Frågor om tarotläggningen
Jag fick en fråga häromdagen där någon undrade om det förekommer att man inte kan lägga för vissa människor. Jag ska svara på det jag vet om frågan, men jag vill också uppmana er att skriva och fråga om det är något som ni sitter och grunnar på.
Vissa människor kan man inte komma i kontakt med så att det kan bli en läggning. Detta kan bero på olika orsaker.
- Det kan vara så att just då som ska klienten inte få någon vägledning eftersom detta gäller hennes karma som hon själv måste rätta till. Alltså hon måste själv komma på varför hon ska välja en viss väg, komma på vad som ligger till grund för nuvarande situation.
- Vissa människor sätter en sköld omkring sig så det är helt omöjligt att få någon som helst kontakt.
- Det kan också vara så enkelt att tarotläggaren har en dålig dag, är sjuk eller har personliga angelägenheter som måste tas om hand.
#0 Bra att veta … tack 
Sedan att svaren kan komma kryptiskt som små gåtor är väl också ett sätt som oftast sker eller hur?
Jag kan själv ingenting om korten men jag tittar bara på dem och sedan så flyter orden fram. Känner att jag inte ens vill kolla i efterhand på dom ev. manualer som finns.
Detta sätt att göra min läggning känns bra för mig 
En av mina utsedda testpiloter som jag gjorde en läggning för, ville få ännu mera av utvecklade svar på sina frågor, så jag lade endast ett kort till och fick ytterligare något bekräftat.
Sedan så försökte jag med mina ord förklara att allt kan vi inte få reda på, men inom en viss tid så kanske orden förstås eller att bara testpiloten helt enkelt fick ta till sig det som känns rätt nu för stunden och sedan lämna resten.
Rätt eller fel?
/kram Spanaren
# 1 - Jo det är så ibland att svaren kommer inte alltid så tydligt och klart. Men då är det här som vi kommer in i bilden, att försöka tolka dessa kluriga svar och detta får man göra tillsammans med klienten. Det kan ju vara så att jag som tolkare ser något som jag inte alls ser något sammanhang i men klienten vet direkt vad det är frågan om.
Sitter man vid en personlig konsultation blir ju dessa kryptiska svar mycket lättare att överbrygga och lösa, och sitter man på distans så måste det även där ske en dialog.
#2 Helt klart att det är så men …
Tror du inte att det många gånger är så att den som blir tolkad måste försöka med att finna sitt svar på egen hand genom vår tolknings budskap?
Vi är bara redskapet (mellanhanden)!
En tolkning av svaren och av oss och om vi är flera, kan kanske få många olika svar eller …
/kram Spanaren
# 3 - Nja, ibland är det inte så. Men detta beror helt på klienten. Många vill ha hjälp. Det är väldigt olika, en del förstår direkt vad det är frågan om men andra inte.
Man kan inte lämna klienten med en massa gåtor att själv lösa.
Jag fortsätter på denna tråd, att ställa en fråga till er andra.
- Om er ärkefiende skulle be om akut vägledning, skulle ni göra denna läggning?
Själv svarar jag ja eftersom det är viktigare att han/hon får hjälp, och då får jag lägga mitt ego åt sidan ett tag.
Men vad säger ni andra?
#4 Att lägga Tarot är inte det nästan samma som att kanalisera men via korten?
Säger som #6 Pagan, är jag nog objektiv och kopplar bort all negativitet?!?!
Hm Risken är nog att jag skulle råda lite efter eget tycke. Alltså få h*n tycka som jag. Blir nog som Pagan säger, är jag objektiv nog.
Ärligt talat beror det nog på vilket humör jag är på. Och på vilket sätt det är akut på. Men jo jag skulle nog gå med på det med tvekan.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
# 7 - Nej, eftersom varje tarotkort har sin betydelse.
En kanalisering kan du inte styra med frågor. Där får du de svar du får och de kanske inte alls har med frågorna att göra. Och dessa svar kan mycket väl vara dolda i symboler och märkliga budskap.
Det är dock en form av kanalisering där man har frågan som utgångsläge plus kortets betydelse. Det blir en slags kommunikation med bekräftelse.
Det finns dock de tarottolkare som arbetar med intuitionen i första hand och sedan kortets betydelse. Så småningom utvecklar man sin egen teknik, men kortens betydelse kommer man aldrig ifrån.
#9 Tack
… det är så jag upplever det genom att se in i de olika korten och sedan tolka det jag får till mig via kortet.

hejsan morgaine jag la kort igår och min fråga var
Behöver jag vara orolig? jag var rädd den dan det var mycket oväsen mitt i natten så fick jag det här svaret
prinsessa i svärd, drottning svärd, drottning stavar, översta prästinnan
förstår inte riktigt vad dom menar om det är mina skyddsänglar eller vad det handlar om kan någon hjälpa mig skulle bli glad
ta hand om er
Hej Loulou2 
När man ställer en fråga till korten så kan inte svaret vara "ja" eller "nej" eftersom det inte finns några ja/nej-kort i tarotleken. Man får alltså ställa sin fråga på ett annnat sätt.
Om jag uppfattar dig rätt så var det oväsen hos dig. Detta oväsen, var det av övernaturlig karaktär?

hej morgaine ja det är nånting som sker hemma hos mig och vet inte vad och vf, fast min fråga gällde oväsen utifrån folk på gatan jag var rädd att det skulle ha nåt med mitt ex att göra att han ville komma och bråka , så jag ställde frågan till korten om det är nåt jag behöver oroa mig för ville inte ha ja / nej svar utan det var medt min fråga var om finns det nåt som korten vill varna mig för förutom det så har jag nåt väsen i mitt sovrum som alla som vart hos mig känt av så jag kan aldrig sova i mitt sovrum det är inget obehagligt det är bara det att jag ser att det finns nåt som andra inte ser utan känner så vad betyder alla dom här drottningar i allmänhet
Ok då förstår jag.
Vi kan ju ta en liten titt på dessa kort.
prinsessa i svärd representerar frihet och kontroll. Vad jag tolkar så sk du ska använda ditt intellekt och din tankekraft för att uppnå det du vill ha. Tankens kraft är oerhört stor!
drottning svärd, berättar om integritet och diplomati. Kortet uppmanar också att du ska lita till din magkänsla.
drottning stavar, berättar om inspiration och reflektion. Din starka sida är att du vet hur du själv fungerar, detta vill kortet göra dig uppmärksam på.
överste prästinnan står ju också för frihet och oberoende. Detta kort uppmanar dig att dra dig undan den yttre världen för en tid och upptäcka din inre värld. Kortet vill också påminna om att du ska använda din intuition.
Vad gäller besväret med ditt ex och rädslan för eventuellt bråk, så finns där kvinnojourer som du kan ta kontakt med i sådana situationer. Det kan ju vara detta som korten vill berätta för dig med alla dessa kvinnor.
Jag hoppas verkligen att du får rätsida på denna konkreta hot-situation, som du upplever.
Du är välkommen att delta i våra aktiviteter härinne på sajten, men vi vill gärna att du lägger in en liten presentation på din personliga sajt.

OKej morgaine tack så mycket ska tänka på det
Tack så mkt Morgaine! Bra information :-)