Dröm: Vad är klockan?
Drömde i natt att jag reser med en buss. Kommer fram till en flygplats och står i bussens dörrtröskel, på väg att kliva ut. Jag tittar på klockan och tänker "Den är 18.00. En kvart kvar innan flyget går."
Jag tolkar det som att en resa i mitt liv är slut och att en ny kommer snart få sin början. Men jag behöver hjälp med att förstå vad klockslagen kan betyda. Någon som vet?
Skulle det vara siffrorna 1800 som du vill veta om?
18 är ju tarotkortet Månen
bryter man ner talet i 1+8 så blir det 9 = Eremiten
Känner du att dessa kort kan säga dig någonting?
Ska ta mig en titt. :)
Känns som att den där kvarten (dvs siffran 15) kan ha varit viktigare. Ska nog ta mig en titt på det också.
Btw … nästa lektion kommer inom kort. Har haft så otroligt mycket den senaste tiden.

Fick en del funderingar kring din dröm - av själva siffrorna får jag inte fram något som jag kan få substans i. Men om man ser urtavlan som en hel cykel så kan ju de där 15minuterna betyda antingen att du är ute i god tid, ingen risk att du missar något viktigt mm. Fast det känns mer som om det är en kvart kvar - dvs en fjärdedel kvar av det som ska klaras av - du har således betat av 3 fjärdedelar av det där jobbiga som du skulle igenom men du har den där lilla fjärdedelen kvar innan du är klar.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
#3 Hm … Intressant tanke. :) Tack!