God morgon 8 november
Godmorgon Jagealltidglad och alla andra
Huuu så kallt! Morgonrundan i dag uppskattades enbart av Svea matte längtade hem till kaffet!
Så då var dottern iväg skickad till skolan, himmel vilken tung väska hon hade, Över lovet hade hon 3 engelskaläxor, 2 matteläxor, en läsförståelseläxa med väldigt många uppgifter att lösa…
Jag önskar er en fin måndag!
Godmorgon Jagealltidglad, Nillan och alla andra. 
Helt underbar bild
Här skiner solen och det var skönt ute, en liten stund i solen unnade jag mig. Har fått sova rätt bra inatt så det lutar nog åt jobb imorgon, får jag hoppas. Det börjar bli tråkigt att vara sjuk nu. Jag börjar bli rastlös.
Ja Nillan de är tungt med böcker, Hur går det med skolan för din dotter?
Ha en skön dag.
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
#2 Isa mår du bättre nu?, annars får du snällt stanna hemma dågra dagar extra
.
Dottern upplever skillnaderna på de olika skolorna enorm. På nya skolan är det en lugn och stilla studiemiljö, aningen mer läxor, och har inte fått så många nya vänner än, men hon är nöjd
.
Det som blev väldigt tråkigt med skolbytet är att hennes kompisar från gamla skolan inte längre låter henne vara med, det är grannbarnen jag avser, så de fryser ut henne nu.
Godförmiddag!
Åhh vilken fin bild av de frusna bären!
Här har det varit frostpudrat på morgonen och det ska inte bli så många grader idag. Men solen skiner och det ser ut som det ska bli en klar höst-vinterdag.
Och så vann ju MFF Guld igår!!!!! 

Idag är en bra dag!
#3 Jotack det går åt rätt håll iallafall. Hopp om livet. 
Jo mitt ena barnbarn blev också utfryst av sina gamle "bästisar" när hon först bytte skola och de sedan flyttade till grannkommunen. De var en del fula sms och sådant där. Men vad jag vet så lugnade det ner sig efter ett tag och hon kunde åka in och hälsa på dem. Så vi får väl hoppas att blir likadant här.
Kram på dig och dottern

Hej hopp frost och kyla
Appråpå rönnbär - var har de tagit vägen?? har Ni mycket rönnbär runt er? Faktiskt inte sett till ett enda i höst….vad säger det om vintern??
Trist Nilla. Ungar kan vara riktigt stygga varelser. Hoppas det går över och att de kan umgås som vanligt till Jullovet. Sådant är ju jättejobbigt.
Här har jag flexat ut tidigt idag. Mår inte riktigt bra och hoppas att en tidig dag hemma ska kurera mig.
Hur står det till med dig Isa?? Feberfri och snurvligbefriad?
vad är MFF?? Mammors fria förnuft
…kom på en annan men den vågar jag inte
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
#6 Feber??? vad är det? Hehe nä det är mycket sällan jag får feber. Ungefär vart femte år när jag får mina sällsynta formidabla raseriutbrott.
Sist jag fick nojan och satt trött och ilsk efteråt, kom min make in klappade mig på ryggen och sa: Älskling jag tror du börjar komma i övergångsåldern,
Min kompis fru är i det och hon är också lite svajig i humöret. "Suck" Enda gången i mitt liv jag blivit totalt nollad. Jag bara stirrade på honom och trodde knappt mina öron. Haha jodå han lever och har hälsan än, och gifta är vi fortfarande. Kvinnor har ju som bekant mycket humor.
Tog tempen häromdagen den visade 36 grader, så. Jag har en dag till jag kan vara hemma utan läkarintyg, så vi får se ikväll hur det är.
Krya på dig Pagan
När du säger det så mycket rönnbär har inte jag heller sett, tyder på mild vinter.
MFF: Malmös Fotbolls
Förening så klart de vann ju nu.
Kram
Pagan Haha,japp och inget risktillägg i försäkringen heller.
Nä tror det är extratillägg, men han gillar att leva farligt.
Fast han kunde behöva det ibland.