Ny på sajten?
Välkommen hit till tarotsajten!
Vi blir jätteglada om du skriver en liten presentation och berättar lite om dig själv.
Vi har inte haft någon presentationstråd på sista tiden, så ni som kommit in och inte hittat någonstans att skriva om er själv, ni kan också skriva några rader här i tråden.

Hej allihopa!
Kvasthilda kallas jag och har tänkt att ta tag i detta med tarotkort…
Jag har inga problem med att se detaljerna när jag lägger för någon, mitt problem är att tyda symbolerna… Men jag hoppas kunna utveckla detta här!
Ha en fin dag!
/Kvastis!
Välkommen Kvastis!
Kolla runt lite bland trådar och artiklar så kanske du hittar något som kan räta ut några frågetecken 

Välkommer Kvastis, kul att du fann vägen till oss. Är det något speciellt du funderar över gällande symboler så vore det kul om du gjorde en tråd så vi alla kan bidra och fundera. Alltid trevligt med nya perspektiv. Här är alla frågor vettiga frågor
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Välkommen hit Kvasthilda 
Allting är möjligt
Välkommen hit Xanon 
Välkommen Xanon. Här är en till som gått kursen för Morgaine, den är mycket lärorik.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Hejsan! 
Jag är jätteintresserad av det mediala! Vet inte om jag besitter några mediala förmågor men jag vill gärna lära mig!
Jag vill bli spådd men det är omöjligt att avgöra vem är seriös och vem som inte är det. Har ni några tips?
# 10 - Vad exakt menar du att du vill bli spådd? Är det en medial konsultation du vill ha eller en tarotkonsultation?
Vad är skillnaden? Jag vill gärna veta mer om min framtid!
Du vill veta om framtiden, ok. Då har du hamnat på rätt avdelning :-)

Hej
Veronica heter jag och är ny här på sajten
ska bli kul att få mer inblick och förståelse för Tarot och dess helhet av att lära mig av er som finns här..
hoppas även jag kan bidraga med något meningsfullt
sköt om er alla i härliga höstvädret
Värme och kärlek till dig för det är du värd
//jagealltidglad
Hej Veronica och varmt välkommen!
Kram! 
Välkommen Veronica. 
Härliga hälsningar// Felicia
http://twinkimesstars.weebly.com/index.html
Välkommen hit Felicia 
Du får botanisera bland artiklarna och se om där finns något av intresse. Och var inte rädd för att fråga om det är något du undrar!

Hejsan, jag har tittat in här litet ibland och är aktiv på några andra sajter som nuddar temat.
Lägger Tarot då och då, har inte bråttom med min utveckling inom det, men är mycket faschinerad och lägger andra sorters kort också. Ni kanske har sett mig på Medialt eller Healing där jag också är relativt aktiv 
Så hej på er!
Hej Minda!
Trevligt att se dig här också 
Varmt välkommen!

Tackar och bockar, trevligt att finnas här
!
Tjooooo på er!:)
Stefan heter jag har hållt på lite till och från med Tarot..lagt lite på skoj sådär och är väl ganska ok på det…tror jag:)
Fast jag behöver öva…men jag blir så jäkla trött då jag håller på så det kanske är därför jag inte lägger så mycket..korten drar musten ur mig helt enkelt!:)
# 24 - Välkommen hit Stefan 
När du upplever att tarotkorten drar musten ur dig, är det själva läggningen som sådan eller vad menar du?
Välkomna Minda och Stefan. 
#25 Det är båda delarna…det är både läggningen och läsningen..men det kanske ska vara så för man är ju så inne i det man gör:)
# 27 - Jag kan också uppleva att "luften går ur" efter en stor läggning där inte allt går smidigt utan där jag får "dra ut" informationen. Men sedan kan jag också uppleva raka motsatsen, att jag blir pigg och stimulerad efter en läggning som går smidigt.
#29 Ok det kanske blir så för mig också..får man hoppas:)

Tackar för det varma välkomnandet! Och hej stefan på dig! 
Hej Alla
Lill heter jag och är väldigt intresserad av det mediala. Tarot har jag aldrig försökt mig på men tänkte läsa en del här inne och se om jag kan läar mig något.
mina andra intressena är mina barn och mina djur. Jag har 3 hundar (Chines crested) och 5 hästar och jag arbetar med kor så det är djur dagarna i ända 
Välkommen hit Powderpuff 
Tackar så mycket
Välkommen Powderpuff:)
Jag bugar och tackar 
Hej!
Jag har varit med här ett tag, men inte varit så aktiv.
Jeanette heter jag och har hållit på med Tarot i många år. Jag tycker att det är ett otroligt fascinerande och häftigt verktyg! Direkt jag fick korten i mina händer kände jag att "det här är rätt för mig". Det är inte så ofta det händer!
Ska bli jättekul att lära känner er här inne! 
Varmt välkomna Powderpuff och JeanetteK 
Pagan, Tack och ja det blir en hel del med alla dessa djur men jag hade aldrig kunnat vara utan de 
Isa56 tack för välkomnandet 
Välkommen Powerpuff och JeanettteK
Dolla
Allting är möjligt
Välkommen JeanetteK:)
Tack för välkomnandet!! 
Jag är också ny här. Har inte ens blivit medlem ännu, men ska bli det strax! Har en tarot-lek som jag konsulterar ibland, men jag är ytterst ny på detta. Men jag måste säga att det är nästan kusligt hur bra korten brukar stämma! Många i min närhet säger att det bara är slumpen, men inte då!
Just nu står jag inför stora förändringar i mitt liv och då kommer tanken att låta ett proffs se i korten vad som kan finnas där för mig. Någon som känner sig manad, eller kan tipsa mig om vart jag ska vända mig?
Välkommen Katti 
Välkommen Katti..hoppas du kommer trivas:)
Välkommen hit Katti! Hoppas du ska trivas i detta härliga gäng :-)
Mycket välkommen hit till vår lilla vrå Katarina. 
Hoppas du ska trivas hos oss.

Tack Isa…
Välkommen Katarina 

Tack så mycket Morgaine!!
Välkommen Katarinaj:)

Tack Pagan… och stblues35…vi "känner" ju varandra sen tidigare 
Japp..vi gör ju det:)
Hejsan!
Jag heter Eija, som ni ser på min avvatar, och många av er känner igen mig sen förut, det vet jag för jag känner igen många här…
Jag kikar in här av ren nyfikenhet….kan berätta att jag la vanliga kort o spådde, och i samma veva jag sluta med det hade jag just köpt en tarotlek, så jag börja aldrig med den…
Jag sluta för 20 år sen, och har inte velat spå sen dess, och det beror på nära familjära händelser på den tiden…så jag la allt på hyllan då…
Men som sagt var, skall kika lite här inne om det går för sig, kanske att man dammar av korten och börjar lära sig att lägga tarott…har ju även boken som förklarar betydelserna av korten, men det är många kort att lära….och sen kombinationerna, har ju oxå sin betydelse….precis som med vanliga spelkort, och där använde jag bara 36 kort, så man hade inte alla kort ….
Ja tiden får utvisa vad som händer härnäst….

Varmt välkommen Eija. Ja jag känner igen dig
Hoppas du ska trivas.
Kram Isa

Heej, Eija…längesén 
# 60 - Varmt välkommen Eija!
Jag tycker absolut att du ska skaffa dig en ny tarotlek för då startar du om helt på nytt.
Det finns en del på Vattumannen,
jag lägger in lite länkar där du kan titta på olika spännade tarotlekar
http://www.amuletten.net/index.php?cPath=41&gclid=CNSV6q3Jpp4CFUeF3godtWZFrw
Hoppas att du kan hitta något som känns inspirerande. Obs, förse dig med taklapp för det kan komma att bli mycket dreglande 
Kramen!
..Tack skall ni ha….Gilla, jag du…jag har ju en…visste inte ens att det finns så många olika…skall kika lite…kram
Välkommen Eija:)
Hej och varmt välkommen Katarinaj, Katti och Eija till tarot
Allting är möjligt
Hej och välkommen Xanor
Allting är möjligt