Tarot iFokus

Tarot

Etikettdagens-tråd
Läst 1615 ggr
Elpida
0

God morgon den 27 oktober

Sitter och njuter till Sade och drömmer mig bort en stund. Till ett varmt rum med tända ljus och en liten yoga- och meditationsstund..

Idag ska jag köra en nu Zumbalåt på mitt lunchpass, ska bli kul att se om de gillar den. Jag tycker den är skitfräck ;-)

Ha den finaste av onsdagar!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[Spanaren]
0

Hej alla!

En snabbis in hit och lika snabbt ut igen. Livet pockar på med andra kuliga och nödvändiga saker Flört /kram

Ps Elpida bra att du kan memorera dig bort en stund Flört

[GunillaR]
0

God middag!

Idag är himlen olika toner i grått och regn lär vara på väg. Ett bra inneväder alltså.

Tänkte fortsätta städa idag och putsa fönster i sovrummet. Det ska man ju göra när det är fuktigt ute så blir där inga ränder. Kanske jag ska byta gardiner i köket också nu när jag är igång. Sommargardinerna passar ju inte nu längre.

Ja det är väl bara att sätta igång då.

Ha en bra onsdag ute i stugorna Glad

NessaInglorion
0

God eftermiddag!

Hoppas att dagen har behandlat er väl hittills.

Jobb och jobb… Snart fikapaus dock, en liten glädje hehe.

Det är de små stunderna som räknas! Flört

ha en fortsatt trevlig onsdag!

kramar

"Låt själen vara fri"

Pagan
0

Dag tre på störtsköna veckan. Lill lördag och partykänsla?? Njae Regn o ruskväder här. Blåser halv orkan och jag fryyyyser! Nyss hemkommen - tack chefen för flexenTungan ute försöker jobba upp lite mod till en långpromenad. Har köpt mig några nya böcker i dag. Bl.a. en om Ayur Veda, verkar vara ett sunt sätt att leva. Ska bara läsa på lite mer om det.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Elpida
0

#¤ Gillar oxå Ayurveda, har en bok om hur man kan börja att lätt lägga om sin kost/liv. Det stämmer så jäkla bra det här med typ av mat som kroppen mår bra av, att följa dygnets sovtider osv!!

Hittar du bra knep i boken får du gärna dela med dig. Skulle gärna gå på föreläsning/kurs och lära mig mer!

"Du har alltid två val"

Pagan
0

jepp återkommer. Har testerna och kommit fram till att jag är en VATA.

VATA, PITTA, KAPHA vanligast är tydligen en mix av två doshor. Så nu ska jag bara lista ut precis vad det betyderFlört Låter rätt logiskt det mesta än så länge. Hade ingen aning om att det kan göra stor skillnad bara att ändra vilka grönsaker man äter - varma eller kalla likaså dryck till maten. Ljummet vatten låter ju inte mumma direkt, men tydligen så kan det göra susen.

Verkar vara en ganska schysst bok tycker jag. Bra beskrivningar och sedan har de en familj med som "Typfall" och beskriver deras mående och vad de olika kroppstyperna har för påverkan på dem mm.

Boken heter: Ayur Veda - för kropp och själ av Eva Sanner & Peter Ljungsberg - hört talas om den?

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
0

Har putsat fönstren i sovrummet, satt upp rena gardiner i köket, städat i badrummet och dammsugit lite. Nu ska jag ta en paus och sedan blir det en sista tur med dammsugaren innan jag sätter mig.

Tur att man får dessa infall av städningar några gånger då och då Tungan ute

Vädret här idag är alldeles för tradigt med regn och höstrusk och mörker. Ett bra väder att städa inomhus med andra ord!

Kramen!

Glad

Isa56
0

God eftermiddag alla vänner Skrattande

Haha inga större malörer idag, än så länge. Flört

Pagan något klingar långt bak i skallen på mig. Tror jag lånade en bok om det för några år sedan. Jag har läst om de olika doshorna. Fast jag kommer inte ihåg så mycket. Men ljummet vatten har jag läst om, att kroppen lättare tar upp ljummet än kallt vatten.

Ha en skön kväll.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
0

jag ska läsa vidare och se vad små förändringar kan leda till. man ska inte förta sig i börjanFlört

Sajtvärd Tarot

nillanb
0

Godkväll på er!

Aurveda!, intressant absolutTungan ute väntar på rapportering i detta ämneObestämdSkrattande.

Heja Gilla, vad du är effektiv!, hinner inte med sådant nu själv passar sjuka barnbarn om dagarna och har läxläsning på kvällarna med lilltjejen.

Där emellan matlagning till alla ungarna som drar sig hem till morsan, när hon ändå har ungarna så lagas det ändå extra mycket mat.Hehe de är för goa!

Känner mig väldigt lätt om hjärtat när tvillingarna förklarar att de lääällskar mommo och att det är sååå kul att vara här när de är sjuka!

Jag är trött men så underbart nöjd och glad för alla snoriga pussar och kramarSkrattande.

[stblues35]
0

Goddagpåerallahoppasnihaftenfinochtrevligdagmedmassavärmeochkärlek!:)

Pagan
0

Skrattande tackstbluesmindagharvaritganskasåokfaktisktvadsvårtdetvarattintetryckapåentermellanordenTungan ute

Sajtvärd Tarot

[stblues35]
0

#12 Vad bra och visst är det svårt..det rycker i tummarna hela tiden!:)

Elpida
0

#6 Ska kolla vad min bok heter.

Det finns även en bok av Eva Stormöga som jag vill ha, många bra matrecept efter doshorna!

"Du har alltid två val"