Tarot iFokus

Tarot

Etiketttarotlekar-våraegna-villha-visa
Läst 1678 ggr
Isa56
0

Upp och nervända världen :(

Kopierat från min sons inlägg på Facebok. Det är ju helt sanslöst att egendom värderas högre än människor. Gråter

Slå ihjäl en pensionär över en parkeringsplats = 2 års fängelse och minimalt skadestånd. Brutalt gruppvåldta och misshandla två tjejer = 1,5års ungdomsvård och ett minimalt skadestånd. Driva en sökmotor = 1 års fängelse och 46 miljoner i skadestånd. Kopiera detta om ni tycker domen mot The Pirate Bay är idiotisk

Dessutom. Sno en koncentrationslägerskylt. 2 år 8 månader! Så förhelvete om ni ska sno en skylt o nån ser det så slå ihjäl han också! För det kostar mer o sno en skylt än att döda någon!

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[GunillaR]
0

Ja det är tyvärr en mycket snedvriden värld vi lever i, där tingestar/pengar är högre värdesatta än människors liv. Eller som domen mot Pirate Bay, men detta handlar ju också om pengar.

Sjukt!

Om ni har lagt märke till nyhetsrapporteringen om olika naturkatastrofer eller andra händelser som har ställt till stor skada. Man nämner alltid en summa - "värden för xxx miljoner kronor" - hur människorna mår som befinner sig i områden har mindre nyhetsvärde.

Isa56
0

Ja, den domen mot Pirate bay är på sitt sätt väldigt kränkande för alla de oskyldiga offer för våld och kränkningar på alla sätt.

Materiella värden är viktigare än människor. Kapitalet styr verkligen världen. Jo jag har noterat det också att det talas om hur mycket som blivit förstört, men att människor får sina liv och hem förstörda talas det väldigt tyst om.

Men jag tror och hoppas att det börjar vända. Att folk mer och mer börjar inse att pengar är inte allt.

[GunillaR]
0

Jag tror och hoppas också på att det håller på att vända, att det har nått sin topp nu. Världen har en tid styrts av 40-talisterna som är en mycket stor roffa-åt-sig generation, och förhoppningsvis börjar det så småningom glida över i ett generationsskifte. Denna girighet har för det mesta männen stått för i sitt ledarskap, såsom ryggdunk och annat. Måhända att de omedvetet kännt av att moder jords energier har hotat dem. Jag vet inte, men det är lite av mina funderingar.

Jag träffade ett medium för några år sedan som kanaliserade Sananda (kristusenergin) och Ashtar. De meddelanden han fick gick ut på att de kvinnliga energierna skulle förenas med de manliga, kvinnliga från jorden med manliga från ovan jorden. I och med detta skifte så skulle männen inte längre känna behov att erövra och kriga för att "lägga ner sitt byte" - dvs kvinnan.

Isa56
0

Kan ju alltid hoppas att det stämmer.

Det andliga har ju börjat få större utrymme hos människor, de börjar söka andra värden i livet än ny tv, dator bil osv.

Yatsy
0

Ja det är snevridet måste ju vara det-systemet-värdet-vad som betingas högst.det är bra att din son skriver vad han tycker.

Elpida
0

Nä fy f-n det är inte klokt! Man kan aldrig vänja sig vid hur otroligt snedvridet synen på människorvärdet är … och tur är väl det kanskeObestämd

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Isa56
0

Mm, tror inte det är min son som skrivet. Det är en sådan man kopierar så den sprids. Här är en till.

Skadestånd för mordet på Engla: 75.000 kr.Skadestånd för våldtäkt på 14-årig flicka: 50.000 kr. Skadestånd för Pirate Bay: 46 miljoner kronor. Kopiera detta …om ni tycker: Svenska rättssystemet är korrupt och idiotisk!!

Pagan
0

ja, det är ju inte riktigt klokt. Gråter tragiskt!!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

nillanb
0

Sanslöst!!!Skrikandes