torsdag 9 december
Ska strax gå och lägga mig. Ska bara öppna i sovrummet först. Jag kan inte sova om jag inte får frisk luft och avstängda element.
Imorgon, nej idag så kommer sonen med barnen hit. Vi ska först åka citytunneln (gratisåkning denna veckan) he he. Sen ska vi käka pannkakor med blåbärssylt och vispad grädde.
De ni!
Natti natti!

God morgon!
Pannkakor med blåbärssylt och grädde - det blir som Pettssons pannkakstårta det! Gud så gott!!
Några minusgrader och lätta snöflingor hemma i morse. Igår gjorde jag pepparkaksdeg, har ett så himla bra recept - görgo'a! Gjorde bara halv sats men det räcker nog för ungarna att göra några kakor var
, de brukar ju tröttna efter ett tag… Ska hjälpa 15-åringen med ekosystemet i naturen ikväll, jösses vad jag kommer att bli beläst! Hon ska lämna in uppgift imorgon och måste bli klar idag!
Jaha, nu ska jag drömma mig bort till pulkabackar, varm choklad och pannkakstårta. Vi ses ikväll!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus

#2 Ett lika fint hjärta som du är Spanaren!
"Du har alltid två val"
#3 Nämen vännen då
… tack 
Godmorgon på er
Mm så mysigt med barnbarn och pannkakor Gilla
Härligt att du har nytta av dotterns studier Elpida
mm vad är det för recept du har på peppar kakor, vill du dela med dig?
Spanis vilken underbar bild! den lägger jag i mitt hjärta
ha en fin dag allesammans

#5 Det gör jag gärna, ska skriva av det när jag kommer hem. Det blir så bra och lättarbetad deg oxå, förutom att den är god!
"Du har alltid två val"
#5 Ta den bilden med dig i ditt hjärta till begravningen idag 
Vi tänker på dig och din familj
/kram
Godkväll allesammans 
Pannkakor med blåbärssylt… Gott
Hoppas ni fick en trevlig åktur i citytunneln.
Elpida, jag är också nyfiken på receptet. 
Spanaren vilket fint hjärta 
Nillan mina tankar är hos dig idag. Kram 
Vad har jag gjort då? Inget alls mer än jobbat, ätit, sovit en timme och burit upp lite ved.
Och suttit en liten stund därute, kikat på månen och funderat på vilken färg månen egentligen har på vintern… Den är inte gul snarare vit med svag antydan åt blått.
Ha en skön kväll
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Evas pepparkakor ca 100-125 st
150 g smör
1 1/2 dl sirap
3 dl farinsocker
1 1/2 dl grädde
2 tsk kanel
1 tsk ingefära
2 tsk kryddnejlika
1 msk bikarbonat
8 dl vetemjöl
Smält smöret och häll i sirapen. Blanda sedan i farinsocker, grädde och kryddorna. Blanda bikarbonaten med mjölet. Blanda ihop mjöl med margarinblandningen till en slät deg. Ställ kallt i ca 12 timmar. Baka ut kakorna som vanligt!
Lycka till!
"Du har alltid två val"
Tack Elpida 
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Godkväller på er 
Jag har haft en jättetrevlig dag med åkning av tåg från stationen inte så långt ifrån där jag bor till Malmö C. Swousch sa det bara och så var vi mitt i stan där det finns en station. Ytterligare ett swousch iväg och så var vi på centralstationen. På vägen tillbaka så fick Daniel vara inne hos lokföraren hela vägen och han var i himmelriket 
Sen blev det pannkakor och fika. Nu sitter jag här och har ätit middag och känner mig ganska tillfreds.
Ha en trevlig kväll

#10 Om man gillar mycket krydda i sina pepparkakor kan man ju öka kanel och kryddnejlika lite, själv tycker jag det är ganska lagom
#11 Vilken härlig dag du haft Gilla - det behövde du verkligen!
"Du har alltid två val"