Några tankar om tolkning.
Idag drog jag två kort för veckan som kommer med mitt arbete i fokus. Tänkte att vi kunde byta lite tankar om de två korten. Vad ni känner för dem och hur ni tolkar dem. Även frågor är ok,
Vi kan ju olika mycket.
Första kortet blev "Seven of Wands" (sju i stavar)
Det står för risktagande, karriär och tapperhet. Jag har personer i min omgivning som inte riktigt gillar det jag håller på med. Är jag säker på min sak, då är jag verkligen en riktig "tjurskalle" oxe som jag är. Kortet tolkar jag som att det ligger förändringar i luften angående mina arbetsuppgifter.
Andra kortet blev "The star" (stjärnan)
Nyckelord här är Inspiration, visioner, frihet och utstrålning. Nu upplever jag en frihet, frid och healing (kan ju behövas efter min förkylning
) Jag har börjat lära känna mig själv djupare (en mycket trevlig bekantskap
) Jag inser att en del av mina drömmar är inte mina.
Nå jag kan nog se framåt mot en ganska trevlig vecka som kan förändra en hel del i mitt liv.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Så vackra kort och jag skulle vilja hålla båda korten i min hand för att säga mera
/kram
Jag håller med om att det är enastående vackra kort som jag skulle vilja krypa in i.
För ögonblicket mår jag inte så bra så jag är inte bra på någon tolkning, men jag återkommer.
#3 Det är ingen brådska. Krya på dig Gilla. 
Jag är inte sjuk - känner det bara så fruktansvärt tungt just nu. Känner att jag håller på att tappa sugen och greppet……
Men nu ska jag inte förstöra din tråd.
#5 Ingen risk att du förstör tråden. Kram på dig skickar lite ljusa tankar till dig.

Verkligen tjusiga kort
. Får man fråga vad heter den?
De är så talande på något vis.
Hej Lena10 Klart att du får fråga.
Kortleken heter The Gilded Tarot

Åhh tack för ditt snabba svar. Den var så otroligt talande nu ska jag surfa ut och kolla in lite fler kort i den leken
/Lena
Bilder från "Stora Arkanan" finns här på sajten. Om du klickar på tarotleken uppe i vänsterkolumnen så har du alla korten där, ett kort i varje tråd, där finns andra vackra lekar också.

Tackar för tipset. Det var kul att se alla korten även de andra lekarna som fanns med. Jag skulle vilja ha The Gilded Tarot

Sjuorna står för kontemplation. Sjuans kännetecken är själviakttagelse- och självanalys över sambandet mellan din inre och yttre värld. Övergripande betyder sjuan i numerologin att du ska vänta, inte handla snabbt utan mer låta saker utveckla sig i sin egen takt.
Fast det är ju inte riktigt så gällande stavsviten - iallafall inte när det gäller att besluta i egen takt. Stav är ju eldens svit, här är det något snabbare takt som gäller än för övriga sjuor. Sju i stav representerar val som ska göras och valet är ditt. Mycket av detta val rör din identitet. Sju i stav kan ju också betyda att du får ett erbjudande som du måste besluta om på stående fot så att säga.
Funderar vidare över ditt nästa kort …..
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot

Stjärnan: Gamla drömmar och idéer får en ny chans. Ett bra kort då stjärnan skänker hopp och förtröstan i alla läggningar. Lite förväntan ligger i luften. Nu kan plötsligt vad som helst hända. Det du trodde var för sent är plötsligt en möjlighet igen. Stjärnan är ju i sig ett turkort och detta ihop med sju i stav kan ju indikera att gällande arbetet så kommer du stå i fokus. Du kan få en befordran eller på annat sätt få ett erkännande och en bättre chans. Oj oj detta går snabbt som attan och du har inte lång tid på dig att ta ett beslut. Lite now or never.
Sajtvärd Tarot
Tack Pagan,
om jag lägger ihop det svaret och svaret jag fick i Tarotcirkeln.
Hm Det verkar ju troligt att jag kommer att få någon form av erbjudande under rehabsamtalet jag ska ha. När samtalet ska ske vet jag inte än.
Jo, något måste ske, för jag har börjat få broskbildning i axeln jag slog i instrumentpanelen när vi blev på körda -97.
Så det monotona arbete jag har nu, är uteslutet på sikt. Jodå det finns papper på den arbetsträning jag gjorde då.

#18 Vad roligt - Grattis till en ny lek. Nu har du många härliga timmar framför dig när ni ska börja umgås - du och tarotleken =)
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus

Grattis Grattis Lena. Som att få en ny kompis. 
Blir oxå sugen på att skaffa mig en till. Fast jag har så himla svårt att bestämma mig - det finns så många att välja på och många som talar till mig på olika sätt. Fast det vore ju kanske något att önska sig i julklapp.
Sajtvärd Tarot
#18 Grattis Lena.
Ja det var en snabb leverans.
Precis som Pagan säger, det är som en ny kompis.

Ja jag håller med Er jag har verkligen en ny kompis. Vi pratar samma språk
Härligt Lena! 
Det gör jag. Här kommer "Seven of wands"