Rena pendeln
Jag har en ametistpendel som jag älskar, jag använder den flitigt och den har aldrig svikit mig. Den har alltid gett mig klara och raka svar.
Men så var jag och köpte salvia-rökelse och skulle rena den, och nu så fungerar den inte alls. Den rör sig inte ens, den kan vibrera lite och känns osäker, men den ger mig inga svar alls. Inte ens när jag ber den visa ett ja eller ett nej. Det står bara still.
Vad kan detta bero på..?
A dog may be man's best friend, but the horse wrote history.

Hej Xanon
Varför kände du att det vara dags att rena den? Var den lite kraftlös? När du renade pendeln vad sade du under reningen?Jag brukar ha små ramsor för mig och be om rening så den återfår sin forna kraft. För att programmera den. Jag skulle föreslå att du låter den sova med dig i natt. Eller - Mångudinnans kraft uppnår ca 85% idag och på söndag är det fullmåne så du kan lägga den i ett fönster i natt och bära med dig den under morgon dagen. Har du en bergskristall så kan du ha den oxå med dig.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot

Jag kände inte att det behövdes direkt, men jag har inte haft den så länge och har aldrig renat den ordentligt, så det var väl därför jag tänkte att jag behövde rena på djupet.
Sa ingenting under reningen direkt, jag tände rökelsen och lät kristallen hänga över röken genom att hålla i kedjan, så att röken verkligen omgav hela kristallen. Blundade och tänkte fram en bild av hur röken gick igenom kristallen.

Absolut, ska prova, tack :)
Jag föreslår att du använder vanligt rent och klart vatten.
Det finns ingenting som renar så som moder jords egna reningssystem med dess vatten.
Man behöver inte hålla på med rökelser och allehanda hokus pokus.
Utöver det skulle jag som Pagan föreslår, säga några fina ord i tanken och skicka kärlek, respekt och omvårdnad till den.
Kram
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
Instämmer med föregående talare 
#6 Håller med om vattnets renande kraft, definitivt. Men med all respekt så måste jag nog protestera lite här angående att rökelser skulle vara "hokus pokus"??
Rökelse är ju också kommet av jorden och är ett bra hjälpmedel för rening och balansering av olika energier, precis som vatten är.
Att använda sig av olika växter, örter, kådor och annat från naturen kan vara mycket kraftfullt. Det ska man inte förringa. ;-)
Salt kan också vara renande - grovsalt i vatten.
#9 Ja det är ju också bra. Att öht använda sig av sådant som hör till de olika elementen är suveränt.
Dels för att man genom det bjuder in själva elementet (som har vissa egenskaper) samt att man använder själva "redskapet" i sig som också har vissa egenskaper/energier.
Det var delvis därför jag protesterade angående rökelse som "allehanda hokus pokus" (som skrevs i #6 och som ingen svarat på än) eftersom rökelse ju är åtminstone två element i ett (luft och eld).
Plus elementet jord (själva växten/örten/kådan) samt det femte elementet ande/essensen som finns i allting.
Vilket gör en rökelse som salvia, till ett perfekt hjälpmedel för rening! :-)
Som ni kanske märker så känner jag för detta ämne och det finns så mycket gammal kunskap som vi "civiliserade människor" tappat bort och tyvärr därför förringar som varande "hokus pokus"…det är så dumt och onödigt anser jag…
#11 Tack Pagan för ditt svar, gillar det du skriver. :-)
Alla är saliga i sin tro
!
//Hellas
#13 Det var ett underligt svar…
#14 Det är inget svar det är ett uttryck
!
//Hellas
#15 Jovisst, det vet jag. Men när man skriver i en tråd så räknas ju det man skriver som ett svar på något i tråden, eller hur? Varför ska man annars skriva något kan man ju undra. För det är väl en diskussion, ett samtal?
Och jag förstod bara inte riktigt varför du skrev så som svar i tråden? Men du får gärna förklara. :-)
det skapar magi