Tarot iFokus

Tarot

Etikettdrömmar
Läst 3515 ggr
Zynell
0

Dröm om tidigare liv??

Jag har en väldigt stark känsla av att jag i natt drömde en dröm som handlade om ett tidigare liv, i varje fall en kort scen ur ett tidigare liv.Det händer inte särskilt mycket i den, men den har påverkat mig och jag skulle behöva hjälp med vad den försöker säga mig.

Jag personligen är inte med i drömmen. Istället är jag en iakttagare. Ingen vet ens att jag finns där. Istället ser jag allt genom en medelålders mans ögon.

Jag uppfattar det som att jag befinner mig i england (personerna pratar engelska i min dröm) och det är kanske 1800-talet. Jag som är från 2000-talet uppfattar att det är inte särskilt rent omkring mig, men personerna i drömmen verkar inte bry sig särskilt mycket om det. Det stör mig lite också att allting är så mörkt eller dåligt belyst (inga lampor, ljus istället osv), men personerna i drömmen bryr sig inte om det heller.

Drömmen börjar att jag ser den här mannen sitta i sitt hus och skriver med ett litet ljus intill sig. Tror att han är författare av något slag. (Jag själv brinner för att skriva, det är mitt livs passion kan man säga). Det sker inget mer i denna scen.

I nästa scen befinner sig den här mannen i en typiskt engelsk bar och pratar med en söt, rödhårig liten fröken som står bakom baren och torkar en tallrik. Han är ute efter en fru och vill väldigt gärna ha denna lilla nätta dam. (jag som iakttagare uppfattar henne som mullig, söt och svettig. Hon är rosig och varm, vilket verkar tilltala mannen, dock inte mig, då hon inte upplevs särskilt ren. Inte han heller för den delen :P) Mannen frågar var hon kommer ifrån och hon svarar på engelska Sussex. Sedan säger hon något mer som börjar på W och slutar på shire. Jag är lite osäker på detta då jag inte minns så tydligt längre.

Vad tror ni denna dröm försöker säga mig? Kan det vara ett minne från tidigare liv bara för att det känns så? Jag har haft liknande drömmar förut, där en stark känsla sagt mig att det handlar om glömda minnen.

NessaInglorion
0

Jag tror att din känsla är rätt, att det kan vara ett minne från ett tidigare liv. Oftast så känner man ju att det inte bara är en vanlig dröm utan att det känns bekant på något sätt och då är det inte helt omöjligt att det är ett minne från ett tidigare liv.

Vad drömmen försöker säga dig kan jag inte svara på, du kanske ska meditera över det? Glad Be om hjälp från din guide.

Tack för att du delade med dig av din dröm, det var väldigt intressant och jag känner en stor väme när jag läser om den.

Kramar

"Låt själen vara fri"

Elpida
0

Jag skulle nog oxå råda till att meditera och be om hjälp från guiderna. Fråga vad det är meningen att du ska ta till dig…

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Zynell
0

Tack för tipset, men jag är inte van vid att meditera. Har kanske gjort det 2-3 gånger i mitt liv. Hur bör man gå till väga för att fråga om drömmen?

NessaInglorion
0

#3 Du kan bara be din guide högt om att vara med dig under meditationen och att hjälpa dig med vägledning just ang drömmen.

Sätt eller lägg dig bekvämt, stäng av mobiltelefonen och se till att få vara ostörd åtminstone en halvtimme. Tänd ett ljus. Vissa tycker om att ha avslappnande musik på lite svagt i bakgrunden. Blunda och låt tankarna komma och gå fritt. Fokusera på andningen. Även om inget händer första gången så har du iaf fått slappna av ordentligt i en värld fylld av för mycket stress. Flört Meditera kan du göra varje dag, varför inte precis innan du går och lägger dig? Glad

Lycka till!

Kram

"Låt själen vara fri"