Godmorgon onsdagen 8/12
Godmorgon allesammans
Människan söker oupphörligt efter frid. Den måste först uppnås inom en själv och därefter utvidgas till familjen, samhället och landet. Frid kommer inifrån - förnöjsamhet är ett mentalt tillstånd.
- Sai Baba
Så sant och så vackert Nillan och jag kom av mig riktigt
Fortsätter med att suga på dessa klokord och önskar er samtidigt en bra dag.
/kram

God morgon Nillan!
Så sanna ord, den där friden är så skön när man upplever den. Harmonin som sprider sig vidare, och vissa dagar är totalt hopplös att finna. Jag beundrar verkligen människor som uppnått ett tillstånd där de inte längre är så lättpåverkade av sin omgivning och kan behålla sitt lugn och inre frid även om det stormar runt omkring!
Igår skulle jag förhöra 15-åringen på Biologin. Efter 1 1/2 timme var jag så trött att jag började drömma iväg i halvvaket tillstånd och ifrågasatte plötsligt hennes svar när jag vaknade till….som jag egentligen hört i mina drömmar. Hon tittade mycket förvånat på mig och undrade om mamma möjligtvis var trött….
. Fattar inte hur jag kan somna till på en mikrosekund och börja drömma direkt!!!!
Ikväll blir det nog pepparkaksbak - om jag får bestämma
Julhistoria…
Är du klar med julgodiset?
- Ja, men det tog nästan knäcken på mig!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Hej och god morgon!!
Har varit mycket frånvarande härifrån ett tag. Vi har köpt hus!! Det har varit på gång ett tag, men nu är det gjort. I sommar flyttar vi från Stockholm ner till Höganäs. Jösses, det är jättespännande och tokläskigt samtidigt! 
Någon som bor i Skåne??
Idag ska jag ut och köpa julklappar och försöka hinna göra pepparkaksdeg. Ha en härlig dag!
kram /jeanette
God förmiddag!
Välkommen tillbaka Jeanette! Trevligt att vi får en Skåning till här. Höganäs brukar jag inte vara i eftersom jag bor i Malmö, men det är ju väldigt trevligt hela vägen på västra sidan.
Jag känner mig trött idag. Satt hela dagen igår vid datorn och det känns i nacke och rygg, så jag får röra på mig lite extra idag.
Elpida, det där händer mig väldigt ofta, att jag drömmer innan jag somnar, mycket märklig upplevelse.
Ha en bra dag!
#4 Roligt! Då kan du ge mig saker-att-göra-i-Skåne-tips så småningom! Kan skicka dig lite healing till din rygg och nacke om du vill.
kram
Hela denna kustremsa är en enda stor badplats på sommaren. Domsten, Viken och Nyhamnsläge. Och sedan nära till Mölle och kullahalvön med sköna kullaberg.
Skulle gärna vilja bo där 

Godkväll på er
Hehe Elpida, sicken söt. Hoppas det gick bra på dotterns prov. Gött med micropauser ibland, men något pinigt att prata i sömnen samtidigt
Tar vid där vi slutade igår - Isa Andarna mitt ibland oss har jag oxå nyss varit o köpt. Ska påbörja den efter att jag läst klart Betty Eadys böcker.
Har ju lyckats glömma boken du nämnde först, vad hette den och hur är den? Tankens makt har vi ju ofta diskuterat och det stämmer ju så himla bra. Kanske någon ny infalls vinkel?
Idag har jag ätit julfrukost och man ska ju passa på då det är gratis - så jag har inte lyckats bli hungrig igen under dagen
gött var det kan jag rapportera
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Godkväll allesammans. 
Jobbat, ätit och "nannat"
Läser in mig på allt från Nillans fina ord till Pagans "teflonminne" 
Spanaren hur mår du idag? Skänker varma uppiggande tankar till dig. 
Gilla jag skänker uppmjukande tankar till dig och hoppas det hjälper.
Boken heter "Jakten på tillvaron eller leva i harmoni" skriven av Gunilla Haglundh.
Nu har jag inte läst såå mycket men men där är som hon skriver mycket man egentligen vet, men kanske inte tänker på. Att man säger att man tror det ordnar sig men innerst inne inte tror det, då går det åt pipsvängen. Man måste ha fullt förtroende på "universums hjälp" då löser det sig.
JeanatteK här är en skåning till.
Du har även nära till Sofiero, underbart att gå där när Rodhodendronen blommar. Jag rekommenderar ett besök där. För att inte tala om Min födelsestad Helsingborg, ta båten till Danmark och Helsingör.
Ha en skön kväll
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Inte så mycket bevänt med minnet nej, en tråd bort, så var det borta.
ja det är ju det. mycket som man säger som liksom bara lämnar läpparna men inte når det innersta. Läste i en av Williams&Hicks böcker att det ska kännas i magen, då har du rätta känslan/tanken och då tror man på det och kan nå rätt. Jag tror att man hela tiden får läsa på och bli påmind för annars så fortsätter man tankegångarna så som innan. Är lite ledsen över att jag lånat ut alla mina sådana böcker till kompisar, som tydligen läser jäkla långsamt. Får kanske börja frammana en snabbare lästakt till att börja med
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
#9 En liten diskret antydan om att du önskar återse boken inom snar framtid kanske. Eller fråga vad de tycker om boken, det brukar sätta lite fart på lånaren. 
Ja magkänslan och tanken går inte alltid hand i hand, tyvärr. Varje morgon jag kör till jobb säger jag högt i bilen att idag blir det en bra dag. Det skorrar rätt falskt i början, men nu börjar det kännas lite bättre. Eller är jag bättre på att förstäla mig.
Men som du säger en påminnelse med jämna mellanrum eller dagligen behövs.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
#6. Ja, jag har förstått att det finns många vackra ställen längs med kusten. Fick en kopp kaffe i Mölle i somras och det var superfint!
#8. Isa! Vad kul att du också finns där! Ska absolut åka till Sofiero.