Tarot iFokus

Tarot

Etikettkluringar
Läst 4017 ggr
Doris
1

Benny Rosenqvist

Det var en helt underbar kväll jag var på i Onsdags.  Jag var på Medial demo med Benny Rosenqvist på Storsjöteatern i Östersund Det var mycket folk, men inte fullsatt.Bennys budskap till alla är ju kärlek och det kändes i hela teatern, en mycket positiv känsla. Föreställningen kallades mellan himmel och jord. Han hade först föredrag om sitt liv och den var inte den bästa uppväxten Han berättar om det i sin bok Överlevaren. Sen var det frågestund om andevärlden. Benny har ju med musik i sin förställning och en sångare som heter Joakim var med live och sjöng, han hade en helt underbar röst.Vi fick även lyssna på Lill Babs och Di Leva. Han avslutade sista timmen med seans och han arbetar lite annorlunda än andra medium.Man får räcka upp handen om man vill ha budskap och hos dem det lyser mest hos går han fram till tar dem i handen och de får fråga vem de vill ha budskapet i från . Han fick kontakt med dem de ville träffa. Jag själv fick ingen budskap men tyckte att han var mycket duktig och ödmjuk. Kvällen avslutandes med sång av Joakim och låten Raise me up.

Kramar /dolla

Allting är möjligt

[GunillaR]
0

Tack för att du ville berätta.

Jag har varit hos honom för länge sedan. Det var i slutet på 80-talet då jag hade ett förhållande med en gift man. Jag var alltså privat hemma hos honom. Han bjöd på te och en liten kaka. Det var hur hemtrevligt som helst.

Nu var detta så längesedan men jag kommer i alla fall ihåg att han sa att det var jag som bestämde om mannen skulle lämna sin fru. Om jag frågade honom så skulle han säga ja. Men Benny bad mig tänka sig för om jag verkligen ville detta. Det var en rad omständigheter som han omöjligt kunde känna till och som var helt korrekt.

Han sa också till mig att en gång , om en 15-20 år så skulle jag vara en helt annan människa, väldigt mycket skulle hända i mitt liv. Han sa "skulle du träffa dig själv så skulle du inte känna igen dig".

Precis innan jag skulle gå så sa han till mig - du vänta……….var försiktig med det du gör med din högra fot, ha skor på dig inomhus. Annars kommer du att få så ont i en av tårna, så ont att du inte kan gå.

Efter några veckor så skulle jag och en väninna åka och bada och när jag sprang därhemma och skulle koka kaffe, bre mackor och samtidigt ta på baddränt och sonen skulle göra ungeför samma, så blev det trångt i dörrhålet till köket så dörren hamnade så att jag drämde min fot rakt in i kanten och knäckte två tår. Fråga inte om det gjorde ont! Det blev inget bad för mig men jag förljde med ändå.

Dolla, du fick alltså inte träffa någon genom honom?

Får man fråga vad det kostade?

Jag ska tillägga också att han inte använde tarotkort, ingenting utan bara talade till mig. Inga konstigheter alls. Han kanaliserade förmodligen sin egen och min guide, undrar förresten hur det gick till.

Jag ska fråga innne på Medialt.

Tack och hej Kyss

[Spanaren]
0

#0 Tack för att jag också fick vara med på ett hörn Dolla Kyss

#1 Jag gillar ödmjuka människor … tack för din berättelse också Gilla.

Kram till er båda/ kram

Doris
0

#1 Tack själv Gilla för din berättelse  Benny berättar att hans Guide och tex din Guide har kontakt med varann. att det är så han får budskapen.

Föreställningen var 3 timmar lång mellan 19 och 22 kostade 240 kr med ÖP kortet annars kostade det 310 kr. Jag tycker det var värt varje kronaGlad . KramarKyss

#2 Det är bara trevligt att du ville läsa

kram tillbaksKyss

Allting är möjligt

Pagan
0

Låter ju jättetrevlig Dolla. Inte var det dyrt heller. Ska kanske hålla koll på var Benny befinner sig - kanske han snart kommer till min del av världen också.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Doris
0

Den var inte 3 timmar utan 2,5 timme det var ju pause i en halvtimme

men han var med i pausen bland publiken.

Allting är möjligt

Doris
0

#4 Ja kommer han upp till Jämtland så är det ju inte omöjligt att kommer till dina hemtrakter ocksåGlad

Allting är möjligt

[GunillaR]
0

Det var ju inte så dyrt. Till och med kanske jag skulle kunna ha råd :-)

Bloudwedd
0

Synnerligen intressant att läsa om den här sidan av BR. Har ingen perosnlig erfarenhet av honom men på ett annat andligt forum så har det bokstavligt talat skrivits spaltmeter efter spaltmeter kring hur illa han har uppfört sig på sina seanser och kring att han sitter på en väldigt hög pidestal.

[GunillaR]
0

Jag tycker att man ska utgå ifrån sig egen erfarenhet, om man nu har detta. För det jag har upplevt är ju min sanning och det är det enda som jag kan intyga.

Doris
0

#8 Det var första gången jag var på seans med honom och upplevde honom mycket positiv och ödmjuk personGlad

Allting är möjligt

[Ming]
0

Han var med i Shulmann show och "kanaliserade" Ted Gärestad…någon som såg det?

Pagan
0

nej det har jag inte sett - men hört talas om, det var inte en av Bennys bättre dagar välFlört

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Ming]
0

Kanske  kanske inte Obestämd…har inte sett honom irl….

Han gav ett nervöst intryck..och jag tror inte TED var i kontakt med honom…jag är säker på att så inte var fallet…(kaxig…moiOskyldig?)Teds älsklingsfärg var inte vit…..den var röd.