Tarot iFokus

Tarot

Etiketttarotleken-kortens-betydelse
Läst 3732 ggr
[AnnikaOhlsson]
2010-09-26 14:10
0

Eremiten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har som både livs och själskort Eremiten.

Hur tolkar ni Eremiten?

Jag tolkar honom som en tänkare. Någon som ibland vill dra sig undan stoj och fläkt och bara vara helt ensam. Bara ha sitt eget sällskap, men som för den del inte föraktar socialt liv och roiga tillställningar.

Jag är total Nybörjare, men det är ju så himla kul och intressant!!

Jag vill veta var er tolkning är?

Isa56
2010-09-26 14:42
0

Här är en Eremit till. Skrattande

Jag håller nog med dig om de du skriver. Visst är Eremiten en tänkare och samtidigt kan han stundtals vara väldigt "social".

Själv känner jag precis så. Att när jag varit "social" ett tag, så bara måste jag få vara för mig själv och låta tankarna vandra eller meditera. Det här ensambehovet har jag nog alltid haft, samtidigt som jag är väldigt sällskaplig på jobb eller fester. Men när jag kommer hem eller gästerna gått, då vill jag vara ensam. (tur att min make också är lite ensamvarg.Flört)

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
2010-09-26 15:35
0

Enligt Jolanda: "Liksom shamaner och häxor överallt runt planeten, är eremiten både manlig och kvinnlig, aktiv och passiv, solen och månen. Hon har lärt sig om energins krafter, hon vet hur hon ska använda respektive spara sin energi. Eremiten är en lärare som har skaffat sig andlig visdom genom att dra sig undan den materiella världen för att leva i avskildhet."

"Eremiten är en fredlig vägvisare med öppet sinne, hon stressar aldrig fram en lösning. Allting får ta den tid det tar. Den här vänlige figuren bär med sig kunskapen om det förflutna, hon är också öppen för nya idéer och utveckling."

Nyckelord: "Time out"

Astrologiskt tecken: Jungfrun

Planet: Saturnus

Färg: Purpur. Färgen representerar eremitens förmåga att hela sig själv, och att hon kan projicera sin helande kraft till andra.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

NessaInglorion
2010-09-27 16:55
0

Här är en till! Skrattande

Håller med faktiskt. Tycker om att dra mig undan en tid för att reflektera och hämta krafter, även om jag kan vara oerhört social så är det skönt att få vara själv ibland.

"Låt själen vara fri"

[AnnikaOhlsson]
2010-09-27 17:14
0

Precios sån är jag med… Gillar att befinna mig där det händer saker, men ibland vill jag bara vara helt ensam och njuta av ensamheten och tystnaden…

[GunillaR]
2010-09-27 18:37
0

Eremiten hängde med mig ett tag innan Översteprästinnan tog över. Och det var när jag var i stort behov av att dra mig undan världen. Men varken Översteprästinnan eller Eremiten är mina kort. Ibland blir det ju så att vissa kort följer med en tid i ens utveckling.

Det kort som har visat sig väldigt mycket för mig sista tiden är Djävulen, hugaligen!