Tarotvännernas husdjur
Spanaren Tog mig friheten att förstora din bild.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
#2 Tackar och bockar för det 
#1 Så frän text till den underbara bilden av Bounty
Eran snyggis kan det här med pose *ler*
#5 Bara han inte får syn på Zita för då tror jag det tar hus i ……..
Visst är det så som Gillas kisse heter 
Nämen… Åhh vilken härlig pose hon har Gilla. Det är en mycket vacker katt.
Jodå jag gillar katter, de är så graciösa och självständiga. De går sina egna vägar. 
#7 Ber om ursäkt
men det blev halvrätt med namnet 
Zenita är en riktig goding 
#10 Tog mig friheten att förstora bilden.
En sån fin katt.
Man undrar vad den tänker på.
#10 Så vacker och han ser så blank och förnöjsam ut. Måste vara en klok och lillgammal herre 
Jag njuter av att få se alla era godingar och det blir aldrig för mycket av det 
Pagan vilka tre snyggisar du har 
# 16 - Men våra dammråttor vill du väl inte se 
#17 Jo det går bra så att inte mina känner sig för ensamna 
Vet inte hur jag gjorde för att bilden på Kidden skulle bli stor. Det bara hände. Hur gör jag för att Wilmas bild också blir stor?
Jag är glad. Är du?
#20 Hehe, jag glömde skriva att jag smög in och förstorade bilden till dig. Kram 
#21 Såå fina dina katter är. Vår siste katt blev ungefär 16 år. Fast det såg hon inte ut att vara.
Så fina kissemissor du har Howliten
Kärt barn har många namn och det har även Odi
/kram
#13 Pagan vilka härliga husdjur du har.
Vi hade en gång en katt som liknande din Rasmus. Han hette Whiskey, Och brukade följa med på kvällspommisen. Lät nog konstigt när jag då i ca 8 månaden med minsten gick runt vid 10 på kvällen och skrek på Whiskey. 

Vad är det för hundras? Ser lite finurlig ut.
Härliga underbara pälsklingar vi har juuueee 
Tackar tackar, Kisemisarna tar tll sig. Fast Kidden höjer inte ens märkbart på ögonbrynen och Wilma snackar och kråmar sig … fniss…
Ja du Isa56 jag som trodde att något IT-tekniskt andeväsen spelade mig ett spratt… och så var det DU. 
Men allvarligt, hur gör man? Kan väl inte vara så svårt. Berätta, snälla.
-------
Nu när snön ligger tung även här nere i södraste Sverige så vill inte kisarna gå ut. Wilma står i dörren och kollar när jag öppnar. Hon sprätter med tassarna som om hon redan blivit blöt om dem och sedan vänder hon på klacken och spatserar in med väldigt stel och hög svans.
Kidden har varit ute, han ger liksom inte upp. Han måste prova. Han går ut och sedan stirrar han på all snön. Som om han skulle kunna smälta bort allithop med blicken om han stirrar tillräckligt längre. När han sedan inser att det inte kommer hända vänder han om och krafsar på dörren. Han gå tungt förbi mig och hoppar upp i favoritfåtöljen. Efter en stund hör man en tung suck och efter ytterligare en stund så hör man de små söta snarkningarna. Bättre å sova bort eländet…
Jag är glad. Är du?

Vår Rasmus är också villig att promenera. När jag är ute med hunden följer han gärna med. Jag fann lille Rasse Frasse som vi kallar honom på grusvägen väldigt medtagen och full med smuts och parasiter när han var 6 veckor. Nu är han inne på sitt 12:e år och är en kanonkille. Hunden är en Cane Corso. Hon är också en bortbyting, skulle avlivas för 3 år sedan men flyttade hem till oss och det har vi aldrig ångrat. Den långhåriga kattdamen åkte vi 60 mil för att hämta för 1,5år sedan. Hon bodde på ett katthem och när jag såg annonsen så visste jag att hon skulle bli vår. Hon har förändrat livet för oss alla, mycket bestämd och högdragen
Vi får lov att vara hennes personal och det får vi ju vara tacksamma för.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
#28 Pagan … vilken riktig djurvän du är … många varma tankar till dig för det
/kram

Lustigt det där spanis egentligen, för de hittade ju alla tre hem till oss på olika sätt. Det var ju meningen för de har ju verkligen gjort livet så mycket trevligare. Så de är nog himla mäniskovänliga djur, de visste nog att det var vad jag behövde. 
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
#31 Rätt inställning för alla partner 
# 33 - Så fin han är :-)
#33 Så fin och så otroligt fin han är
Pussa han på snosen från oss.
# 33 En riktig snygging ju! 
Jag är glad. Är du?
Tack! Han är en riktig going!! OCH en riktigt trotsig 18 månaders tonårskille… 
Nämen Wideudde
vad är detta för raser?
Söta är dom i alla fall och puss på snosen från mig 
# 41 Cornishar :) (Cornish rex) Alldeles snuttiga är dom! dom är som hund + katt i ett! Det ska jag verkligen göra, dom brukar pussa tillbaka
vad rar Odi ser ut att vara! fint med shäfer (det är en shäfer va?)
#33 Så fin han är.
Visst är det en Flat couted retriver?
#39,40,42 och 43 Van Cornish. Så söta de är och ett fascinerande yttre.
# 44 Van är färgen på henne, Cornish rex heter rasen :)
#45 Haha, ja där ser man vad duktig jag var på kattraser. Tack för informationen, den ska jag lägga på minnet.
Men söta är dom ändå. Det pratas ju mer sällan om kattraser. Det är ju vanligare att säga. Jag har katt. Medan man ofta säger jag har Labbe, pudel osv…
#42 Så läckert för jag tänkte på hund också och så säger du hund och katt i ett 
Odi är en blandras men har mycket av schäfer i sig och till utseendet 
Wideudde, så fina de är dina tisar 
# 46 fast jag brukar kalla dem för mina yrväder eller rexar (: Brukar sällan säga katt, men det är sant, oftast är det katt man säger, när jag hade hund så hade jag en sebbe sa jag alltid, eller en farfarshund - så jag antar att jag är sådan och inte är något undantag för rasen i sig :)
# 47, socialt är dom som hundar, så helt fel är det inte :) sedan påminner dom lite om vinthundar i looken - det är lite det man ska sträva efter i avel, raka linjer, avmagrad look fast samtidigt muskulös - etc, mina honor är mer kattlika, men hanen är ganska så vinthund lik :)
# 48 tack så mycket :)

Så vacker du är Zeb … men fryser du inte nu 
Alltså vilket vackert ansikte du har Zeb och rak och snygg i din kropp och matte och husses älskling 

Han har faktiskt ett täcke nu när det är så kallt 
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
# 52 - Sicken tur att han får ett täcke på sig. Så fin han är :-)
# 50 åååh, är det inte en sznaucer?
Schnauzer*

Han är en Irish soft coated wheaten terrier.. eller en softis som de brukar kallas
. Han ska egentligen ha mer skägg och lugg men eftersom vi aldrig får underhålla pälsen på honom genom kammning och borstning ryker det oxå av vid klippning. Dessa hundar fäller ju inte så de måste klippas några gånger om året. 
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
# 52 Så bra då 
Här är min livspartner shino,somär en tre-årig hankatt,älskar att jaga möss o fågel,en riktig alfahanne……