varför ska det behöva va såhär......
Det var en mycket vacker bild som du har lagt in. 
Ja livet är ibland väldigt motsträvigt och jobbigt.
Men att finna en lösning bara i att dra ett kort det går inte. Det fungerar inte så. Ibland behöver man se sammanhanget i vad det är som strular, och för det mesta så finns där en röd tråd.

vet att det inte hjälper att dra kort på det sättet men tror att det inte skulle skada heller 

tack… kan säga att kortet är taget vid "shell järpen" mot åre
# 3 - Ja men där har jag ju varit! Har ju bott i Jämtland några år.
Jag tror att du behöver någon att prata med så att du kan få ut det som känns tungt och motsträvigt just nu. Att du behöver se vad det är som är orsaken. Om det är något som du kan göra något åt, genom att välja en annan väg, eller om det är något som händer som du inte kan påverka.
Alla kort är inte positiva, så vad skulle hända om någon här drog ett riktigt negativt kort? Bara som ett exempel. 

har lärt mej att ta mej igenom jobbiga stunder så vet exagt vad som behövs göras och det klarar jag på egenhand nu….. iallefall den här gången 
och vet att alla kort inte är positiva men dom negativa har ju något att säga dom med. tror även att allt blir bra om man inte kör fast sej för mycket i saker och ting men även att det måste vara jobbigt för att bli riktigt bra.

Blöder ditt hjärta?
Det gör ont - det gör ont rakt in i det allra innersta av ens väsen.

har nog aldrig riktigt läkt skulle jag nog säga

tror dej inte, jag vet! 
men stora sår lämnar fula R och det är sånt man får lära sej leva med.
. vet inte riktigt vad jag ska gö men vill nån dra/lägga nått kort som kanske kan hjälpa så gärna för mej.