Tarot iFokus

Tarot

Etiketttolkningar
Läst 1549 ggr
christel70
0

Hjälp med tolkning

Hej!

I helgen var jag på en kurs i medalitet. Vi fick möjlighet att få några minuter var med kursledaren då vi fick ställa frågor.

Jag frågade vad jag skulle utveckla i min medalitet och hon svarade att jag var inne i en utvecklingsfas och att jag skulle fortsätta med att kanalisera budskap från döda anhöriga. Sedan frågade jag vad min styrka var och hon svarade healning.

Sen fick jag dra ett Tarot kort och jag drog King of swords.

Jag frågade vad det betydde och fick till svar: Äh, det betyder ungefär detsamma som jag redan sagt. Sen bara gick hon ut från rummet och jag satt kvar som ett levande frågetecken. Det låter kanske dumt men det kändes som om hennes ego fick henne till att inte berätta mer.

detta kort kanske betydde detsama som hon sagt men hon kunde väl vidareutveckla det. Jag kände att det fanns något mer som jag skulle behöva få veta.

Tycker det var lite nonchalant och bara resa sig och lämna rummet men visst vi hade ju bara fått några minuter var.

Kan inte släppa detta kort och har försökt att tolka själv men jag är bara Nybörjare och dessutom har jag den svenska tolkningen Oscho shen, och där ser korten annorlunda ut.

Är det någon som vill hjälpa mig och berätta vad kortet betyder?

Känner mig alldeles villrådig.

Medarbetare på Tarot

[GunillaR]
0

Ja det kan jag ju förstå att du kände dig lite snopen!

Svärdsfamiljen (elementet vind/luft) handlar om intellektet. Kungen är ju den högsta i denna utvecklingsfas.

Då kan man tolka detta som att du inte längre kan utveckla ditt intellekt utan att du nu får gå en annan väg för att utveckla något annat. Det är en brytning du står inför, en brytning av det gamla för att du ska kunna utvecklas inom det nya.

Och då ska du nu välja vilken väg du ska gå, om du vill utveckla dig inom det mediala eller inom healingen, eller kanske något annat.  

Så svärdskungen stämmer ju men det kunde hon ju ha förklarat.

christel70
0

TACK Gilla!Kyss Ja nu förstår jag mer. Nu klarnade det.

Tycker med att det var konstigt att hon inte förklarade mer utan bara reste sig och gick ut för att hämta nästa. Då hade hon inte behövt låtit mig ta något kort alls om hon inte hade tid till att förklaraObestämd

Tack för din tolkning!

Medarbetare på Tarot