God morgon 18 oktober

God morgon!
Långsam färd till jobbet idag med halka, viltolycka och krockad bil (inte min!!). Har sovit gött men attans vad kallt det var att svänga benen över sängkanten! Brr.
Hoppas ni får en fin start på veckan!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Godmorgon allesammans
Usch vilken otrevlig start på din dag Elpida!! Dagen kan väl bara bli bättre efter detta antar jag.
Här är en gråtrist dag inte lika kallt som i helgen men betydligt tristare, men som sagt det gör inget för det är vila som gäller här!
Jag önskar er alla en fin start på veckan!
Godförmiddag!
Solen skiner just nu, men det skulle senare bli mulet och eventuellt lite regn, vilket betyder att det kommer bli mildare.
Jag har för avsikt att handla lite duk och ram idag. Har gjort förlagor till tre prästinnor som jag ska börja på denna vecka.
Ha en bra dag och kör försiktigt där det är halt!
Kram 
Så spännande Gilla!, väntar nyfiket på dina prästinnor.
Godmiddag allesammans 
Vaknade sex imorse av att min käre make snarkade in i mitt öra.
Nåja, jag puttade på honom så han vände sig.
Senare fick vår hund ett liten åthutning. Attans drummel pinka på min bil.
Det får vi se till att ta ur honom, han är ju åtta år så han har väl kommit i "gubbåldern" nu, och börjar få lite ovanor.
Solen skiner då och då, det drar moln förbi.
Spanaren En härlig dag önskar jag dig.
Det är rätt Nillan ta det lugnt och njut av vilan.
Ush då Elpida, sånt är inte roligt.
Gilla jag är redan nyfiken på prästinnorna.
Ha en skön måndag.
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

jamen hejsan hoppsan vad det händer grejer här.
Sanna ord Spanis, haft det skönt i stugan i helgen?
Otrevlig start på dagen Elpida. Min började ungefär likadant. Jag såg en stackars grävling vid vägkanten, som gått en tidig död till mötes. Sorgligt att se.
Som tur var så har jag alltid jobbarhandskar i bilen så jag drog undan den. Ville inte se att den blivit påkörd igen på hemvägen. Han var riktigt tung.
Isa, jasså hunden revirmarkerar din bil, hmm, undras vem som pinkat på den igår
Gilla, härligt att du fått sådan fart på inspirationen. Väntar på att få se resultaten.
Nillan, hur mås det? Har det börjat vända mot det positiva? En dag i taget….
Här är förresten riktigt skitväder. Om man får lov att kalla det så. Grått, regnigt, blåsigt, kallt. En får la gilla läget
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Pagan vi har varit hemma i helgen
Jästarns vilken djurvän du är som drog bort grävlingen … tummen upp till dig.
Elpidas morgon var inte så lovad heller men hoppas att dagen blev bättre sen?
Nillan hämtar krafter och har tråkigt … hur kan det komma sig vännen? Musik, böcker, djur och barnskratt har du väl tillgång till *ler*
Gilla hon gillar läget bland målarpenslar och ark. Hennes skaparanda vill nog fästas fort på pappret *gapskratt* eller var det målningen 
Isa jag jobbade med en kvinna en gång som satte ut en kisspinne till sin hund. Något du kanske skulle testa på i närheten av din bil eller …
Ha en bra kväll alla och även ni som tittar in senare i kväll/ kram

Jasså du var hemma i helgen, kan vara skönt att bara vara - hemma oxå. Jo men visst är det trist att se döda djur som flera kört på/över. Känns sååå…fruktansvärt hemskt, finner inte rätt ord för det. I morse måste ju den som krockat med grävlingen märkt av det, det var ett stort exemplar. Att bara lämna kvar h*n där är ju….
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Godkväller!
Ja här har vädret ändrat sig och det har dragit in regnväder. Det var faktiskt riktigt ruggigt när jag stod och väntade på bussen i middags. Men nu har jag köpt målardukar men inte hunnit börja skissa ännu, vilket gör att jag är jättesur. Jag ska dock börja skissa på en prästinna nu ikväll.
Jag har nämligen suttit och jobbat på min gudinna som inte blev så bra, där var några detaljer som var tvunget rättas till. Men nu är jag så gott som nöjd.
Ha en skön måndagskväll ute i stugorna!