Månen eller två i brickor?
God morgon!
Apropå veckans kort 13-19 september, vaknade jag i morse med samma tankar som uppehållit mig en längre tid, hur ska jag göra?
Fram med tygpåsen, ut med korten och så drog jag ett kort. Tio i svärd. Svårigheter med att träffa ett val. Jag vet!
Drog ytterligare, i ren frustration, ett kort för utbildning månen, ett för att fortsätta söka jobb två i brickor, och ett för att fortsätta deltidsarbeta på det företag jag är på idag döden.
Min respons för dödskortet avslöjade vad jag innerst inne redan visste, jag vill ju inte ens vara kvar så…. Men de övriga två korten, studier eller annat jobb är betydligt mer svårtolkade. Månen är ju ett starkt kort i stora arkanan, är jag på villovägar? Men två i brickor, förändring och till det bättre låter ju som ok..?
Jag vet ju att det är JAG som ska tolka, men hur ser ni på de två olika alternativen?
Tacksam för respons.
Ja deltidsarbetet och Döden är där väl inget att tveka om. Här måste det bli en förändring.
Månen och utbildning:
Månkortet uppmanar dig att sätta dina känslor framför intellektet här. Lyssna till dina innersta känslor, inte vad du bör göra utan vad du vill.
Månkortet uppmanar ju också till att dra dig undan det yttre för en tid.
Söka jobb och två pentagram
Detta kort uppmanar dig till att du måste ha en övergripande blick över hela din situation. Kortet berättar också att de du går in för här är värt att jobba för.
Jag tycker att det lutar till att söka jobb.
Det första kortet tio i svärd gäckar mig fortfarande, ju hårdare jag funderar desto mer rådvill blir jag! 
Ena dan tror jag att jag vill plugga i flera år (och kanske indirekt dra ut på betänketiden..) och den andra dan vill jag bara ha ett jobb så jag VET hur min lönespec ser ut varje månad. 
Jag bör hursomhelst besluta mig för NÅGOT. Det leder mig iaf vidare till ngt annat, och till slut kommer jag dit jag ska. Kanske med en omväg eller två.
Ska bli intressant att se vad nästa veckas kort kommer att handla om!