God morgon 22 november

God morgon Spanis!
Tack för ett stort morgonleende, kan faktiskt se dig klättrandes både i gardinerna och runtomkring med julpyntet i högsta hugg

Ja, till helgen är det 1:a advent, då börjar det liksom på allvar. Uppstarten till jul. På onsdag ska vi tjejer på jobbet ha vår årliga pysselkväll. Då har vi knytis-julbord och pysslar med ngt enkelt inför julen
. Gott och trevligt!
En superstart på veckan hoppas jag ni får allihop!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
#1 Låter trevligt med eran pysselkväll 
Härlig vit måndag allesammans
Åhh jag kan nästan se dig Spanis!
Mmm det låter supermysigt Elpida!
# 3 Jepp i vit undertröja och vinröda kallingar flänger jag nu runt bland stolar, gardiner och strykbräda 
Godförmiddag!
Julstämning? Nej absolut inte. Om den kommer så infinner den sig efter Lucia någon gång. Jag är inte speciellt "julig" av mig. Vill helst slippa detta elände. Men det är vackert med julbelysning både i hem och på stan. Det andra kan jag vara utan.
Jag fick faktiskt sova inatt, men så var jag också helt slut igårkväll. Jag satt och såg en film igårkväll som var väldigt trevlig och underhållande. Det heter "Sagan om bröderna Grimm" och den är gjort av Terry Gilliam (Monty Python-medlemmen). Alla deras sagor var med i handlingen på ett eller annat sätt, bra skådespelare och väldigt humoristisk samtidigt som den var spännande.
Idag ser det faktiskt ganska ljust och trevligt ut. Till och med solens bleka strålar är framme nu, men säg den glädje som varar för evigt. Det blir regn i eftermiddag. Men det kanske kan hinnas med en liten promenad i alla fall. Jag tvättar i eftermiddag och har sedan inga fritidsproblem för resten av dagen.
Ha en bra dag 
Middag!
Jag är lite som Gilla i det här fallet.
Gillar ljusen och allt mys men annars är det bara hets och stress.
Julpyntet får allt vänta en vecka till! Har inte så mycket heller, ljusstakar och adventsstake - det räcker. 
Grått här men dock lite snö på backen.
Nu kurrar magen så det är lunchdags.
Ha en fantastisk dag allihop.
Kramar
"Låt själen vara fri"

Hej i stugorna
Mår du bättre i dag Nillan?
Ja här är det oxå vitt och vackert fortfarande. Det ska bli rejält kallt under veckan så det är nog bäst att plocka fram raggsockorna ur gömmorna. Här börjar jag pynta till helgen, men utebelysningen kom upp igår. Var på Gekås oxå - som halva sverige tydligen. Fasen vad folk det huset sväljer. Idag har jag jobbat färdigt, varit på lååång promenad och nu ska det slappas en stund innan middagsbestyren tar vid. Kram på er.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Godkväll allesammans 
Julstämning? njaä lite tidigt än för mig. Känner mig nog mest trött, skulle kunna sova en vecka minst.
Fnurror på tråden och separationer runt om mig överallt.
Vad är det som händer? Jag börjar undra om inte jag tar till mig alla dessa sorger och problem, för jag känner mig helt av tråden på något sätt. Nåja allt blir nog till det bästa till slut för alla, hoppas jag.
Ha en skön kväll
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
#8 Isa var bara och lev i nuet 
Sov, ät och var bara 
Låt var dag ha sin gång och var bara igen 
" Lyssna tåligt till din egen vilja "
Margareta Ekström
#9 Tack Spanaren
Jo, du har helt rätt, men samtidigt bryr man sig om folk och vill gärna hjälpa om man kan. Man engagerar sig. 
#10 Det ska man men inte ta med sig problemet hem 

Ja, det är svårt att inte engagera sig i människor man bryr sig om. Svårt att se nära vänner ge upp om sitt förhållande/äktenskap för det påverkar ju så många runt om. Det enda man kan göra är ju att finnas där, en extra kram, ett öra till låns och hoppas på det bästa. Du får en styrkekram av mig Isa 
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
#12 Helt korrekt sagt Pagan 
God kväll
Här är det kallt 15 grader ute. Idag har jag in köpt röda gardiner till köket plus bords Jul stjärna 2 st röda. Så här ska det bli adventsfint. Jul sakerna tar jag fram till jul. Har varit och grattat en väninna nu i kväll hon blev 40 år idag.
Ska nu vila lite i soffan
Ha en bra fortsättning på kvällen
Kram/dolla
Allting är möjligt

Nu snöar det för fullt, började på väg hem från jobbet och det verkar liksom ingen hejd på det. Så länge det håller sig till att snöa och inte storma så gör det ingenting
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Tack goa vänner.
Jo man ska inte ta bekymmer med hem… Men tyvärr är det även inom min familj som det strulat till sig.
Jag hoppas det reder ut sig. Idag känns det som att en del kommer att ordna sig.