Minfält
Det känns som jag hela tiden går omkring och trampar i ett minfält. Så har det gjort den senaste tiden. Allt blir fel som jag säger, allt blir fel som jag gör.
Frågan är ska man fortsätta gå ut på minfältet där man inte vet var och när minan ligger?
Eller ska man gå och gömma sig en månad, totalt isolera sig och inte prata med en enda människa, inte här inte någon annanstans heller. Inte tycka något. Inte ha någon åsikt.
Bara måla och hålla käften.
Varför är det så här just nu?`
Jag drar ett kort, bara från stora arkanan:
I The Magus.
Nyckelord: Koncentrationsförmåga / Intelligens /handlingskraft / Eros / Ockultism /Artister / Författare / Illusionister
Vattumannens kort.
------------------------
Vill gärna stå inför publik, ge en föreställning. Mycket stark tankekraft. Är närvarande i nuet - Allt detta stämmer
Jag ska lära mig använda min gestaltningsförmåga och mitt intellekt- Jag ska lita på min tankekraft och vara beredd att möta det nya i livet.
Frigörelse av kraft - inspiration som flödar.
Och jag känner jag har besök här i min vänstra sida från huvudet och neråt midjan.
Jag ska lägga detta kort under huvudkudden några nätter. Ska känna in mera i morgon.
Jag drog ett hjälpkort, ett kort som brände som eld. XV Djävulen. - The Deceiver
Någon som vill fortsätta med Deceiver och eventuellt Magus?
Detta är nog något som jag ska gå igenom………..
Tillträd bara platser där dom goda energierna finns.
Måla av dig dina innersta tankar … måla som aldrig förr.
Gå upp helt i dig själv ett tag genom att läsa, måla plus allt annat som ger dig en tillfredsställelse.
Du kanske rent ut sagt skulle vila från internet ett tag eller …
Lycka till vännen Gilla
/kram
Ja du har nog rätt i detta att jag bara ska gå dit de goda energierna finns. Jag vill inte vara någon Don Quiotte.
Stänga av mig från Internet? Ja, varför inte? Ska fundera idag på detta.

Utan att dra ett kort - (bara livserfarenhet) råder jag dej att INTE dra täcket över huvudet - NIX ut och möt verkligheten - helst med ett leende . Koppla av med något du ej brukar syssla med. Ta en bastu - simma, ut i naturen och nu inför advent och jul - njut av alla ljusen…

ibland undrar man ju om man totalt missförstår allt & alla eller om man e totalt missförstådd själv. Vad det beror på, ja det vete tusan. Kan ju vara att vi är i känsliga skeenden i livet och möter andra som är i samma fas sas. Detta med ständig kollisionskurs händer nog oss alla till o från. Men jag får hålla med föregående talare att låsa in sig på kammaren blir man ju inte lycklig av. Fast kanske man får tassa lite, vara extra lyhörd och inte ge sig in i vilda diskussioner. Lite som när jag är super PMSig - jag får granska mina reaktioner väldigt noga annars så biter jag huvudet av folk.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Inte kan man gå och gömma sig Gilla!
Jag tror att man i detta läget får ta motståndet.. som en övergåendefas, står du inför en större utveckling och är känsligare just nu kanske.
Kanske är utmaningen i detta att släppa de negativa känslorna, en del av utvecklingen.
kram
Nej inte kan man isolera sig från folk, även om man skulle önska att om jag håller mig undan så har säkert världen därute ändrat sig tills jag kryper fram igen.
Men så är det inte……….
Det är något som jag ska gå igenom nu. Och precis som Pagan säger så känns det som ett stort långt PMS.
Just nu så håller jag på att bråka med en Sajtvärd som lägger in kränkande bilder på sin sajt. Visst, jag kunde låtit bli, men varför ska jag låta bli?
Men det är dessa minor som jag måste försöka att undvika. De som inte syns kan jag inte rå för om jag trampar på, men de som är uppenbara, de kan jag ju undvika……..
#7 Jag står fast med mitt tips till dig för ibland är det bra att vila från allt och återkomma med nya ögon till det ev. problemet.
Det är inte att undvika folk utan det är att bara vara i vardagen och hämta igen sin själsstyrka enligt mig.
Alla vi mår bra av att ta oss en vila från allt ibland
och inte bara stressa på med ord som kanske i en hast kan bli misstolkade osv.
/kram
Jag upplever dig som en stark och klok kvinna Morgaine. Jag tror att man är på rätt plats i rätt tid och gör det rätta…även om det inte verkar så just i stunden/stunderna.
Keep on
I believe in You!!
Follow you heart / Let your love lead through the darkness / Back to a place you once knew / I believe, I believe,I believe in You!!
En liten fingervisning bara….
Jag säger nog som jag brukade säga till en av mina söner när han var liten: Du vill så väl, och det blir så fel.
Men rent instinktivt känns det som att du går i "födslovåndor" något nytt är på väg och du vet inte riktigt hur du ska hantera det, eller var du hittar det, det kanske är för diffust ännu så länge. (du är glad för att sticka ut hakan…
och ibland får du en smäll på den.) Kanske ska du räkna till tio innan du säger eller skriver något, tänka en gång till. 
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Så gulliga in är - Ming, Spanaren, Isa - alla 
En stor puss till er allihopa 
Isa, ja du har rätt i detta med att sticka ut hakan. Ibland har jag faktiskt undrat om inte min livsuppgift har varit att sticka ut hakan och säga ifrån. Jag får alltid på käften, men många gånger så har "hakutstickandet" fått positiva följder. Inte för mig, utan för andra. Det kan vara värt många haksmällar om man får igenom ett positivt resultat.
#11 Det håller jag med om. Ett positivt resultat för andra är värt många Haksmällar.
Hade du varit tonåring hade jag sagt att du letar efter ditt "jag" och det gör du kanske.
Letar efter ditt nya "jag".
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Jag kom till denna plats ifrån en fullkomlig plats. När jag är lika fullkomlig som den plats där jag kom ifrån, då behöver jag inte söka längre.
Jaget är inte nytt, jaget är vad det är. Däremot så kanske det krävs en del haksmällar och annat i själva sökandet för att upptäcka det sanna jaget.
Vid närmare eftertanke så ska jag nog bara måla och hålla käft några dagar. Alla tecken tyder på detta.
Men jag kommer naturligtvis att vara både här och på Konstnärer, annars får jag abstinensbesvär.
Jag har ju en skiss som jag måste visa imorgon och en färdig målning.
Och så måste jag ju uppnå dagens tjöt-kvot 

Alla verktyg finns där framför dig Gilla, det är bara att välja och vraka hur det ska se ut i framtiden. Djävulen visar ju tydligt att det sättet du har nu inte är det rätta för dig utan du ska lämna det bakom dig och gå vidare. Du säger det själv, ibland tror jag att det är min livsuppgift att sticka ut hakan. Det kanske helt enkelt ska vara någon annans uppgift fr om nu…åtminstone ett tag framöver.
Det händer ju mycket i din utveckling nu och kanske ska du göra som Spanaren säger och välja att arbeta med dig själv och dina positiva energier just nu. Mycket meditation … och kanske prova något helt annorlunda
som ger ny positiv energier och nya bekantskaper
.
Lite spännande faktiskt! Lycka till!!!!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
# 15 - Jo du har faktiskt rätt. Alla är utrustade med hakor så varför ska bara jag sticka ut min?
Och jag ska absolut ta till mig det som du och Spanaren säger. Det finns en del att tänka på här - och framför allt känna efter.

När vi bestämt oss för att "hoppa" har vi tilliten till att landa mjukt
tror jag…
# 17 - Absolut, det tror jag också. Men det gäller kanske att hoppa i rätt ögonblick. Det där kan vara lite klurigt ibland, men då måste man öppna sina sinnen och lyssna till vad hjärtat säger.
Kloka ord Morgaine..den bästa vägvisaren, tror jag, finns inom oss..
# 19 - 
Fast nu tror jag att jag ska ta "lugna gatan" en vecka. För att återfå de bra energiern. När man ger sig ut på minfält så tar det väldigt mycket energi.
Ja…det suger en del samtidigt som det ger insikter och växande.
# 24 - Det är ett mycket passande citat. Det tar jag gärna med mig 
Det finns ett till…."Ju närmare ljuset desto svårare prövningar"…..
# 26 - Ja då måste ljuset vara väldigt nära mig. För just nu drar jag till mig folk som inte är så snälla. Det är inte bara sajtvärden som jag håller på att upplysa iFokus om vad som sker där inne. utan det fräses och snäses på andra sajter ………
Men samtidigt så verkar motsatsen också, att folk dras till mig överallt ute, de bara kommer och ler, klappar om mig osv, Två ytterligheter - jättekonstigt.