Jagad av robot/jätte i dröm?
Hej!
Vad betyder det när man drömmer att man blir jagad? Jag har haft två sånna drömmar som är mycket lika varandra för någon vecka sen. I första drömmen blev jag jagad av en stor robot, och den följde efter mig för att jag hade något som styrde den, en sändare tex. Jag tror att det var i den drömmen som jag sprang omkring i innerstaden i Visby, där jag var i somras. De personer som var med är min syster och några fler, kommer inte ihåg det så bra…
Den andra drömmen började med att vi var på en hög backe, en slalombacke typ. Fast det var en lång trappa som vi hade gått upp för. Vi hade massa packning med oss. Killen jag är kär i var med. Sen kom det en jätte som jagade mig och min syster. Jag och syrran gjömde oss under ett par granar i en park där jag träffade killen jag är kär i i somras. Jätten ryckte upp träden och vi sprang vidare. Sen kom vi till en vägg full med öppningar, typ en stor gammal ugn med flera luckor. Det brann där inne och jag tänkte krypa in där (de var ganska stora) men hann inte. Så gav jag jätten en stor snöklump som det brann i. Han delade på den och elden sprutade upp i hans ansikte. Då började han tycka om mig, så det slutade med att vi blev typ bästisar…^^
Någon som har en bra förklaring på varför jag drömmer så konstigt, eller är det inget konstigt med dem? 
Jag tror att när någon jagar en så har man något som man bar ta itu med och som man innerst inne vet. Den första drömmen som handlade om robot, kan det vara något med datorn eller något med annan apparat att göra?
Jätte ……….. (funderar) - något som är så pass stort att du själv känner att du inte kan hantera det. Kanske något som du ska söka råd och hjälp med att hantera eller göra.
Detta är tolkningar helt baserat på vad dina drömmar berättar.
Jag kollade också i Denise Linn's teckenbok. Jätte finns det inget om, men om Robot säger hon så här:
-- Finns det människor omkring dig som verkar likgiltiga eller okänsliga, eller som verkar ha mekaniska känslor? Känner du dig avstängd från dina känslor? Bekräfta för dig själv: "Jag uttrycker mina känslor lätt och enkelt, och jag respektar alla mina känslor"¨ --
Tack så jättemycket för ditt svar, det kan nog stämma det du säger.
Det finns en kille som jag gillar, som vet om det och inte har pratat med mig på flera månader. Jag är väldigt upprörd över det och är olycklig. Nu har jag börjat ta tag idet, för bara någon dag sedan. Det har blivit bättre nu. Honom har jag börjat prata med genom att smsa, så där kommer teknik in. Och vi har nyligen fått datorer på skolan. Just det här med killen känner jag att jag inte klarar av.
Det hände en sak med min syster för några veckor sedan, och jag är spänd och rädd att det ska hända igen. Det är också en väldigt stor sak som har hänt.