsöndringen, vilket kan dämpa hosta och irritation i halsen. Lindrar även nästäppthet och öppnar upp bihålorna. En studie visar också att ingefära kan dämpa köldrysningar vid förkylning

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
0

# 11 - Får jag också ta del av receptet ? Ingen som såg att jag också är förkyld GråterGråter Buhuuuuuu!!!!

Elpida
0

Stora energikramar till en förkyld GillaKyss

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

nillanb
0

Men Gilla du ocksåSkrikandes attans förkylning!,

ingefära är toppen kroppen blir varm och skön myntan är bra den med.. timjantinktur, granskottssirap och massor av chili och vitlök i maten.

[GunillaR]
0

Jag äter både chili och vitlök men magen protesterar högt (Skäms)

Nu håller jag på att förlora rösten också. Men det är bara att vänta ut eländet och vila så mycket som möjligt.

nillanb
0

ingefäran är jättebra men som sagt se upp för magont..ingefäran är även inflammations hämmande jättebra för oss med värkTungan ute

Krya på dig GillaKyss