Tarot iFokus

Tarot

Etiketttolkningar
Läst 2320 ggr
Isa56
0

Fråga om klädda kort?

En liten fundering på klädda kort. Jag la häromdagen tre kort för mig själv. Dåtid, nutid och framtid.

På framtiden får jag upp, (tror det var Prins i Pentagram) Det kan ju betyda att jag kommer att möta en ung man med de egenskaperna. Eller att jag (i det här exemplet) jobbar hårt, kanske styrketränar  eller helst jobbar med händerna.

Om vi nu tar det här exemplet. Hur vet jag vilken betydelse som gäller? Hur vet man när det gäller ett möte eller har en annan betydelse?

Vad har ni andra för uppfattning och hur gör ni med tolkningen?

Obestämd

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[GunillaR]
0

Det är frågan som ligger i botten och som står som grund för de svar man får.

Därför är det svårt att ge ett svar som gäller generellt. De klädda korten har ju också en betydelse för ens utveckling vad gäller materiellt, känslomässigt, intellektuellt och energiskt. Men de kan ju också representera en person i ens omgivning.

Sedan är det ju inte bara kortens betydelse utan även intuitionen spelar stor roll här.

Isa56
0

Ja jag frågade vad jag skulle tänka på nästföljande vecka.

Så i det här fallet var ett möte med en ung man inte relevant, då. Utan det stod för min egen utveckling. Tror jag börjar förstå.

Tack Gilla

loulou2
0

hejsan jag undrar vad drottning i svärd symboliserar förutom, skild kvinna, pålitlig uppfattas som kall, ärlig …tänkte mer på yrkesmässigt

tacksam för lite tips

Isa56
0

#3 Svärdsdrottningen står även för diplomati och integritet.

Här är länken till Svärd där står alla korten i den sviten.

Och här är tråden som har länkarna till de andra sviterna. Sviterna

Kram Isa

Pagan
0

skulle säga att drottning i svärd menar att ett visst avancemang inom arbetet inträffar. Här får vi stöd från andra kvinnor. Inom arbetslivet är vi fokuserade och vet vad vi vill åstadkomma.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot