Tarot iFokus

Tarot

Etikettdagens-tråd
Läst 2865 ggr
nillanb
0

Godmorgon måndag 6/12

Godmorgon vännerGlad

Det är dags att välkomna en ny vecka.

"Människor misslyckas sällan eller aldrig, de upphör bara med att försöka." -Dan Millman

[Spanaren]
0

Hej alla!

Nillan … där satt den Flört och det beror på oss själva hur våra dagar blir.

Njuter av att få ännu en dag till mina andra dagar för att få göra något av. Det är min pusselbit och jag pusslar den dit och precis var jag vill Glad

Ha det/kram

Elpida
0

God morgon!

Världen utanför är vit och vacker, och precis nu kommer jag ihåg Pagans mantra förra vintern. … min värld är vit och vacker, min värld är vit och vacker…visst var det väl så Pagan?Glad

Igår kväll gick vi en prommis med vovven och det var alldeles så där tyst och inbäddat och snön föll med stora mjuka flingor, det var sååå skönt!

Ryggen är skit efter shoppingen i helgen men vi hann få färdigt ganska många julklappar.  Ska se om jag inte ska sticka iväg en sväng på lunchen idag nu när jag ändå är i julklapps-tagenFlört.

Önskar er en vit och vacker måndag!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Pagan
0

Bra och tänkvärt det där Nillan, får se till att fortsätta försöka jag.

Sicket minne du har ElpidaSkrattande Min värld är vit och vacker även här. Ja lika bra att jäkta vidare medans du har ångan uppe. Men försök att vila dig mellan varven.

Gilla har inget internet som Ni vet, tills imorgon får hon ha abstinens och sakna oss väldigt mycket. Det är ju en sak att inte ha tid eller ork att vara kontaktbar här på iFokus - en helt annan sak att vilja, men inte kunna. Nå hon har säkert stafflit under armen på väg mot nya inspirationsmål.

Här är det lite förkylt, inte konstigt när många runt mig insjuknat i influensor och kraftiga förkylningar senate veckorna. trodde fram tills i morse att jag var immun. Har fått feber under eftermiddagen, snörvlar och hostar. Måste get a quick fix för nu är det roligheter varenda dag antingen på jobbet eller efter jobbet. Ingefära med honung smakar ju apa - men det ska göra gott. Ont ska med ont bedrivas heter det ju så skååååål!!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
0

Ha ha, ni trodde ni skulle slippa mig idag, men se det gick inte Cool

Nu är det tydligen klart med de arbeten de skulle göra hos internetleverantören. Vi ska nämligen få tillgång till IP-telefon, eller vad det heter. IT -telefon, vad heter det?

Hur som helst så har min dag varit mycket tillfredsställande. Jag har helt enkelt bara haft en fin dag! Skrattande

Jag har gjort en bra skiss på ett porträtt av en liten flicka. Hoppas nu att det "riktiga" porträttet blir likabra som skissen, och helst bättre.

Mycket av snön har smält bort och det har kommit stora sjok av snö från taken som brakat ner på fönsterblecken. Katten har fått motion eftersom hon har farit här som enskottspole mellan fönsterna.

Fast idag har vi inte haft något regn utan till och med lite sol fram på eftermiddagen, vilket betyder att det återigen blir minusgrader nu när mörkret sänker sig.

Nu ska jag lägga in en artikel på Konstärer som jag skrivit nu på eftermiddagen. och sedan får jag fundera på om jag ska måla eller bara hoppa ner i soffan med en bok.

Ha en bra fortsättning på denna måndag Glad

Isa56
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godkväll i stugorna Skrattande

Visdomsord, Ryggont, förkylning och en fin dag. Skrattande Händer en del runt i stugorna.

Tack för visa ord Nillan. Tungan ute

Spanaren håller med dig helt och hållet, pusslar vidare på min kväll.Tungan ute

Pagan krya på dig, en stor klunk Whiskey att gurgla dig mig, drick sen ingenting på en halvtimme. Det tar död på basiluskerna påstår min make bestämt. Hjälper inte det så drick lite till, så blir det roligare iallafall eller får du en skön tupplur. Bra det med.Tungan ute

Gilla vad skönt med en fin dag ibland. Vi har fortfarande snön kvar här. Inget slabb än, mer än på de mindre vägarna.Tungan ute

Men jösses vilken dimma det var nu när jag körde in och handlade.Förvånad Helljuset var helt omöjligt att ha på och med halvljus såg man tre meter framför bilen, så det gick lugnt hem. Man tappar lätt orienteringen i en sådan dimma.Obestämd Ja, mer förvirrad än vanligt då. Flört

Ha en skön kväll.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
0

ja jösses Isa, det är väl inte du som drämt in i trädet!!!?  Tungan ute hur mår du då?? Är du bättre idag?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Haha, jodå än lever jag. Nej träden har jag inte stiftat närkontakt med än. Inte på det sättet….eller… Jo en gång i tonåren körde jag rakt på ett träd med moppen.Oskyldig Killen jag gillade körde förbi med bil och vinkade på mig. SkämsFlört

Första arbetsdagen efter nackspärren och ryggen förra veckan.

Känner mig lite tröttare än vanligt, men det är klart "larva" upp fyra på morgonen är ju inte det roligaste man kan göra(har sovit en timme när jag kom hem).

Jo det är väl rätt ok med mig. Tror du är sämre med din förkylning. Flört  Ta en whiskey eller en äggtoddy. Kyss

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻