Tarot iFokus

Tarot

Etikettdrömmar
Läst 4521 ggr
Zynell
0

Vågar inte sjunga i drömmen!

Hade en väldigt ovanlig dröm i natt. Vanligtvis drömmer jag om toaletter och att jag reser någonstans med både det ena eller det andra färdmedlet. Idag drömde jag istället att jag sjunger!

I en stor sal sitter en stor publik och väntar på mig. Jag ska sjunga något för dem, men minns inte längre vilken sång det var. Problemet är att jag är väldigt nervös och vågar inte gå ut till den salen. Istället håller jag mig till i ett sidorum. Men jag hör hur besviken publiken blir och någon annan sjunger (besviket) min låt. Jag känner att allas besvikelse talar rakt till mig.

Till slut går jag ut och ska börja sjunga. Märker att mikrofonen i mina händer är som mjukt gummi. I samma ögonblick jag ska börja sjunga vaknar jag.

Någon som kan hjälpa mig tolka?

[GunillaR]
0

En spontan tolkning är att du har något som du gärna vill ha sagt, men inte vågar………..eller kanske inte vet på vilket sätt du vill uttrycka dig, att det är därför du håller tillbaka….

kanske………

[kvasthilda1972]
0

Intressant dröm!

Jag drömmer ofta att jag står på scen och sjunger men då går det bra…

I verkligheten när jag går upp på en scen så blir jag så nervös att min röst blir usel, det är bara när jag sjunger med någon annan eller för gamla och barn som det låter bra…

Har sedan barndomen önskat bli sångerska så det speglar nog mina drömmar med…

Kan det vara lika för dig?

Elpida
0

Är du rädd att du inte är tillräckligt förberedd inför ngt eller rädd att det du ska föra fram inte kommer att tas emot så som du tänkt dig? Att förväntningarna är höga och du är rädd för att inte kunna infria dem? Kanske är du även rädd att någon annan ska ta över om du inte kan få fram det du vill?

En tanke bara…

Huvudsaken är ju att du faktiskt tog mod till dig och greppade mikrofonen och började sjunga!!!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Zynell
0

Intressanta teorier ni har. Glad Vad det exakt syftar på är ju inte direkt lätt att veta.

#2 Jag har sjungit sedan jag var ca 9 år gammal i stort sätt varje dag på ett eller annat sät, men jag har aldrig drömt att jag sjunger i mina drömmar. Inte vad jag kan minnas i varje fall. Att bli sångerska har jag nog aldrig riktigt reflekterat över. Vill hellre bli författare och fortsätta sjunga hemma för mig själv. Men om jag får chansen att göra några låtar eller en skiva så skulle jag absolut ta den. :)

#3 Kan inte minnas när jag INTE haft det så. Höga förväntingar och krav från omgivningen som äter upp mig inifrån = depression. Obestämd

I natt drömde jag en dröm som kan ha en koppling till sångdrömmen. Den handlade om att jag befann mig i mitt gamla flickrum som jag hade när jag bodde hemma. I rummet befann sig en man och jag lägger märke till hans långa, svarta hår som är uppsatt i en hästsvans. Vi dansar omkring i rummet hela tiden samtidigt som jag tycker att han är lite väl närgången. Jag tror att han hade en röd ros också, men jag är osäker på den biten.

Pagan
0

funderar på vilka känslor du haft runt dessa drömmar. Är de ångestframkallande eller känner du dig likgiltig? Vad är din känsla då du vaknar?

Första drömmen tyder ju på någon form av press från omgivningen, att du måste prestera och inte klarar av det och liksom dignar under av pressen.

Kanske är det dina egna förväntningar som gör att du befinner dig där och du vill sjunga men sedan märker du att det inte går och mikrofonen förvandlas till gummi - är du som gummi i någons händer, formbar och styrd?

Dansa - i dörm 2 -  är ju roligt och fantasifyllt, men du har en känsla av att bli dominerad här och du befinner dig i ett rum fyllt av dina barndoms minnen. Vad respresenterar det rummet? Eventuell röd ros - minns du om den hade taggar?

Har du stora förändringar på gång?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot