Tarot iFokus

Tarot

Etikettdagens-tråd
Läst 2511 ggr
nillanb
0

Godmorgon onsdag 1/12

Godmorgon alla tarot-vännerGlad

Min värld är mycket kall -14,8 men alldeles magiskt vacker!

_Att vara vänlig även när man inte känner sig vänlig är vänlighet;
att handla modigt när man inte känner sig modig är mod;
att handla beslutsamt när man känner sig förvirrad är klarhet."
_

Dan Millman

Elpida
0

God morgon!

Hemma var det -11 när jag steg upp, det var attans så kallt om fötterna. Tur man har raggisar!!! Satte på elpatronen innan jag åkte till jobbet så får svärfar stänga av den när han rastar lilla vovven mitt på dagen. Det hade varit så kallt när maken och barnen kom hem igår så till och med maken frös - då är det kall!!!

Äääääntligen, ropade minstan när jag väckte henne. Hon fick äntligen öppna sin kalender, och titta på julkalendern på tv - efterlängtat!!! Då börjar liksom nedräkningen på allvarFlört.

Ha en alldeles fin 1:a december!

Ps, jag jobbar hårt på det där med vänligheten, för det ska gudarna veta att man inte alltid känner sig så vänlig….=)

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[Spanaren]
0

Hej alla!

Äntligen varmare … hurra Tungan ute

Dubbelbegravning i morgon i annan stad i fall ni skulle undra var jag är Flört

Tack för fina ord Nillan och mycket kloka ord var det också/ kram

Elpida
0

#2 Nu igen… Vilken tur de andra har som får ha ljusspridaren Spanis vid sin sida en sådan tung dag. Kyss

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Isa56
0

Godmorgon Nillan, Elpida och alla andra goa vänner här Skrattande

Tack för all healing och goa tankar, börjar känna mig rätt normal igen. Flört Men det blir inget jobb idag, bättre att ta det lugnt, lite efterdyningar finns ju kvar.

Kallt ja en minus 12 har det nog varit nere på.

Jul, nu förtiden tar vi det lugnt med jul. Lite julpynt åker väl upp. Nuförtiden betyder julen mer frid och stillhet. Ja klart jag köper julklappar till barn och barnbarn, far och make. Tungan ute Min favorit bland julkalendrar är nog Teskedsgumman och trolltider. Fast det är ju några år sedan man tittade på dem, så kanske jag missat något annat roligt.Tungan ute

Vänlighet, ja det där får nog jag också jobba på ibland.Flört 

Ha en alldeles underbar dag

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[Spanaren]
0

# 3 Det är nog många ljusspridare där trots allt som har hänt sedan i sommar Flört

# 4 Tur att du mår bättre och var rädd om dig och gör inte för mycket nu Flört

Isa56
0

Hej Spanis Skrattande

Begravning igen! Kramar om dig.Gråter 

Ja idag blir det fortsatt vila, sitter vid datorn lite sen går jag in och sätter mig i fåtöljen, en liten vilostund på sängen och nu när solen skiner så en liten promenad i trädgården. Man ska ju röra sig så mycket man kan, också lite försiktiga vridningar för att tänja musklerna. Glad

[GunillaR]
0

Godförmiddag!

Snön har vräkt ner under förmiddagen och nu tittar faktiskt solen fram på samma gång som det faller stora snöflingor. Vet inte hur kallt det är, det spelar ingen roll liksom.

Får se om det blir en snöpromenad idag. Det var skönt igår faständ det var kalla vindar. Man får klä på sig helt enkelt. Jag ska börja jobba på tre målningar idag. Ska försöka mig på att göra tre stycken i samma "serie" om det fungerar.

Spanaren - begravningar……… skickar lite kramar. Kyss

Isa, ta det lugnt Flört

Ha en bra dag denna första december. Glad

[Spanaren]
0

Isa och Gilla … tack go-vännerna för det Kyss

Pagan
0

Goddagens kära sötingar

Tack Nillan för de tänkvärda orden.

Spanis en extra varm kram, du har det fortsatt svårt och dagar som denna måste ju vara riktigt svåra, finns liksom inga ord till tröstGråter

Bra att du är fortsatt hemma Isa. Vänta till tidigast måndag innan du ens försöker dig på att jobba, annars tar vi dig i örat.

Här är oxå vackert och kallt. Solens skiner och det är lite magi i luften. Man får klä sig ordentligt. Här har brasa vi kakelugnen dagen lång nästan.

Kram på er

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Doris
0

God eftermiddag

Ja här håller kylan i sig -17 idag. Jag har haft kaffegäster idag och de köpte gran av oss. Isa du får fortsätta krya på dig. Spanaren dig vill jag ge en kram. Ska nu fixa lite

Ha en fortsatt bra onsdag

Kramar

Allting är möjligt

[GunillaR]
0

God eftermiddag

Vet inte temperaturen med det ligger kring minus åtta. Det har ju snöat i byar hela dagen och snön är fjäderlätt. Det är just nu fullständig kaos ute på landsvägarna i södra Skåne. Inte bara det att vi skåningar inte kan köra vinterkörning, utan det är problem med platt landskap där snön hela tiden driver igen.

Men jag sitter inne i värmen idag och jobbar på mitt måleri.

Isa56
0

#11 Oj Förvånad Och här har vi haft sol och en 4 minus hela dagen.Skrattande

[GunillaR]
0

# 12 - Snön har kommit mest i sydost, och det är tydligen mera på gång. Det ligger på östra sidan. Varning på radion nu att inte ge sig ut på vägarna i södra och östra Skåne, Blekinge och Karlmar län.

Och mer ska det komma i morgon!

Isa56
0

Ush då, Ja det är lite konstigt ändå. För vi bor ju inte mer än en tio-12 mil ifrån varandra. Skrattande

[Spanaren]
0

#10 Tack gulliga Dolla Kyss