Tarot iFokus

Tarot

Etikettdagens-tråd
Läst 3205 ggr
[GunillaR]
0

torsdag 9 december

Ska strax gå och lägga mig. Ska bara öppna i sovrummet först. Jag kan inte sova om jag inte får frisk luft och avstängda element.

Imorgon, nej idag så kommer sonen med barnen hit. Vi ska först åka citytunneln (gratisåkning denna veckan) he he. Sen ska vi käka pannkakor med blåbärssylt och vispad grädde.

De ni!Tungan ute

Natti natti!

Elpida
0

God morgon!

Pannkakor med blåbärssylt och grädde - det blir som Pettssons pannkakstårta det! Gud så gott!!

Några minusgrader och lätta snöflingor hemma i morse. Igår gjorde jag pepparkaksdeg, har ett så himla bra recept - görgo'a! Gjorde bara halv sats men det räcker nog för ungarna att göra några kakor varFlört, de brukar ju tröttna efter ett tag… Ska hjälpa 15-åringen med ekosystemet i naturen ikväll, jösses vad jag kommer att bli beläst! Hon ska lämna in uppgift imorgon och måste bli klar idag!

Jaha, nu ska jag drömma mig bort till pulkabackar, varm choklad och pannkakstårta. Vi ses ikväll!Skrattande

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[Spanaren]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla!

För någon dag sedan så tog jag bland annat detta foto.

Ha en bra dag/ kram

Ps #0 Låter mysigt Gilla Tungan ute pepparkakor hos Elpida … mums Tungan ute

Elpida
0

#2 Ett lika fint hjärta som du är Spanaren!Kyss

"Du har alltid två val"

[Spanaren]
0

#3 Nämen vännen då Kyss … tack Glad

nillanb
0

Godmorgon på er

Mm så mysigt med barnbarn och pannkakor GillaGlad

Härligt att du har nytta av dotterns studier ElpidaFlört mm vad är det för recept du har på peppar kakor, vill du dela med dig?Tungan ute

Spanis vilken underbar bild! den lägger jag i mitt hjärtaGlad

ha en fin dag allesammans

Elpida
0

#5 Det gör jag gärna, ska skriva av det när jag kommer hem. Det blir så bra och lättarbetad deg oxå, förutom att den är god!Glad

"Du har alltid två val"

[Spanaren]
0

#5 Ta den bilden med dig i ditt hjärta till begravningen idag Kyss

Vi tänker på dig och din familj Kyss /kram

Isa56
0

Godkväll allesammans Skrattande

Pannkakor med blåbärssylt… Gott Tungan ute Hoppas ni fick en trevlig åktur i citytunneln.

Elpida, jag är också nyfiken på receptet. Tungan ute

Spanaren vilket fint hjärta Kyss

Nillan mina tankar är hos dig idag. Kram Kyss

Vad har jag gjort då? Inget alls mer än jobbat, ätit, sovit en timme och burit upp lite ved. Skrattande Och suttit en liten stund därute, kikat på månen och funderat på vilken färg månen egentligen har på vintern… Den är inte gul snarare vit med svag antydan åt blått.Obestämd

Ha en skön kväll

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Elpida
0

Evas pepparkakor ca 100-125 st

150 g smör

1 1/2 dl sirap

3 dl farinsocker

1 1/2 dl grädde

2 tsk kanel

1 tsk ingefära

2 tsk kryddnejlika

1 msk bikarbonat

8 dl vetemjöl

Smält smöret och häll i sirapen. Blanda sedan i farinsocker, grädde och kryddorna. Blanda bikarbonaten med mjölet. Blanda ihop mjöl med margarinblandningen till en slät deg. Ställ kallt i ca 12 timmar. Baka ut kakorna som vanligt!

Lycka till!Skrattande

"Du har alltid två val"

Isa56
0

Tack Elpida Tungan ute

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[GunillaR]
0

Godkväller på er Glad

Jag har haft en jättetrevlig dag med åkning av tåg från stationen inte så långt ifrån där jag bor till Malmö C. Swousch sa det bara och så var vi mitt i stan där det finns en station. Ytterligare ett swousch iväg och så var vi på centralstationen. På vägen tillbaka så fick Daniel vara inne hos lokföraren hela vägen och han var i himmelriket Glad

Sen blev det pannkakor och fika. Nu sitter jag här och har ätit middag och känner mig ganska tillfreds.

Ha en trevlig kväll

Elpida
0

#10 Om man gillar mycket krydda i sina pepparkakor kan man ju öka kanel och kryddnejlika lite, själv tycker jag det är ganska lagomGlad

#11 Vilken härlig dag du haft Gilla - det behövde du verkligen!Skrattande

"Du har alltid två val"